سناتوریسم و تفکر موریانه ای طبیب زاده ها../ پاسخی به سید ضیاءالدین طبیب زاده..

سناتوریسم و تفکر موریانه ای طبیب زاده ها../ پاسخی به سید ضیاءالدین طبیب زاده..
وقتی گرگ حمله می‌کند، با صدای بلند حمله می‌کند؛ و فرصتی برای واکنش دارید؛ فرار یا مقاومت... اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا بی‌سروصدا و تنها به جان محصولات می‌افتد، زمان می‌برد تا به هدف برسد. ایستادن در برابر گرگ شجاعت می‌خواهد، اما دفع خطر موریانه‌ها بصیرت... چراکه بصیرت سواد نیست، بینش است. بصیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به "شخص"ها نباشد، بلکه همواره به "شاخص"ها چشم بدوزی! بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی "عمروعاص"ها به سست‌عنصرهای سپاهِ سردار دل بسته‌اند! بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی تاریخ، تکرار می‌شود؛ نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی‌اش.. آنقدر در سرزمین کهگیلویه ریشه دارم  که خودرا فرزند کهگیلویه بدانم. آنقدر در دشتهای کهگیلویه کودکی کرده ام که خود رابه جغرافیای این سرزمین گره میزنم. به محل صدور شناسنامه و زادگاهم مراجعه نمیکنم  ازاهلیّتم باشما سخن میگویم. اهل همین حوالی ام . فرزندی که نیاکانش در کهگیلویه به خاک سپرده شده اند؛ و این نیاکان  آنقدر فراوان هستند که تعداد زنده های شما  به شمار خفته گان من در خاک کهگیلویه نمیرسند. گاهی قلم میزنم نه از روی بغض بلکه از حس همدردی. صلح را بیشتر دوست دارم تا پرچم سفیدی که  تفنگ های تفرقه و جنگ را صیقل میدهد. با قلم  زدن آشناترم تا عَلَم شدن. کشاورز زاده ام ؛ صبر و رویش را میشناسم .معنای آب و آبرو را از مزرعه های گندم و ساقه های شالی به میراث برده ام. من گندم زار شادابی هستم که اسیر آفت هیچ زمستانی نخواهم شد. من روستا زاده ای هستم که الفبای سیاست را از صداقت اهالی کوهستان آموخته ام ودر ازدحام خیابانهای پر نور و نئون های هیچ دکانی  رنگ نباخته ام. قلمم به اراده ام میچرخد نه به اداره ام. اهل تجارت و تسلیم نیستم. من و نیاکانم معامله گر نبوده و نیستیم.  رای دادیم و راه نگرفتیم. آزاد آفریده شده ام و آزاده زندگی میکنم. از داشتن دوست به خود میبالم و از بودن دشمن هراسی ندارم. نان قدمم را میخورم نه قلمم را. از اینکه نقد شوم و پتک بخورم آبدیده تر خواهم شد ولی پتک نمی شوم. از جنس فولادم ولی شمشیر نمیشوم. در جبهه ی حق میجنگم و هرگز بر سفره ی باطل ارتزاق نمیکنم. در شهری که  سیاسی فکر میکنند ؛  بی سیاست ،زیست میکنم. در شهری که خیلی ها یک شبه بزرگ میشوند و یک روزه فراموش، خدمتگذار مردمی هستم که برای حل و پیگیری مشکلاتشان بنده را غلام خویش میدانند. به خدمت مفتخرم  نه مفت خورِ خدمتم. من فرزند بلوطم که هم سایه دارد و هم آتش. همزاد رنجم و همآغوش تبر؛ لازم باشد ریشه را میزنم نه شاخ و برگهای زرد خزان زده را. اما بعدتر: حقوق شهروندی بنده به من اختیار میدهد نقد  وتحلیل کنم و مشکلات را رسا و بی پروا فریاد بزنم. من فقط برای مردم مینویسم نه برای رضای افراد. تنها ملاک من در نوشتن خدایی است   که در همه حال مرا می بیند. من دردها را فریاد میزنم اگر آزارتان میدهد گوشهایتان را ببندید ولی اگر قصدتتان خدمت است بی منت تلاش کنید. از شما انتظار بهترین ها را داریم چون بهترین هستید و ما در انتخابهایمان شبه ای نداریم. مردم سرزمین ما بهترین ها هستند و شایستگی شان بالاتر از اینهاست. من و شما زاویه ی دیدمان متفاوت میباشد پس نه شما بترسید از بیان و انعکاس واقعیاتی که نمیبینید و نه دوستان  دو پهلوی من بترسند از انعکاس های با دلیل  من. مردم مطالبات زیادی دارند که بر زمین مانده است و براساس همین اصلِ مطالبه ی حقوق شهروندی است که هم نقد هست و تحلیل و هم تفکرات موازی ومتقاطع. من نمیشکنم نه قلمم را نه حرمت کسی را. اگرشما  مرا دشمن میبینید من شما را یک شهروندمیبینم. من به تمام منتخبین جامعه احترام میگذارم ،برای هر کار مثبت تحسینشان میکنم وهر جا موردی از چشمشان جاماند به اطلاع جامعه میرسانم. برای همه عاقبت به خیری و عافیت از آتش را طلب دارم. مردم ازبازی های  سیاسی و سیاسی بازی  خسته اند و لذت یک خدمت بی منت سالهاست آرزویشان شده است. در ادامه ی تفسیر و گفتمانهای پیرامون عملکرد نمایندگان فعلی و ادوار گذشته ی حوزه ی کهگیلویه که توسط این جانب تحریر شد، آقای طبیب زاده واکنشی داشته اندکه جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را معروض میدارم: آقای طبیب زاده بنابراصل استیصال و درماندگی از ارائه ی پاسخی متین و شایسته؛ این جانب را غیربومی معرفی کرده اندو خواستار ممنوعیت فعالیتهای رسانه ای اینجانب در حوزه ی کهگیلویه شده اند. ظاهرا ایشان خویش را مدعی العموم پنداشته وبا پراگماتیسم وخودبزرگ بینی به صدور واجرای  این مهم  ، اهتمام دارند. آقای طبیب زاده و دیگر همفکران وحامیان ایشان باید بفهمند و درک کنند که همه ی ما در یک جامعه ی اسلامی وباتابعیت ایرانی ودر مرزهای مشترکی زندگی میکنیم ودر چارچوب قانون اساسی و حقوق شهروندی مشترک حق داریم که مسولان جامعه ی خویش را نقد وتحلیل نمائیم. به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه برکات استناد میکنم که فرمودند: همه ی مسولان باید پاسخگو باشند چه آنان که در گذشته منابع و امکانات دستشان بود ومسولیت داشتند و چه مسولان فعلی که در مسولیت هستند. فلذا این جانب تنها اصل استنادی جناب طبیب زاده را مبنی بر غیربومی و بیگانه بودن خویش، اصلی مذموم و محکوم میدانم مرزبندی و استناد به جغرافیا را از طرف ایشان دلالت بر اصل نفاق و این نوع تفکرات را درجامعه عامل تفرقه ی قومیتی بیان میکنم. زیرا اگر بر پندار طبیب زاده صحه بگذاریم نباید جناب دکتر وکیلی از جغرافیای بویراحمد نماینده ی مردم تهران باشد و یا طبیب زاده که اهلیت روستای بَرد کَشکی رادارد نباید سوقی خوانده شودوهزاران مثال ملموس دیگر.. طبیب زاده دچار تفکر آپارتاید نژاد شده و با مرزبندی جغرافیایی تلاش دارد تا ذهن مخاطب را به انحراف بکشاند. بنده را به آمریکا تشبیه کرده و تحلیل شخصیت مورد علاقه اش را_ که دِیون بسیاری به ایشان دارد_ از طرف بنده دخالت قلمداد میکند ولی ازسوی دیگر با دیوانگی های ترامپ گونه سعی در حصارکشی های قومیتی و جغرافیایی دارد. درموردبی توجهی نماینده ی حوزه ی سیاسی محل سکونت بنده نیز قضاوتی داشته اند که فاقد وجاهت و مستندات قابل ارائه میباشد کما اینکه وی با مطالعه ی یک مطلب در سایتها وشاید رصدصفحه ی مجازی بنده به این اصل مهم دست پیداکرده اندکه پیشنهاد میدهم طبیب زاده  جهت این اکتشافات، خودش را به بنیادنوبل معرفی نماید. در بحث بومی و بیگانه بودن بنده، باید از سرتقصیرات وی گذشت زیرا داده های اشتباه باعث نتیجه گیری غلط خواهد شد و ایشان که سالهاخارج از استان زندگی میکنند بیگانه تر قلمدادمیشوند تا بنده که درکهگیلویه حضور دارم. خوشحالم که مثل آقایان چندزیست سیاسی نیستم و برادرانم را بارابطه های خاص به فیض اشتغال نرسانده ام. خوشحال تر اینکه چندنبش نبوده ودر هر بازار سیاست تفکری و دکانی ندارم. اصالت مطلبشان راشایسته ی آنالیز نمیدانم زیرا جناب سید محمد موحد درابتدای بهارستان نشینی اش نماینده ی مشترک گچساران وکهگیلویه بوده اند واین تغافل طبیب زاده از ضعف حافظه ی سیاسی ایشان نشات میگیرد. آنچه از مطلب طبیب زاده خواندیم موضوعی عقیم بود که از نظر علوم رسانه، شانس داوری( تفسیرپذیری) را نداشت.گفتمانی کاذب بود که پتانسیل پدید آورندگی ، فرهنگ پرسشگری وانتقاد را دارا نبود. ادبیاتی شفاهی بود که شکلی مکتوب به آن داده بودند و بدون هیچگونه استراتژی به رشته ی تحریر درآمده بود. طبیب زاده سعی داشت تادرابتدای مطلبش به زعم خویش، کارنامه ی درخشان ۱۶ ساله ی جناب سیدمحمدموحد را به مخاطبان عرضه نماید، اما آنچه در ادامه ی مطلب ایشان به وضوح دیده شد فراموشی مطلق بود و ذهن خشمگین وخالی طبیب زاده. تاپایان مطلب طبیب زاده ، هیچ گونه اشاره ای به خدمات درخشان جناب سناتور نشد تا مخاطب به نداشتن اطلاعات و هدف درنوشتار وی مطمئن شود.تاثیراحساساتی از قبیل خشم وهیجان و عدم وجود منطق در قلم وایدئولوژی طبیب زاده مولفه های بعدی نوشتار ایشان میباشد که با انگیزه ی بالای مطرح شدن در فضای رسانه های مجازی همراه شده بود و طبیب زاده بدنامی را برتراز گمنامی تشخیص داد تابه اربابانش ادای دَینی نموده باشد. طبیب زاده قصد داشت تا بابرانگیختن هیجانات، عواطف واحساسات مخاطبان وتخدیر ذهنی آنان و با ورود به موضوع نخ نمای جغرافیای سرزمینی، افکار جوانان شریف کهگیلویه ی بزرگ رابه مخالفت با درویشیان ؛ به سمت اهداف خویش هدایت کند و مخاطبان رااز تفکرواستدلال بازدارد که در این مهم نیز توفیقی کسب نکرد. آنچه بنده از جناب موحد در تمام نوشتارهایم ذکرکرده ام یک نوع تفسیربوده است وتحلیل عملکرد ایشان.گاهی در تضارب آرای جامعه، برخی هانظریات بنده را نپذیرفته اند وگاهی نیز به فهم برخی مخاطبان نزدیک شده ام. وقتی یک فردبراساس دانش ودرک خویش ازیک موضوع پرسش هایی را مطرح میکند وبه حقایقی اشاره میکند مخاطبان گاهی نظرش رامی پسندندوگاهی خیر. این تبیین وفهم رویدادها را گفتمان مینامند. در هرصورت ایجادفهم عمیق؛ رسالت هرشخص میباشد تا جامعه رابه درک بیشتری برساندوافرادرادرحق انتخاب یاری نماید. از نگاه " مک دانل": گفتمان جریان وبستری است که دارای زمینه های اجتماعی ایست . نگاه بنده به تاریخ سیاسی کهگیلویه ، نگاه به عملکردهاست نه شخصیت ها.. اینکه هاشمی پور و موحد در ایدئولوژی باهم نزدیک وهمسو هستند در گفتمان رسانه ای  مهم نیست بلکه عملکرداین دو نماینده به ترازوی قضاوت افکارعمومی سپرده میشود. عملکرد هر شخص مسیر گفتمان و تحلیل رسانه ها معیین میسازد نه گفتار و ایدئولوژی آنان. بنده تلاش کرده ام تا در تحلیل هایم سه اصل مهم رسانه ای را رعایت نمایم: ۱- نقش نظارت رسانه بر محیط تحلیل های بنده درمورد نماینده ی محترم گچساران ، شهردار وشورای دهدشت و انعکاس فعالیت برخی مدیران کهگیلویه و نماینده ی محترم فعلی کهگیلویه دلیل این مدعاست. ۲- نقش همبستگی اجتماعی، هدایت و راهنمایی که در رسانه مطالب بنده موجود میباشد. ۳- نقش آموزشی رسانه.... مفسرباید آیینه تمام نمای افکارعمومی باشدودرجلب همکاری مردم ومشارکت آنان درامور اجتماعی تاثیر فراوان داشته باشد.افق دید شهروندان را گسترش بدهد و بانور تاباندن براقدامات گذشته وآگاهی بخشی به نسل های آینده ، دموکراسی ، آزادی فردی ، حقوق و رفاه اجتماعی رابه جامعه هدیه بدهد.   تحلیل پایانی: سالهاست که عمرِ خلافت سناتور در کهگیلویه پایان یافته است اما هم چنان سه بخش بدنه ، تفکر و حامیان ایشان باقی مانده است. الف. بدنه ی میدانی و هسته های انسانی کوچک که در بخش هایی از خانواده های وابسته و جغرافیایی خاص پراکنده هستند. ب. تفکرخطرناک قومیت گرایی و تربیت شدگان این تفکر که بنا بر اولویتِ منافعِ شخصی متاسفانه دامنه ی وسیعی پیداکرده است. ج. حامیان فکری ومالی که با انگیزه ی بیشتراز گذشته جهت هموار نمودن مسیر تصاحب کرسی بهارستان توسط سناتور در آینده  در صحنه حضور دارند. حامیان سناتور درتلاشندتاازیکسوباحفظ هسته های فکری ،صحنه رامدیریت کنند و از دیگرسو با بدنه ی باقیمانده؛ همان تفکرِ یگانه منجی و" شیر کهگلو"، و با حمله های گسترده و بی محابا و متعدد به فعالیت های سیاسی و عمرانی سردار هاشمی پور و دوستداران ایشان، جامعه ی آرای خویش را حفظ و گسترش دهند. در بیان استراتژی حفظ قومیت گرایی و دامن زدن به اختلافات جغرافیایی و نژادی حلقه ی منتسب به سناتور همین یک نکته مبیین این واقعیت میباشد که حاج محمدموحد از اولین سال ورودش در انتخابات تا در اسفند ۹۴ تقریبا آمار ثابتی در کسب آرا داشته است. اگر چه عمر تفکر سناتوریست به نقطه ی پایان خویش رسیده است اما هستند افرادی که برای برخورداری بیشتر از خوانِ حاتم گونه ی سناتور تلاش میکنند تا ایشان را باالقاء تکلیف دینی و یا تشویق های قومیتی به عرصه ی سیاسی کهگیلویه بازگردانند تا مجددا بتوانند هم  بهره های استخدامی بی شمار ببرند و هم انتقامی از مردمی بگیرند که در اسفند۹۴ به حضور سناتور در بهارستان رای ندادند. باید دقت کرد که آنچه امروز باعث خشم حامیان جناب سید محمدموحد شده است نه بحث بومی بودن و غیر بومی بودن این جانب بوده است بلکه تحلیل های جوانان شریف کهگیلویه و نور تاباندن و هویدا کردن زوایای تاریک سیاست های جناب سناتور و محرومیت کهگیلویه در آن ۱۶ سال خلافت میباشد. اتفاقی که در سالهای ابتدایی حضور نمایندگی جناب موحد در بخش های مختلف گچساران و کهگیلویه رقم خورده بود.در اوایل دهه ی هفتاد که حاج آقاموحد نماینده ی گچساران و کهگیلویه شد از تنگ آبشور باشت تا باباکلان و میشان و اشکفت شیری در لیشتر در گچساران تا لیراب دیشموک و طسوج چرام و گچ بلند بهمئی و حوزه ی مرکزی کهگیلویه رونقی چشمگیر و حتی اندک تغییری مشاهده نمیگردد. تحلیل رقابت جناب موحد با جبهه ی اصلاحات در تمام ادوار حضورش که بدترین پیامد آن آتش زدن فرمانداری کهگیلویه و اغتشاش عمومی و اعتراضات مردمی و جوانانی که زندانی شدند و سابقه ی قضایی نصیبشان شد وبعد از آزادی از زندان ها؛ از دانشگاه و مشاغل دولتی محروم شدند  بخشی از هدیه ی جناب سناتور به کهگیلویه بوده است که این مهم مجالی دیگر میطلبد.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 28 نظر

  • 1 ناشناس 1396/11/1 13:57:57

    واقعا درود خدا بر جناب درویشیان و سردار ی که من رای بهش ندادم چون اصلاح طلبم.اما نمی توانم توان و عرضه اش را نادیده بگیرم............. کثیف ترین چهره ی استان بود که به اصلاحات خیانت نمود و خداوند او را برای همیشه بی آبرو کرد و رد کرد ...حق پایمال شده ی اصلاح طلبان باعث مرگ دغل شد.

    پاسخ
  • 2 نگهدار 1396/10/30 11:49:59

    درود بر مرد با انصاف درویشیان، آخ و بخت ای ما که موحد و طرفدارانش 16 سی ای ما تصمیم ایگرفتن، طرفدار به قول خودشون روشنفکر سواد ندارن یه متن خوبی بنویسن، پس موحد خودش که سوادش............. داره دیگه چطور بوده،

    پاسخ
  • 3 مینا رحیمی 1396/10/30 11:45:2

    درجواب بهروز، م، ادب و نزاکت چیز خوبی است، درویشیان  جوابش را بدهید اما نه با توهین به درویشیان و اشخاص دیگر، عملکرد نماینده را نقد کنید نه خانواده را، 

    پاسخ
  • 4 استاد، سوق 1396/10/30 11:40:32

    آقای درویشیان از ثروت ...... ننوشتی، ثروتی که ....... داره در ذهن نمی گنجه، شرکت قطعات یدکی ماشین علوی، که سرمایه آن 550 میلیارد تومان است، مال......... است،هاشمی پور به اندازه یک درصد .... سرمایه ندارد، باید .... جوابگو باشد که یک نماینده مجلس چطور به این ثروت رویایی رسیده

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1396/10/30 10:32:19

    درویشیان سناتور جدیدا دست به شکایتش خوب شده مواظب باش😉

    پاسخ
  • 6 محمدی 1396/10/30 9:1:49

    جناب درویشیان حقایق رابسیارزیباورسابیان کردید .طبیب زاده کوچکترازآن است که این همه بزرگ شود.مطلب ایشان هم بسیارضعیف وپرازاشکال وایراد بود.این افرادفقط منافع ومصالح شخصی رادکبال میکنند بامصالح عمومبیگانه اند

    پاسخ
  • 7 محمدی 1396/10/30 8:55:52

    درودجناب درویشیان. بسیارزیباقلم زدید.وحقیقت گوئیتان زیبایی قلمتان رادوچندان نمود.اماانصافن یاطبیب زاده را نمی شناسی یااینکه بیش ازحدبزرگش کردی!هرچندکه آن چندجملهءسراسرضعف واشکال ایشان،سوژه ای شدکه وی در دریای قلم شماغرق شود

    پاسخ
  • 8 بهروز م م 1396/10/30 8:44:58

    درویشان جون خوت جون کاکیلت عدل چه کرده ک تو ایطوری سنگشه وسینه ایزنی که خوش من انتخابات ایگو همنه اینوم سرکار که واقعا سرکاری وابین او ادملی ک رای وش دان بعد که خر چقلش وپل گذشت خودش گفت من پولم بردم مجلس ن رای مردم گفت من غیره کار عمران ابادی و غیره اشتغال هیچ کس انتظاری وم نداشته بو ایسو پ چطو ایما جوونل لمسش نیکنیم کارل اشتغال و عمرانیشه تا کی فرافکنی والله بلا که قسم خشه تو غیر یه نفعی من ای گپ داری وا ازهمی الان وتو ایگیم که مردم بیدارن روشن ایشاهم برین ودین نون خوتو ک خربزه ابه برو گم شو بی تربیت بی ادب که اسم حاج اقا موحد که ایا تماما ولرزه اندامتون ایوفته تو اصلا چکار حاج موحد داری مگه این سید بجز وقف خودش برا این مردم چکار کرد کل زندگی روزگارش من تهرون این بود که حامی مردم منطقه و استانش بی یکم واقع بین باش توکه دم از اصالت ومردونگی و دست به قلم بودن میزنی واقعیت اینه که حاج اقا موحد12ساله دیگر نماینده این منطقه نبود ایا همی گچسارانی ک تو خوت مال هموچنی چندسال داره اباد میشه همش ٣یا۴ساله یعنی یه دوره ست میرشکار داره اباد میکنه ایا ١٢سال زمان کمیه سی اشتغال عمران ابادی ضمنا حاج اقا موحد حامی محرومان هست وخواهد بود همیشه حرفش اینه ک نوکر این مردم هستم ضمنا خدا رو فراموش نکن سالهایی ک موحد نماینده این منطقه بود کارهایی شد که عمرا در این زمان قابل اجرا نبود مشکلات مال درزمان نمایندگی موحد اب بود جاده بود برق بود امکانات بهداشتی بود وووو حالا یه حرف دیگه خدایی عدل خانواده خشه هم نیتره کنترل کنه تا برسه و چهارشهرستان توچطو داری حرف از عدل میزنی بیا ببین چکارای نمیکنن اختلاف طبقاتی ک در این شهرستان درست کردن که از ..........................کشور وادارش کردن که از اینجا خانوادشو برده تهران از بعداز عروسی مجلل وایونی پسرش یه نصیحت دست بکش از این کارها حرفها خدا رو فراموش نکن خدایا به حق جد فاطمه زهرا سید محمید هرکسی الکی واز روی غرض سیاسی حاج اقا موحد رو نقد مغرصانه میکنه بزنه الهی امین من الله توفیق

    پاسخ
  • 9 کهگیلویه 1396/10/30 0:12:4

    درویشیان جانم فدای قلمت

    پاسخ
  • 10 مهرپویا 1396/10/30 0:10:26

    جالبه که تو تمام دوره ها، نماینده بسیار عزیز آقای درویشیان با موحد بود ، و رفاقت ها و پشت پرده ها داشتند

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1396/10/29 23:15:49

    خاک بر سر اونکه فکرش اینه که لباس سپاه و سپاهی زیبنده کسی باشه یا نباشه...سواد داشته باشی احتیاجی به لباس پوشیدن نداری برادر

    پاسخ
  • 12 ناشناس 1396/10/29 23:4:28

    البته دوستان همانند شهروند و لنده بزرگ شده مکتب بگیر و کورکورانه فربه جسمی شو هستن و انتخاب کلماتشون در جواب جناب درویشیان گویای همین مطلبه ...درویشیان انگار دست رو زخم قدیمی دوستان گذاشته خیلی توپشون پر شد ه که کاملا از رو تعصب اشاره به مسایل شخصی درویشیان میکنن ...اگر مدعی تفکر جریان سیاسی هستند جواب مرتبط بدن ..نتیجا کار اقای درویشیان درست بوده که ....

    پاسخ
  • 13 ناشناس 1396/10/29 22:51:28

    هردوتا تون معلوم که برای دوشیدن می نویسید اون سرش در اخور به قول خودش سناتور و تو در اخور بقول خودت سردار،هر دونفرتون سرته یک کرباسید ،هردوتاتون مجیز گویان قدرت ،هردوتاتون حرافان چاپلوس که بوی تعفن قلم تون دنیا را گند کرده ،هردوتاتون اجیر مزدوران قلم بدست ،استفراغ می کنم به این قلمهای چاپلوسانه تان ،😷😷😷😷

    پاسخ
  • 14 ع .پ 1396/10/29 22:42:42

    جناب درویشیان عزیز ...جوابیه حضرتعالی به اقای طیب سرشار از شعور و درک و درد های سیاسی گذشته و حال کهگیلویه بوده .. در ادامه اگر به متون پاسخی دوستان اقای طیب توجه شود درست تاییدیه صحبت های شماست که اینگونه وهم الود و مغرضانه و با انتخاب کلمات و جملاتی که فارغ از نگرش منصافه سیاسی بلکه کاملا در راستای غلام حلقه به گوش بودن جریان سناتوریسم قبلی شان است . جریان نو و ساختار شکن هاشمی تا به این لحظه خدماتش بیشتر معطوف به همین حوزه جغرافیای دوستان بوده است .تا کور شود هر انکه نتواند دید ...قلم شما و جوابیه های سطحی دوستان اقای طیب گویای رسالت وجدانی و رسانه ای شماست که اینگونه دوستان را برنمیتابد و اینگونه سخیفانه پاسخگو هستند ....هاشمی جریانی عمل گرا و بت شکنانه است که هیمنه پوشالی خیلی از دوستان رو به آب داده است ...زندگی و رزومه کاری گذشته شما و اشاره به ان از طرف جیره بگیران سیاسی جریان ....نشان از ناتوانی کامل قلم رسانه ای و سیاسی دوستان است .....درود بر دوریشیان که همیشه فرزند زمان و مکان بوده ای ...قلم بزن و اینگونه خواب خفتگان دوره را آشفته تر گردان ...

    پاسخ
  • 15 غلام 1396/10/29 22:37:28

    جناب درويشيان عزيز شما نسبتي با آقاي تاجگردون داري يا نه؟ .......

    پاسخ
  • 16 ناشناس 1396/10/29 22:7:52

    حضرت امیر احمد تقوی فرمودند کهگیلویه.....

    پاسخ
  • 17 دلخون 1396/10/29 21:59:14

    هردوتاتون ...............برای خدانمی گیرید.سرکیسه حاج عدل سنگین تراست وشلتر.همانطوری که درانتخابات وجذب آرا نشون دادحالانوبت درویشیان است

    پاسخ
  • 18 اصلاحطلب 1396/10/29 21:57:11

    احسنت به جناب درویشیان که اینچنین قلم زیبایی دارند.پیمانکاران توانایی تحلیل این متن رو ندارند بازبان خودشان باید مینوشتید،سناتور مسجدش رو تکمیل کند و به فکر اخرت باشد که چند صباحی بیشتر زنده نیست

    پاسخ
  • 19 .... حسن 1396/10/29 21:46:9

    صیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به “شخص”ها نباشد، بلکه همواره به “شاخص”ها چشم بدوزی! مضحک است اینکه خود شما هم پیرو صحبتهایت نیستی ... برداشت من از شما همین یک جمله است که گفتین و خود پایبند آن نیستید ... هر وقت از بند اشخاص رها شدین تحلیل و تفسیرت خواندنی است

    پاسخ
  • 20 ناشناس 1396/10/29 21:34:48

    کودبسه مهلی کشش ندین موضوع لوس ایابه

    پاسخ
  • 21 ناشناس 1396/10/29 21:27:15

    جناب آقای درویشان عزیز. جنابعالی از سپاه پاسداران به خاطر آن کارهایی که کردی اخراج شدی الان نمیخوام بهشون اشاره کنم ولی همین زودی ها رسانه ای خواهیم کرد. بعد از اخراج پیش آقای موحد رفتی و جواد رد به سینه ات زد گفت تو صلاحیت پوشیدن لباس مقدس سپاه پاسداران را نداری برای این عصبانی هستی و گرنه دنبال آباد کردن کهگیلویه نیستی

    پاسخ
  • 22 لنده 1396/10/29 21:22:46

    موریانه ............. که بعضیها بخاطرش ازسپاه اخراج شدند

    پاسخ
  • 23 شهروند 1396/10/29 21:19:45

    آقای درویشان، ما به عمق و ریشه قضایا نگاه می کنیم، و بدون قضاوت نماینده قبل و فعل، آنگونه که تاکنون یادداشت های شما را خوانده ام، شما را سرسپرده ای می بینم که یک بت را انکار می کنید تا بت دیگری را بسازید ، و در این راه، مردم را هزینه می کنید، در حالی که صرفا نظرات شخصی و عافیت آلود شماست. تعصب نه بر اساس عرق بومی، که بر اساس معاش، و قلم نه برای حقیقت، که برای خودنمایی و مزد. و توصیه می کنم که با القای ناآگاهی و عوام اندیشی، بیش از این با شعور مردم بازی نکنید. حقیقت پنهان نمی ماند

    پاسخ
  • 24 شهروند 1396/10/29 21:17:58

    آقای درویشان، ما به عمق و ریشه قضایا نگاه می کنیم، و بدون قضاوت نماینده قبل و فعل، آنگونه که تاکنون یادداشت های شما را خوانده ام، شما را سرسپرده ای می بینم که یک بت را انکار می کنید تا بت دیگری را بسازید ، و در این راه، مردم را هزینه می کنید، در حالی که صرفا نظرات شخصی و عافیت آلود شماست. تعصب نه بر اساس عرق بومی، که بر اساس معاش، و قلم نه برای حقیقت، که برای خودنمایی و مزد. و توصیه می کنم که با القای ناآگاهی و عوام اندیشی، بیش از این با شعور مردم بازی نکنید. حقیقت پنهان نمی ماند.

    پاسخ
  • 25 ناشناس 1396/10/29 21:15:58

    جناب درويشيان عزيز اون دو دوره كه جناب بزرگواري نماينده بودن شما كجا تشريف داشتين؟

    پاسخ
  • 26 رسا 1396/10/29 21:5:59

    طوری که تو داغی والله هاشمی داغ نیست

    پاسخ
  • 27 میر حسین 1396/10/29 12:13:42

    با سلام :آقای درویشیان شیر مادرت حلالت.من میدونم شخصی که شما جوابشو با این مطلب دادین معنی بیشتر لغاتی که بکار بردین رو هم بلد نیست .این اشخاص دنبال این موضوع هستن که شخص مورد نظرش کاندید بشه و شروع کنن کارهای شخصی خودشون رو دنبال کنن.همون جوری که خودت اشاره کردین مطلب این شخص ارزش جواب دادن نداره اگه از نزدیکصحبتی باهاش داشته باشی متوجه میشی که اهلیتی در قبال موضوع نداره .موفق باشین

    پاسخ
  • 28 کهگیلویه آباد آرزوست 1396/10/29 1:38:53

    دست مريزاد متن قشنگ و تحلیل سیاسی عالی بود. آقای درویشیان خواهشا دیگه کشش ندید.....

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها