باخت «انتصاب» و برد «انتخاب» در دیدار پایانی فوتبال آسیا

باخت «انتصاب» و برد «انتخاب» در دیدار پایانی فوتبال آسیا

محمد زرین فینال باشگاه‌های آسیا با نتیجه ای عجیب پایان یافت و نماینده ایران در عین شایستگی جام را از دست داد. ولی این دیدار از آن دست مسابقاتی بود که حاشیه اش بر متن برتری یافت. شروع ماجرا آنجا بود که AFC, اعلام کرد گزارش این مسابقه مهم را از طریق صفحه اینستاگرام فارسی خود با گزارشگری چهره محبوب و مردمی فوتبال ایران تقدیم ملت ایران خواهد کرد. از زمانی مدیری جوان، خام و کینه توز در راس شبکه سه سیما نزول اجلال کرده بود، محبوبیت بیش از حد، بلای جان «عادل فردوسی پور» شد. علی فروغی که جز نسبت خانوادگی با حداد عادل، هیچ در چنته نداشت،خیلی سریع به چهره ای منفور در بین میلیون ها نفر تبدیل شد. و همین چهره منفور، محبوب ترین چهره ورزش کشور را برکنار، برنامه پر بیننده اش را ذبح کرد چنانکه چند روز بعد دکوراسیون برنامه در جنوب تهران نزد یک هندوانه فروش رویت شد. بیشتر از آنچه واقعیات دیده می‌شد، نمادهای این واقعه در اذهان ماند. عکس مشهور فروغی که شباهت عجیبی به شعبان جعفری داشت و یک قدم آن طرف تر عادل که اخم او گویای نارضایتی میلیون ها ایرانی از انتصاب هایی اینچنین و حذف هایی که در همه عرصه‌ها، مردم را تلخکام کرده است.این اتفاق یاد آور یک عکس از تاریخ این سالها هم بود. تصویری از میرحسین موسوی در میان چند میلیون نفر معترض به نتیجه انتخابات، آنجا که بلندگوی دستی را به او می دهند تا با این وسیله ساده، با چند میلیون نفر که خیابان را تنها محل باقی مانده دیدند سخن بگوید. در مقابل، بسیار دیده شده در اردوگاه مخالفین، هر جا که ده بیست نفر، قصد تجمعی داشته اند، خودروی حامل سیستم صوتی بسیار قدرتمند از قبل آماده است.

به موازات رقابت نهایی دیروز، یک رقابت هم در عالم رسانه برقرار بود. در یک طرف میدان، یک دستگاه عریض و طویل، با بیش از چهارصد میلیون دلار بودجه دولتی، و حدود پنجاه هزار نفر مزد بگیر. که خروجی آن تقریبا هیچ است(خلاصه آفتابه لگن هفت. ولی شام و ناهار هیچ) و در سوی دیگر نبرد، یک پلتفرم از چندین شبکه اجتماعی در دسترس مردم. که خیلی ساده در اختیار هرکسی قرار می گیرد. و بسیار پیش آمده که یک پخش زنده از طریق «اینستاگرام» گوی سبقت را از غولی مانند صدا و سیما ربوده است. در آخرین مورد هم روز گذشته دو رکورد ثبت شد. یکی رکورد هجوم به صفحه AFC فارسی که ظرف دو روز از دویست هزار نفر به حدود سه میلیون نفر رسید. دیگری رکورد بازدید حدود پنج میلیون بازدید از پخش زنده این دیدار البته با صدای فردوسی پور. هر چه بود، حلاوت وصلت دوباره میلیونها ایرانی با چهره محبوب شان، زهر باخت تیم محبوب پرسپولیس را از بین برد. اصلا این خودش کمتر از یک رفراندوم نبود. یک پیام محکم به کسانی که سالهاست نمی خواهند صدای مردم را بشنوند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها