-
در مذمت آیینهای سوگواری؛ وقتی مرگ به تماشا بدل می شود
علی ضامنی پور -
فرماندار کهگیلویه و بازتعریف جلسات شورای اداری؛ از هماهنگی تا مطالبهگری جدی
ناشناس -
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان
مدیرکل راهداری استان: آنتندهی تلفن همراه در محور "یاسوج- چرام" خیلی ضعیف است

به گزارش افتونیوز؛سرهنگ حسن خسروجردی روز یکشنبه، ۱۹ خرداد ماه ۹۸ در نشست کمیسیون ایمنی راهها و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از حادثه ناگوار و تلخ محور “یاسوج-چرام”که منجر به فوت ۸ عضو یک خانواده شد، افزود: با وجود همه تلاشهای صورت گرفته در تعطیلات عید فطر، این حادثه در آخرین روز تعطیلات رخ داد که اتفاق ناگواری بود .
وی اظهارکرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه باید اقدامات بیشتری در محور “یاسوج-چرام” صورت میگرفت، گرچه کارها و تلاشهایی نیز شده است .
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: در محلی که این اتفاق افتاده تا ۱۰۰ متر جلوتر از آن خاکریز وجود دارد اما قبل از پیچ حادثه ۴۰۰ تا۵۰۰ متر کفی مستقیم با شیب طولی وجود داشته حتی در مسیر هم پیچهای متعددی بود اما سرعت وسیله نقلیه در این پیچها پایین بوده است .
سرهنگ خسروجردی با اشاره به علت این حادثه رانندگی تصریح کرد: تعداد زیاد سرنشینهای خودرو، عدم توجه راننده به جلو به دلیل سرعت وسیله نقلیه و ایمن نبودن مسیر و عدم نصب تابلوهای هشدار دهنده و گاردریل همه از علل وقوع این حادثه تلخ در محور” یاسوج- چرام” استان کهگیلویه و بویراحمد است .
وی ادامه داد: راننده از اهالی منطقه بود و به وضعیت جاده اشرافیت داشته اما سرعت بالا باعث عدم کنترل وسیله نقلیه و خارج شدن آن از سمت راست پیچ و واژگون شدن روی سقف شده است .
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه در برخی نقاط این محور پرتگاههای بیشتر و بدتر از محل واژگونی پژو پارس وجود دارد، عنوان کرد: براساس اولویتبندی پرتگاههای خطرناک این مسیر مشخص شوند و اقدامات زودبازده و کوتاه مدت برای آشکارسازی و ایمن سازی محور صورت گیرد .
سرهنگ خسروجردی با اشاره به مصوبات کمیسیون ایمنی راهها بیان کرد: این مصوبات همراه با اعتبارات مشخص به استانها اعلام شود که از جمله اقدامات برجسته، کاهش سرعت وسیله نقلیه در آزادراهها، بزرگراهها و راههای اصلی و فرعی است .
وی با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعت، دهیاران و صدا و سیما در فرهنگسازی کاهش تلفات رانندگی تاکید کرد: با شروع طرح تابستانه ایمنی راهها در اولویت باشد .
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با اشاره به زیاد بودن انحراف به چپ و سبقت خودروها اضافه کرد: طی این ایام یک اتوبوس در محور “قم- تهران” واژگون شد و چهار نفر در این حادثه فوت کردند اما واژگون شدن خودروی پژو پارس با ۹ نفر سرنشین در استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به ۸ نفر فوت شد که تمام محاسبات ما را به هم زد.
۲۳درصد تلفات تصادفات رانندگی امسال در محور”یاسوج- چرام”است
همچنین سرهنگ بهنام ویسی پور، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۱۰ درصد تصادفات منجر به جرح استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۷ در محور “یاسوج- چرام” بوده اند.
وی افزود: ۲۳ درصد تلفات انسانی تصادفات رانندگی استان از ابتدای سالجاری تاکنون مربوط به محور ” یاسوج- چرام” است.
سرهنگ ویسی پور اظهارکرد: در صورت تامین ساختمان، پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی استقرار یک واحد پلیس راه در محور” یاسوج-چرام” را دارد.
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور ۱۴۸کیلومتری “یاسوج- چرام” با تعریف راه روستایی است که هم اکنون چند شهر و شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از شهرهای استان خوزستان بعلت مسافت کمتر، وجود نقاط طبیعی و تفریحی، آب و هوا و اقلیم مناسب و وجود دو امامزاده علی و حمزه(ع) از این محور استفاده می کنند.
ویسی پور تصریح کرد: کم عرض بودن، پیچ های مرکب و تند، شیب زیاد، نقاط حادثه خیز متعدد و نبود علائم هشدار دهنده از مهمترین مشکلات محور ” یاسوج- چرام” است که نیاز به اصلاح و تعریض دارد.
همچنین محمد حسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست گفت: آنتن دهی تلفن همراه در محور” یاسوج- چرام” خیلی ضعیف است که این مساله در مواقع حوادث جهت امداد رسانی مشکلاتی را ایجاد می کند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
رضایی: معوقات آبداران پرداخت شد / هشدار نسبت به تنش آبی در ۶۳۹ روستای استان
-
فشار ازدواج؛ زخمی خاموش بر شانهی دختران کهگیلویه و بویراحمد
-
فراخوان ششمین جشنواره بینالمللی ستارههای صحنه منتشر شد/ جزییات
-
آیین باشکوه بزرگداشت حافظ در دانشگاه یاسوج برگزار شد
-
ابلاغیه مساله ساز مدیر درمان تامین اجتماعی استان علیه مردم و داروخانه ها
-
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: پاسداشت مفاخر استان از حسین پناهی تا فریدون داوری
-
استاندار اسبق استان در دولت مسیولیت گرفت/ حکم قایمپناه برای «موسی خادمی»
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
نظرات ارسالی 1 نظر
۳۳خط صحبت های سرهنگ ویسی رو چاپ میکنید و تیتر خبر برای دو خط صحبت مدیرکل راهداری هست. کار شما غیر حرفه ای می باشد.
پاسخ