یادداشت
گفتگو و گزارش

اولین حکم مشاور رئیس جمهور در امور زنان را «هاشمی‌رفسنجانی» صادر کرد

اولین حکم مشاور رئیس جمهور در امور زنان را «هاشمی‌رفسنجانی» صادر کرد

معاون رئیس جمهور گفت: اولین حکم مشاور رئیس جمهور در امور زنان را «آیت الله هاشمی‌رفسنجانی» در دوران ریاست جمهوری اش در سال 70 صادر کرد.

به گزارش افتونیوز، شهیندخت مولاوردی، در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارتحال تسلیت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایشان را نماد واقع گرایی، عقلانیت، مصلحت اندیشی و عمل گرایی سیاسی دانست و افزود: نه تنها سران کشور که در پیام های سران سایر کشور ها و سیاستمداران جهانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عمل گرای سیاسی معرفی شده بود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ، تبیین جایگاه و ارزش زن را یک وظیفه همگانی و مسئولیتی برای تمامی قوا در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: عدالت اجتماعی به معنای واقعی در حوزه زنان و خانواده اجرایی نشده است و در این حوزه شاهد نوعی عدم تعادل به ویژه در دسترسی زنان به پست های مدیریتی و منابع هستیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با بیان این مطلب، اظهار داشت: انسجام ملی و همبستگی اجتماعی به وجود آمده در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی می تواند با ایجاد یک روند آشتی ملی در کشور مسیر توسعه و پیشرفت کشور را فراهم سازد.
مولاوردی، هاشمی رفسنجانی را حامی جامعه زنان، عنوان کرد و با بیان اینکه وی، بنیانگذار ساختار اولیه دفتر امور زنان و خانواده در سال 68 بودند و در سال 70 نیز اولین حکم مشاور رئیس جمهور درامور زنان را صادر کردند، افزود: این ساختار نقطه عطفی در توجه به حوزه زنان و خانواده و قرار گرفتن هدف های توسعه ای برای زنان و خانواده در برنامه های توسعه شد.
وی، با بیان اینکه معاونت زنان و خانواده مطابق اصل 124 یک جایگاه ستادی دارد ، گفت: در این حوزه رسالت هایی مانند بررسی و شناسایی مسایل زنان و خانواده، ایجاد حساسیت نسبت به این مسایل و مشکلات، جلب مشارکت در راستای حل و رفع آنان، بهره برداری از رسالت های ذاتی وزارتخانه ها و سازمان ها در راستای رفع مشکلات حوزه زنان و خانواده انجام می گیرد.
مولاوردی، افزود: با بهره گیری از توان بازوان اجرایی در وزارتخانه ها و استان ها، اقداماتی در راستای شناسایی وضعیت زنان  و خانواده، خلأها و مشکلات زنان در حوزه های مختلف انجام شد و به تبع آن در برنامه پنج ساله ششم توسعه چارچوب مشخصی برای بهبود و توسعه وضعیت جامعه زنان صورت می گیرد.
معاون رئیس جمهوری در حوزه زنان و خانواده ، به تدوین اسناد راهبردی در حوزه زنان و خانواده و ارایه به کمیسیون اجتماعی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سند حمایت اجتماعی با مشارکت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، بسته توان افزایی و حمایت افزایی گروه های مختلف زنان ، بسته جامعه حمایتی زنان شاغل برخی از این سندها هستند.
مولاوردی، خاطر نشان کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشارکت سازمان برنامه و بودجه و مکاتبه با تمامی وزارتخانه ها، مشکلات زنان را جمع آوری کرده و بسته حمایتی در راستای رفع این مشکلات و با هدف ایجاد توازن وظایف زنان در جامعه و خانواده و انجام این وظایف به نحو احسن تهیه کرده است.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها