یادداشت
گفتگو و گزارش

یاسوج تنها مرکز استانی که میدان میوه و تره بار ندارد

یاسوج تنها مرکز استانی که میدان میوه و تره بار ندارد

در صورت داشتن میدان میوه و تره بار در یاسوج قیمت میوه در این شهر 10تا 20درصد کاهش پیدا می کند و میوه افت نخواهد داشت.

نبود میدان میوه و تره بار در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد موجب انتقاد مردم از چندنرخی شدن و گرانی میوه و سبزی در این شهر شده است.

به گزارش افتونیوز، نبود میدان عرضه میوه و تره بار در این شهرستان را مشکلی اساسی است و نبود میدان عرضه میوه و تره بار مشکلات زیادی برای کشاورزان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان میوه و تره بار در شهر یاسوج به وجود آورده است.

میدان میوه و تره بار از يك طرف نقش حمايتي خود را به عنوان بازاري براي محصولات كشاورزي نسبت به توليدكنندگان داشته و از طرف ديگر سبب به تعادل رسيدن قيمتها و عرضه محصولات با قيمتهاي مناسب براي مصرف كنندگان مي شوند.

فعاليت ميادين ميوه و تره بار سبب خواهد شد تا در شرايطي رقابتيٍ؛ محصولات با قيمتي مناسب و با كيفيت عرضه گردد كه اين مهم، منافع مصرف كنندگان را بهمراه خواهد داشت زيرا آنان در شرايط رقابتي محصولات را با كيفيت بهتر و قيمت كمتر و مناسبتري دريافت خواهند كرد .

توليدكنندگان كه روي ديگر سكه هستند، نيز، از منافع اين ميادين بي بهره نخواهند بود. در واقع اين ميادين منافع مطلوبي را متوجه توليدكنندگان خواهد كرد.

«جاسم اسفندیاری»، رئیس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتن میدان میوه و تره بار است.

وی با بیان اینکه یاسوج تنها مرکز استانی است که میدان میوه و تره بار ندارد، افزود: مسئولان استان و شهرستان ازجمله شهردار، فرماندار و استاندار برای راه اندازی میدان میوه و تره بار در این شهر همت و همکاری کنند.

اسفندیاری بیان کرد: در صورت داشتن میدان میوه و تره بار در یاسوج قیمت میوه در این شهر 10تا 20درصد کاهش پیدا می کند و میوه افت نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: میدان میوه و تره بار یاسوج چهار پنج بار راه اندازی شد اما متاسفانه پس از مدتی دوباره تعطیل شد و هم اکنون این شهر فاقد میدان میوه و تره بار است.

اسفندیاری تصریح کرد: دستفروشان میوه فروش و خودرو های دوره گرد در سطح شهر یاسوج زیاد شده اند که شهرداری می تواند بازارچه برای آنها ایجاد کند تا مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: نزاع، سد معبر، ترافیک، کم فروشی و فروش میوه با ترازوهای شیطانی دستی، فریب دادن مردم با تبلیغات مبهم برخی از مشکلات در بین دستفروشان و خودروهای دوره گرد میوه فروش است. اکثر دستفروشان میوه بنر می زنند که مثلا میوه هر کیلوگرم 2هزارتومان اما هنگامی که مشتری از خودرو پیاده می شود و میوه را برایش وزن می کند به مشتری می گوید که هر کیلوگرم 3هزارتومان و این قیمتی که نصب شده سبدی است!

رئیس اتحادیه میوه فروشان شهرستان بویراحمد عنوان کرد: طبق قانون نظام صنفی مشتری باید خودش میوه جدا کند اما دستفروشان اجازه این کار را به مشتریان و خریداران نمی دهند.

اسفندیاری اضافه کرد: درصورتی که دستفروشان میوه و تره بار ساماندهی شوند نظارت بر این قشر بیشتر و بهتر خواهد شد و مشکلات بعدی کمتر می شود.

گزارش: عیسی فتحی - ایسنا

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها