-
«خودویرانگری فرهنگی؛ از انکار تاریخ تا تحقیر نمادهای ملی»
سید ساعد حسینی -
نامهای به وجدان یک ملت؛ زمانی برای پایان یک فاجعه قابل پیشگیری
علی سینا رخشنده مند -
مردم آزاری با سیاستهای ورشکسته
پیام واحد -
تفنگ را در مراسمات شادی و غم غلاف کنید
ابوصالح دانشفر -
سدسازی کنونی از حمله مغول مخربتر است/ از وعده بهار سبز تا تقابل قومیتها و شکاف منطقهای
رحمتالله شهرخپور -
سدهای ماندگان و خرسان ۳؛ زخم تازه بر تن استان خاموش
سید آیت شفایی -
درخواست توقف فوری سدهای خرسان و ماندگان در دنا؛ نجات زیستبوم زاگرس
محمد مسلمی -
جناب آقای پزشکیان، رودخانه را به «بند استبداد» نبندید
علی ضامنی پور -
تعرض به "زیست - بوم دنا" ، "خائیز" و "خامی" خیانت به نسل آینده
وحید محمدی تبار -
تجربه تلخ دریاچه ارومیه و گاوخونی تکرار میشود؟
مسعود چرامین
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:درسیل فروردین ماه امسال ۲۱۰ روستای استان و بیش از۷۰ دهنه پل بازگشایی شد
به گزارش خبرنگار افتونیوز، «محمد حسین نصیریراد» امروز چهارشنبه، ۲۹ خرداد ماه در نسشت خبری با خبرنگاران افزود: بیش از ۵۰ درصد راههای استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد و ایمن هستند.
وی اظهارکرد: ۶۰۸۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۱۸۹ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۹۳ کیلومتر راه فرعی و ۴۲۹۲ کیلومتر روستایی است. این استان فاقد حتی یک کیلومتر آزاد راه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.
نصیری راد با بیان اینکه بیشترین نقاط حادثه خیز راههای کشور در این استان است، تصریح کرد: ۱۰۳ نقطه پرهزینه دیربازده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و ۳۱۱ نقطه کم هزینه زودبازده از سال ۹۲ تا ۹۷رفع شده است.
وی ادامه داد: طی امسال ۶۷نقطه حادثه خیز پرهزینه دیربازده در سطح راههای استان از سوی پلیس راه به ما اعلام شده که برای رفع آنها حدود ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارات وارده سیل به راههای استان عنوان کرد: در سیل فروردین ماه امسال به بیش از ۱۰۰۰کیلومتر راه استان، ۱۰۰۰ابنیه فنی، تخریب ۱۰ دستگاه پل و ۱۰ مورد آب نما خسارات وارد شده است. راه ارتباطی ۲۱۰ روستای استان و بیش از ۷۰ دهنه پل بازگشایی و پنج میلیارد ریال ماشینآلات راهداری اجاره کردیم اما تا کنون یک ریال هم به این حوزه اختصاص داده نشده است.
نصیری راد بیان کرد: در صورتی که در فصل کاری اعتبارات تزریق نشود در فصل بارش با مشکل جدی در استان مواجه خواهیم شد.
وی اظهارکرد: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تصادفات فوتی استان در جاههای ۱٫۳ درصد کاهش داشت و طی دو ماهه اول امسال نیز با کاهش ۶ درصدی تصادافات فوتی مواجه بوده ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق گزارش پلیس راه تصادف واژگونی پژو پارس با هشت کشته در محور "یاسوج- چرام"سهم تقصیری به راهداری داده نشد، سعی و تلاش خود را در جهت ایمن سازی این محور کردیم و حتی در محل حادثه گاردریل نصب و خاکریزی شده بود.
نصیری راد گفت: محور "یاسوج- چرام" بر اساس مطالعات اصولی و کارشناسی نشده است و هم اکنون بعلت واقع شدن در حریم خط فشار قوی گاز امکان اصلاح و ایمن سازی اصولی وجود ندارد.
وی افزود: ۱۰۲۶ دستگاه کامیون باری عمومی با میانگین عمر ۱۱٫۱۱ سال، ۷۲ دستگاه اتوبوس با میانگین عمری ۷٫۹۶ سال، ۹۲ دستگاه مینیبوس با میانگین عمری ۲۲٫۴۷ سال کار جابجایی و انتقال بار و مسافر استان را انجام میدهند که این ناوگان استان جوانتر از ناوگان کشوری هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷۱۰ دستگاه خودروی سورای عمومی با میانگین عمر ۱۰٫۱۳ سال فعالیت دارند که عمر این ناوگان از میانگین کشور بالاتر است.
نصیریراد اضافه کرد: میانگین عمر ماشینآلات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۰ سال است و در خرید لاستیک ماشینآلات راهداری استان مشکل داریم.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
-
«خودویرانگری فرهنگی؛ از انکار تاریخ تا تحقیر نمادهای ملی»
سید ساعد حسینی -
نامهای به وجدان یک ملت؛ زمانی برای پایان یک فاجعه قابل پیشگیری
علی سینا رخشنده مند -
مردم آزاری با سیاستهای ورشکسته
پیام واحد -
تفنگ را در مراسمات شادی و غم غلاف کنید
ابوصالح دانشفر -
سدسازی کنونی از حمله مغول مخربتر است/ از وعده بهار سبز تا تقابل قومیتها و شکاف منطقهای
رحمتالله شهرخپور -
سدهای ماندگان و خرسان ۳؛ زخم تازه بر تن استان خاموش
سید آیت شفایی -
درخواست توقف فوری سدهای خرسان و ماندگان در دنا؛ نجات زیستبوم زاگرس
محمد مسلمی -
جناب آقای پزشکیان، رودخانه را به «بند استبداد» نبندید
علی ضامنی پور -
تعرض به "زیست - بوم دنا" ، "خائیز" و "خامی" خیانت به نسل آینده
وحید محمدی تبار -
تجربه تلخ دریاچه ارومیه و گاوخونی تکرار میشود؟
مسعود چرامین
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
اختصاص 5 میلیارد برای تخریب و بازسازی ساختمان شهرداری دهدشت
-
وضعیت اسفناک جاده روستایی « امامزاده نورالدین(ع) » کهگیلویه/ وعده هایی که قرار نیست عملی شوند!/+فیلم
-
«پل چهارم بشار یاسوج» همچنان در پیچ و خم وعدهها
-
آفت پروانه سفید برگخوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در میآورد / ابتلای ۶۰ هزار هکتار جنگلهای کهگیلویه به آفت
-
روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
-
حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
-
حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
-
خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
-
آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!