بیانیه مشترک نیروهای آموزشی بلاتکلیف بعد از سال ۹۱ آموزش و پرورش

بیانیه مشترک نیروهای آموزشی بلاتکلیف بعد از سال ۹۱ آموزش و پرورش
از کمیسیون آموزش خواهشمندیم که اگر قرار است قانونی تصویب شود، اولاً باید ناعدالتی فعلی را که در متن عنوان شد را حل کند و ثانیاً زحمات و سختی هایی که گروه های فوق متحمل شدند را جبران کند و البته این گروه ها مورد توجه ویژه نیز قرار بگیرند. مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین افتونیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید. افتونیوز _  نیروهای آموزشی بلاتکلیف بعد از ۹۱ آموزش وپرورش بیانیه ای صادر و به این پایگاه خبری ارسال کردند که به شرح زیر است: متن ارسالی؛بسم الله الرحمن الرحیم کمیسیون محترم آموزش مجلس شورای اسلامی همان طور که مستحضرید، طرح استخدام معلمان حق التدریس، پیش دبستانی، خرید خدماتی و نهضت سوادآموزی قبل ۹۲ با کش و قوس فراوان در مجلس شورا ی اسلامی تصویب و در شورای نگهبان تأیید شد بدون آن که یک نفر به ایرادات اصلی طرح توجه کند و این طرح به مرحله اجرا رسید و نیروهای بعد از ۹۱ (سرباز معلمها، آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدماتی) با ظلم آشکار نمایندگان دور دهم مجلس شورای اسلامی از این طرح بازماندند که بزرگترین ایراد طرح قبلی بود و موجب ایجاد شکافی عظیم از ناعدالتی در بین نیروهای انسانی به کارگیری شده در وزارت آموزش و پرورش شد و با تدوین قوانینی تبعیض آمیز نیروهای بعد از سال ۹۱ از حق استخدام محروم شدند در حالیکه این نیرو ها کمک حال دولت برای کاهش هزینه ها و همچنین پوشش کمبود معلم با حداقل حقوق و مزایا_که ۲۰درصد شاغلین رسمی هم نبوده است_ در سخت ترین شرایط بوده اند. اکنون که دولت  سال آخر عمر خود را طی می کند، معاونت پارلمانی وزارت جناب آقای احمدی لاشکی دم از طرحی مبتنی بر اجرای آزمون ماده ۲۸ سهمیه دار برای ساماندهی که نه برای قلع و قمع کلیه نیروهای مذکور می زند و مایل است که مواجهه با حق طلبی این گروه ها و هزینه های مادی و معنوی آن را به دولت های بعد انتقال دهد. حال آن که این طرح ناموزون آقای احمدی لاشکی، علیرغم ظاهر کمک کننده و البته فریبنده ی آن، به هیچ وجه نابرابری موجود را از بین نمی برد. مگر تفاوت نیروهای قبل با نیروهای بعد گروههای فوق در چیست که دستور استخدام آن ها را صادر می کنند اما در برابر پیشنهادهای جذب این گروه ها با تمام توان ایستاده اند و انواع بهانه گیری ها صورت می گیرد؟ غیر از تبعیض و بی عدالتی چه چیز دیگری عامل این دوگانگی رفتاری شده است؟ این سوالیست که هیچ مسئولی در هیچ مقامی به آن پاسخ نداده است. از کمیسیون آموزش خواهشمندیم که اگر قرار است قانونی تصویب شود، اولاً باید ناعدالتی فعلی را که در متن عنوان شد را حل کند و ثانیاً زحمات و سختی هایی که گروه های فوق متحمل شدند را جبران کند و البته این گروه ها مورد توجه ویژه نیز قرار بگیرند. ______________________________________ سرباز معلمان،آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی بعد از سال ۹۱
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها