یادداشت
گفتگو و گزارش

عزم «دکتر یزدانپناه» برای بازگشت اقتدار به دانشگاه علوم پزشکی/ از حامیان دولت در مدیریتها استفاده می‌شود/ بیشترین مشکلات بهداشت و درمان در حوزه کهگیلویه است/ تخصیص منابع توسط دولت تدبیر و امید در تاریخ استان بی‌سابقه است

عزم «دکتر یزدانپناه» برای بازگشت اقتدار به دانشگاه علوم پزشکی/ از حامیان دولت در مدیریتها استفاده می‌شود/ بیشترین مشکلات بهداشت و درمان در حوزه کهگیلویه است/ تخصیص منابع توسط دولت تدبیر و امید در تاریخ استان بی‌سابقه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در دوره گذشته این دانشگاه از اهداف خود دور شده بود که تلاشها برای اصلاح این روند و بازگشت دانشگاه به جایگاه واقعی خود صورت بگیرد.

به گزارش افتونیوز، دکتر پرویز یزدانپناه در اولین گفتگوی خبری با رسانه های استان پس از انتصاب، گفت: عدم پایبندی به قانون در حوزه های مختلف، عدم شفافیت در استخدامها و مناقصات و بسیاری از این موارد شان و جایگاه دانشگاه را بین مردم و اهالی رسانه پایین آورد.

وی قول داد در راستای اهداف وزارت خانه و دانشگاه برنامه محوری در دستور کار است و در این رابطه با همه حوزه های استانی اعم از سیاسی و فرهنگی و ... تعامل مطلوب و مناسب در جهت تقویت دانشگاه را برقرار کند.

یزدانپناه در خصوص پروژه های دانشگاه علوم پزشکی گفت: بسیاری از پروژه ها افتتاح شدند ولی به بهره برداری نرسیده اند و برای خدمات دهی نیازمند هزینه های هنگفت دیگری است.

وی ادامه داد: آماده سازی این پروژه ها در جهت خدمت دهی به مردم در اولویت برنامه های کاری است.

وی به استخدامهای غیرقانونی نیز اشاره کرد و گفت: در جذب نیروها حقوق مردم رعایت نشده بود و برخورد با همه کسانی که در این کارهای خلاف قانون نقش داشتند شروع شده و به نهادهای نظارتی و قضایی معرفی شده اند.

انتخاب مدیران از حامیان دولت خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخاب مدیران از بین نیروهای حامی دولت خواهد بود که البته شایستگی و مقبولیت و پاکدستی و حسن شهرت آنها نیز از ملاکهای اصلی می باشد. وی به چینش نیروها بر اساس توازن منطقه ای هم اشاره کرد و گفت: اگر یک معاونت در اختیار منطقه ای باشد بدین گونه نیست که همیشه مدیر آن مجموعه بار دیگر از همان منطقه انتخاب خواهد شد هر چند باور داریم باید در انتخاب مدیران به نیروهای توانمند بومی توجه شود. یزدانپناه در خصوص تغییر مدیران و معاونین گفت : با توجه به بررسی های صورت گرفته تغییرات در سطوح مدیریتی شهرستان ها و معاونین حتمی است که البته از هم اکنون این تغییرات آغاز شده است.

بدهی ۱۶۳ میلیاردی در دوره گذشته

دکتر یزدانپناه به بدهی ها دانشگاه گریزی زد و گفت: در پایان مدیریت دکتر چمن بر دانشگاه در سال ۹۵، حجم بدهی دانشگاه ۳۰ میلیارد تومان بود ولی اکنون این بدهی به ۱۹۶ میلیارد تومان رسیده است که باید برای آن فکری شود.

وی این بدهی را شامل مطالبات پرسنل و همچنین تجهییزاتی و پیمانکاری عنوان کرد.

اولویت درمانی ارایه خدمات سرپایی است

رئیس دانشگاه ارائه خدمات سرپایی را از اولویت های وزارت خانه متبوع عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از کلینیک ها درمانی در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت تا حد زیادی مشکلات درمانی مردم را مرتفع می کند. وی گفت: این پروژه ها در هفته دولت سالجاری به بهره بردای می رسد. وی از ایجاد و تجهیز مرکز غربالگری سرطان و مرکز پزشکی هسته ای در استان خبر داد و گفت: این مراکز تا هفته دولت و پایان سال جاری برای خدمات دهی به مردم آماده سازی می شوند.

افتتاح های پیش از موعد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با انتقاد از افتتاح برخی پروژه ها در دوره گذشته گفت: بسیاری از این طرح ها آماده بهره بردای و خدمات دهی نبودند و افتتاح پیش از موعد شدند. یزدانپناه به دو بیمارستان یاسوج و باشت اشاره کرد و افزود: برای بهره برداری کامل از بیمارستان شهید جلیل نیاز به ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات هست و ۲۱ میلیارد نیز بدهی تجهیزاتی دارد. وی ادامه داد: بیمارستان باشت ۷ میلیارد تومان بدهی تجهیزاتی دارد و نیاز به ۴ میلیارد تومان تجهیزات دیگر نیز دارد. وی با بیان اینکه در احداث بیمارستان چرام مسایل قانونی رعایت نشده گفت: این بیمارستان بدون موافقت نامه کلنگ زنی و شروع شد که اکنون با مشکل مواجه شده و دانشگاه با پرداخت مطالبات پیمانکار، خود مسئولیت تکمیل فاز ابتدایی آن را تقبل می کند.

راه اندازی مرکز ناباروری یاسوج

دکتر یزدانپناه در پاسخ به سوالی در خصوص عدم وجود مرکز ناباروری در یاسوج گفت: مجوز ایجاد این مرکز در سال ۹۳ اخذ شد و تا دوماه آینده فعالیت خود را شروع می کند. وی ادامه داد: پزشکان دارای فوق تخصص در یاسوج هستند که می توانند در این مرکز خدمات خوبی به مردم ارائه کنند. این مسئول بیان داشت: مرکز ناباروری گچساران هم اکنون فعال است و به مردم استان خدمات ارائه می دهد و دیگر نیازی به مراجعه به شهرهای شیراز و اصفهان و یزد وجود ندارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: منابع اعتباری حوزه سلامت که در دو دولت یازدهم و دوازدهم به استان اختصاص یافته در تاریخ استان بی سابقه است.

باور به فعالیتهای دانشجویی

دکتر یزدانپناه فعالیتهای دانشجویی را برای ایجاد نشاط در دانشگاه مهم ارزیابی کرد و گفت: تشکل های دانشجویی دارای مجوز تقویت می شوند. وی از رکود این تشکل ها انتقاد کرد وگفت: با توجه به اینکه سال انتخابات هم هست تلاش می شود فعالیت تشکلهای دانشجویی دوباره رونق بگیرد.

تشریح نحوه جذب نیروهای بیمارستان شهید جلیل یاسوج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص جذب نیروها در بیمارستان جلیل گفت: مجوز جذب ۱۴۲ نیرو به صورت شرکتی و خدماتی اخذ شده بود که در دوره گذشته ۳۵ نفر از طریق آزمون، ۲۷ نفر از طریق شرکت پیمانکار، ۲۰ نیرو در مراحل دیگر و ۲۰ نیرو در ستاد دانشگاه از این مجوز جذب شده بودند. وی ادامه داد: ۲۷ نیرو از مجوز گفته شده سهمیه بنیاد شهید است که باید از طریق آنها معرفی شوند و باقیمانده نیروها نیز در این دوره از طریق آزمون جذب خواهند شد. وی در خصوص نحوه جذب این نیروها گفت: طبیعتا نحوه ورود این افراد را قبول نداریم و با نهادهای نظارتی و قضایی جلسات متعددی برای حل این مشکل برگزار شده است و از آنها خواسته شده که با حل این مشکل دانشگاه را از حاشیه های به وجود آمده رها کنند.

ابهاماتی در اجرای طرح ملی فشار خون

دکتر یزدانپناه در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه آمارهای صوری در طرح ملی فشار خون گفت: طبق برآورد ها و پیش بینی ها انتظار بود ۱۰ درصد از مردم فشار خون داشته باشند که در استان نصف این آمار هست که شائبه هایی در خصوص کیفیت اجرای این طرح به وجود آمده و طبق دستوری که دیروز صادر شد بررسی در خصوص کیفیت کار نیز انجام می شود.

بیشترین مشکلات درمانی و بهداشتی مربوط به کهگیلویه است

رئیس دانشگاه در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت شهرستان کهگیلویه گفت: بیشترین مشکلات بهداشتی و درمانی در حوزه کهگیلویه و مخصوصا دهدشت وجود دارد که در تلاش برای رفع این مشکلات هستیم. یزدانپناه ادامه داد : در این شهرستان الان ۲۲ ماه است که مطالبات پرسنل داده نشده است و متاسفانه در این زمینه رتبه آخر کشور را دارد! که نشان دهنده مشکل در مدیریت است ، بنابراین تغییرات از کهگیلویه آغاز خواهد شد.

تذکر به سیاسیون برای عدم مداخله در کار دانشگاه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود : از سیاسیون چه اصلاح طلب چه اصولگرا می خواهم بر مدیریت دانشگاه برای دخالت در تغییرات پافشاری نکنند. چرا که ما می بینیم در برخی شهرستان ها مثلا فلان چهره اصلاح طلب فشار می آورد که فلان مدیر هر چند ضعیف است نباید تغییر کند یا در جریان اصولگرا هم همینطور ! اما این عزیزان باید بدانند کار دانشگاه علوم پزشکی سیاسی نیست بلکه موضوع سلامت و زندگی مردم است. اما مطمئن باشید تغییرات حتمی خواهد بود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 ناشناس 1398/4/7 18:20:20

    یادمان نرفته که ایلامی بیانیه داد که هفته آینده! داوری تغییر می کند و مدیر جدید برای شبکه کهگیلویه معرفی می شود! حالا ببینیم آیا یزدانپناه حرفش به کرسی می نشیند یا عدل هاشمی؟ و بالاخره نعیمی و داوری می مانند یا می روند.

    پاسخ
  • 2 محمود 1398/4/6 11:31:17

    با تشکر از اقتدار و شهامت دکتر یزدانپناه که واقعیتها را فرمودند ولی نیاز به اقدام عاجل است که بتوانی نقاط ضعفی را که سراغ داری بدون از واهمه بر طرف نمایی و فقط سلامت مردم مهم باشد نه چیز دیگر نباید با التماس و پا در میانی سلامت را فدا کنی و این یک دین است بر گردن شما امیدوارم برای رضایت خداوند و رضایت مردم تغییراتی که نیاز است انجام دهید و شک نکنید که انشای الله موفق خواهید بود به یاری خداوند

    پاسخ
  • 3 احمد اورژانسی 1398/4/6 9:11:50

    آقای دکتر یزدانپناه همانگونه که گفتند و همه می دانند خرابه ای را تحویل گرفته با مشکلات عدیده در این برهه خاص، ولی ایشان برای خدمت آمده اند و هدفشان رضایت مردم است و فردی است با سبقه ای درخشان و پاک در مدیریت که عمده موفقیت های دوران ریاست دکتر چمن در حوزه فعالیت ایشان در معاونت درمان بود و پایبند به قوانین ، اصول اخلاقی و ارزشها است و امیدواریم همانگونه که بارها اعلام نموده اند ، در انتخاب مدیران و روسا ، بدور از فشارهای سیاسی و جناحی و مشاوره ای ، از افراد شایسته با تدبیر ، کاردان ، شجاع ، اخلاق مدار و دارای صعه صدر که نگاهی امانت دارانه به مسئولیتشان داشته باشند و نه طلبکارانه و دغدغه مردم هم و غمشان باشد استفاده نمایند . انشاالله

    پاسخ
  • 4 میرزا 1398/4/5 22:22:28

    اگر ابراهیم نعیمی و کورش داوری را سریعا برداشتی معلوم می شه که کارت درسته.

    پاسخ
  • 5 احمد 1398/4/5 18:1:50

    اون حامی دولتی که قبلا خودت گذاشتی ریاست بیمارستان شهید رجایی دیدی که چیکار کرد؟!

    پاسخ
  • 6 ا. کشاورز 1398/4/5 16:51:10

    معاون بهداشت و مدیر شبکه کهگیلویه در اولویت تغییر باشد حتی تا هفته بعد هم دیر می شه زیتر زیتر. اما نیروی خوب بزار نه مثل اون رییس بیمارستانی که قبلا در ..........گزاشتی و مجبور شدی بخاطر خلاف اونجوری برش داری که البته الان هم باز مدیر یک جایی هست که باید سریع برش داری اگر میخواهی که ........ تا می تونی مستقل باش پادشاهی کن.

    پاسخ
  • 7 کارشناس 1398/4/5 15:15:36

    درود بر دکتر یزدانپناه با شجاعت و روحیه ای که در شما سراغ داریم علوم پزشکی را سرو سامان دهید و این مدیرا ضعیفی که توانایی ندارند و در عمل حرفی برای گفتن ندارند خودشان باید بروند و علوم پزشکی از این ندانم کاریها نجات یابد .

    پاسخ
  • 8 حمیدیان 1398/4/5 15:11:41

    کسانی که دانشگاه را نابود کردند و شبکه ها را هم نابود کردند باید محاکمه شوند چرا بدهی بیست میلیاردی در مدت دو سال دویست میلیارد شود و چرا کهگیلویه در کشور رتبه آخر را دارد..

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها