پورکپور؛ ثمره ورود اندیشه های بزرگان تعلیم، تربیت و مدیریت

پورکپور؛ ثمره ورود اندیشه های بزرگان تعلیم، تربیت و مدیریت
خداوند فرزانگی را به هر که بخواهد می دهد، و هر که حکمت یافت، خیری فراوان یافت، و به جز خردمندان کسی اندرز نگیرد. (آیه ۲۶۹ سوره بقره) تغییرات گاه از بالا به پایین و گاه بالعکس حادث می شوند، اما این موضوع در آموزش و پرورش به حالت اول بیشتر صدق می کند. از این روی می بایست ورود اندیشه های بزرگان تعلیم، تربیت و مدیریت را تسهیل و درهای آموزش و پرورش بر روی مدیرانی که اندیشه تعالی این سازمان و نسل های آینده را در سر می پرورانند را بدون هیچ چشم داشت و نگاه سیاسی یا فرهنگی صرف باز کنیم. اهمیت آموزش و پرورش آنجایی است که روسو در کتاب امیل هشدار می دهد، "وضع کنونی بشر می بایست به واسطه آموزش و پرورش تغییر کند." جرقه های روند تغییر در امور مختلف آموزش و پرورش کهگیلویه همزمان با ورود علی پورکپور و توجه به پاشنه آشیل آموزش و پرورش با توجه به نقش و جایگاه معلم که رابطه ای مستقیم با خلاقیت، نوآوری و ابتکار دانش آموز نیز دارد، آغاز می شود. پورکپور در اولین اقدام معلمین در آستانه بازنشستگی شهرستان را بدون از هر گونه نگرش نژادی، حزبی یا سیاسی پیش تر و بیشتر مرسوم را مورد تکریم و احترام قرار می دهد بدین گونه که مجرب ها را در مناصب مدیریت و معاونتی به کار می گیرد تا توشه ای درخور برای دوران بازنشستگی شان باشد. همواره نگاه یکسانی به مقام معلم داشته و همین نگاه را نیز در گزینش و چینش مدیران مدارس و تیم مدیریتی خود و با در نظر گرفتن اصول کفایت، امانت و شایسته سالاری سرلوح و به نظم چینش می کند. جذب اعتبارات که عموما از مشکلات ریشه ای و بنیادین وزارتی در سطح ملی است و هر دوره با کسری ۲۰ درصدی مواجه می شود از دیگر هنرهای مدیریتی علی پورکپور قلمداد می شود؛ آنجایی که از طریق تعامل و چانه زنی با مسئولان مافوق و نمایندگان مجلس برای جذب اعتبارات بیشتر در مرکز استان و وزارتخانه متبوع اقداماتی را انجام و اعتباراتی جذب می کند. با اقداماتی متعدد که به مواردی نیز اشاره خواهیم کرد، انگیزه، تلاش، شادابی و نشاط را به محیط‌های مدارس و مدیریت آموزش و پرورش بر می گرداند؛ _ سایتهای فناوری اطلاعات را در مدارس مختلف جهت استفاده دانش آموزان و همکاران راه اندازی می کند. _ فضای اداره که تاکنون رخساری بر رخش نمانده بود را دلپذیر و با تغییرات عمده در تغییر تجهیزات قدیمی با وسایل مدرن و بروز، شأن و جایگاه درخور آموزش و پرورش را بازگرداند و فضاهای آموزشی را با برنامه ریزی منظم و منسجم شاد و مفرح می کند. _ پورکپور به شهادت نیروهای آموزش و پرورش از مدیرانی است که همواره و بطور مستمر پیگیر مشکلات معلمان و مشوق و محرک همکاران برای تزریق انگیزه به آنها در راستای تعالی اهداف تعلیم و تربیت می‌باشد و این موضوع سبب می شود کمترین حاشیه ها و شایعات را، این نهاد پیش تر پراخبار و حاشیه، به خود جذب کند. در طول دو سال اخیر با ثبات مدیریتی آموزش و پرورش کهگیلویه یک نهاد مستقل می ماند و اجازه داده نشد تا توسط نهادهای بیرونی مورد تهدید قرار گیرد با علم آنکه اگر در اختیار جریانات سیاسی و حتی فرهنگی قرار گیرد از جایگاه اصلی خود دور شده و تبدیل به یک نهاد داد و ستد اداری و غیر تخصصی خواهد شد. تجربه، دانش، جایگاه و موقعیت اجتماعی بالا و وجاهت مناسب علی پورکپور در جامعه بزرگ آموزش و پرورش دلیلی می شود تا در دو سال مدیریت ایشان، پیاپی رتبه برتر شورای آموزش و پرورش را کسب و تعامل با تمام دستگاههای اجرایی گسترده و مداوم شکل گیرد و در عین حال شاهد رشد کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مدارس کهگیلویه باشیم؛ گواه آن افزون شدن رتبه های ممتاز و تک رقمی کنکور در دو سال اخیر دانش آموزان کهگیلویه است که این بار نگاهی برابر در راس مدیریتی آن، به جغرافیای روستا و شهر و حاشیه شهری می کند. یا حق بیژن کاظمی کیان

(انتشار یادداشت به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ناشناس 1399/2/11 15:39:7

    یکی از سیاه ترین دوران و دوران مدیریت حلقه ای بستگان بوده !!!!!!!!!!!! شما از اموزش و پرورش چه میدانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  • 2 فرهنگی 1399/2/10 10:29:56

    ضمن احترام ب نویسنده محترم و همچنین اقای پورکپور ب جرائت می توان دوران مدیریت اقای پورک پور را در اداره اموزش و پرورش دهدشت را سیاه ترین دوران اموزش و پرورش نامید چرا که فقط قومیت بود قومیت و قومیت ودیگر هیچ

    پاسخ
  • 3 شهروند 1399/2/10 10:3:35

    بیژن کاظمی کیان هر قلم زنی چه فی می‌گیری. بابا جان خودت باش

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها