-
فریدون داوری در چهار پرده
فضلالله یاری
-
کوچ ابد مرد ادب ایل و فریدون فرهنگ
سید غلام بلادی
-
یاسوج؛ شهری که شیخ شاخصش پیشهزن بود!
محمد مختاری
-
جزای نیکی جز نیکی نیست
جبار چراغک
-
زیبایی بر بستر فاجعه
سید غلام بلادی
-
«لذت وقیح»
امراله نصرالهی
-
زنان و دولت چهاردهم
سیده فرزانه آرامش
-
شاقول اصلی در ماجرای قتل دکتر داوودی
فضلالله یاری
-
در این محنتسرا نابههنجاران و کج روان بزرگ شمرده شدهاند
پریچهر زعیمی
-
بیوه زنان
آفتاب افریدون
اهتمام جدی دولت دوازدهم به تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت
بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
به گزارش افتونیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: یکهزارو 500 میلیارد ریال برای تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیاز است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان 1397 به بهرهبرداری میرسد.
عملیات اجرایی این جاده در سال 1373 آغاز شده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار بهره برداری نرسیده است.
خیرالله خادمی در بازدید از این طرح ملی، بابیان اینکه جاده ملی پاتاوه - دهدشت بهزودی تأمین اعتبار خواهد شد گفت: در صورت اختصاص این میزان اعتبار تا پایان سال 97 به بهرهبرداری خواهد رسید.
این جاده به طول 137 کیلومتر از مهمترین طرحهای ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از 56 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
خادمی ابراز کرد: با هماهنگی دفتر مقام رهبری و وزارت راه اعتبار مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح ملی اختصاص خواهد یافت.
وی خواستار شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ملی توسط مسئولان شد و گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت یکی از طرحهای اولویت دار دولت دوازدهم است.
خادمی افزود: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات یک و سه این طرح به ترتیب 28 و 20 کیلومتر و فازهای 2 و چهار آن نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر است.
وی بیان کرد: در جاده ملی پاتاوه – دهدشت 12 دهنه پل به طول سه کیلومتر و پنج دهنه تونل به طول 9 کیلومتر در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل گفت: برنامه زمانبندی خاصی برای ساخت پلها و تونلهای در مسیر این طرح باید انجام گیرد.
خادمی اظهار داشت: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه باید در ساخت ابنیه و مقاوم سازی این محور ارتباطی توجه ویژهای شود.
وی ابراز کرد: برای ساخت جاده ملی پاتاوه- دهدشت 6 هزار تن آرماتور، 35 هزار تن سیمان، 250 هزار تن مصالح سنگین و 400 تن سیمان نیاز است.
وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر 16 و چهار میلیون متر مکعب دانست.
بیش از 407 دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
میزان پیشرفت فیزیکی این طرح حدود 70 است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 پیام تسلیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی درگذشت فریدون داوری شاعر آئینی و انقلابی
- 2 پذیرش ۴۹۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال
- 3 نقش میدان گازی مختار بویراحمد در رفع چالش ناترازی انرژی
- 4 پذیرش بیش از دوهزار دانشجو در دانشگاه آزاد یاسوج طی سال تحصیلی جدید
- 5 تدوین برنامه توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد
- 6 باند مالخران در دام پلیس کهگیلویه
- 7 کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد مجتمع فرهنگی کودک و نوجوان
- 8 تخریب ۵۰۹ فقره ساختوساز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- موفقیت خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی در جشنواره رسانه ای بانوان کشور
- انتصاب معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گچساران+ جزییات
- معاون بیمهای تامین اجتماعی گچساران منصوب شد+ حکم
- پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت شاعر هماستانی
- معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور در گذشت شاعر و ادیب هم استانی را تسلیت گفت/+متن پیام
- «نادر منتظریان» در گذشت شاعر و ادیب هم استانی را تسلیت گفت/+متن پیام
- رونمایی از ۱۲ کتاب جدید در شهرستان کهگیلویه/ از«آیین آزادگی» تا«سلطه نمادین علیه زنان» و «دلنوشتههای جادهای استان»
- استاندار: زیرساخت های حفاظت از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد افزایش یابد
- طرح کاهش تعرفه واردات خودرو در صحن مجلس
- فرماندار دنا: مدیران خسته و بینظم را محترمانه بدرقه میکنیم
نظرات ارسالی 1 نظر
میگوید در صورت تامین اعتبار,جاده تا پایان سال 97 به پایان خواهد رسید.از سال 73,طرح شروع شده است.23 سال از آغاز طرح می گذرد.چگونه است چنین هر که می آید روی همین مانده ی پایان کار مانور میدهد.هر که می آید می گوید در صورت تامین اعتبار جاده تا فلان تاریخ به بهره برداری می رسد.هیچ از به تاراج رفتن عمر آدمیان بومی که دل در گرو جاده نهاده اند نمی گوید.هیچ از این نمی گوید تمام سرمایه ای که میشد در بخش های دیگر برای پیشرفت هزینه گردد به این جاده سرازیر شده است و هر سال در هر نوبت می گویند در صورت تامین اعتبار در فلان سال به بهره برداری خواهد رسید.همه در این شهرستان(کهگیلویه)نشسته اند که جاده به بهره برداری برسد.اما اتفاقی نمی افتد.پیمانکاران خرد و بزرگ البته که شوق دارند این پروژه همچنان برایشان پول بیاورد.ماشین آلات بزرگ و کوچک بیاورد.در میان محل برایشان اعتبار بیاورد.آن ها که سرشان درد نمی کند.سفره ای است که پهن شده.هر چقدر کندتر کار شود موقعیت مالی آنها بهتر خواهد شد.23 سال از عمر آغاز این طرح می گذرد و پایانش به اما و اگر وابسته است.در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسد.تا آن وقت می شود 24 سال.
پاسخ