-
در مذمت آیینهای سوگواری؛ وقتی مرگ به تماشا بدل می شود
علی ضامنی پور -
فرماندار کهگیلویه و بازتعریف جلسات شورای اداری؛ از هماهنگی تا مطالبهگری جدی
ناشناس -
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان
نقدی بر قوم گرایی در انتخابات شورای شهر یاسوج

اَفتونیوز _ طایفه، به گروهی از مردم گفته می شود که با هم زندگی می کنند.
طایفه گرایی به معنای به کار گرفتن خویشان و افراد طایفه در راس و بدون توجه به شایستگی و توانایی و دانایی است . طایفه گرایی با هدف تقسیم پست ها به عنوان غنیمت درمیان خویشان و اطرافیان خود است . جامعه طایف گرایی جامعه ای است بی شکل و توده ای تفاوت این جامعه با جامعه مدنی که متشکل از گروهای داوطلباته ،و علاقه ها و سلیقه ها ی افراد . که در جامعه توده ای تصمیمات سیاسی افراد براساس معیارهای قبیله ای طایفه ای اتحاذ می شود ،در حالی که در جامعه مدرن و افراد برای پیشرفت و منافع ملی و جامعه تصمیم می گیرند .ولی در جامعه طایفه گرایی هدف از شرکت در انتخابات قدرت نمایی قوم خود ،و رسیدن به منافع مادی طایفه و ترس از رسیدن طوایف مقابل به قدرت .ورسیدن به محلی طایفه و ساخت ساز محله خود بدون تقسیم عادلانه امکانات برای طوایف دیگر
به تعبیر ( گیدنز ) به جایی رسیده ایم که رفتار سنتی مان در مقابل رفتار نوین قرار گرفته و نه مدرن هستیم و نه سنتی یعنی گرفتار تناقضی شده ایم که از خصوصیات جهان سوم است.
جهان سوم جایی هست :کم سوادی، برخوردهای فاقد جهت گیری علمی و متعصبانه ، سنت گرایی، نبوددموکراسی، پدر سالاری، آنتی فمنیسم در محافل روشنفکری کشورهای کمتر توسعه یافته به اخلاق جهان سومی تعبیر می شود
نگاه جامعه شناسی به قومیت: قومیت به معنای مطلقآ اجتماعی است ،قومیت به نگرش های فرهنگی اجتماعی معینی ازمردم اطلاق میشود که ان ها را از یک دیگر متمایز می سازد ،قومیت پدیده ای صرفا اجتماعی هست که نسل جوان تر از طریق اجتماعی شدن ؛ سبک ها ی زندگی و هنجارها و باورها اجتماعی را جذب هضم میکند
براساس معیار قومی و قبیله ای را یکی از آسیب های انتخابات در استانم می دانم و با وجود سکونت قومیت ها مختلف در استان که نتایج منفی آن پس از انتخابات برپیکر این این استان نمایان میشود و پیامدها منفی قوم گرایی: نخستین پیامد پراکنده گی است و قوم گرایی با محدویت همراه است.
که افکار و اندایشه های در قالب تنگ و کوچک قومی قرار گرفته ودر ان رشد می کند اما اندایشه انسان قابلیت بالاتر از قالب محدود و خشک و قومیت دارد و دیگر پیامدش فراهم شدن سلطان بیگانگان است
هر چند انتخاب درست در انتخابات شوار شهر ها می تواند ثمر بخش و توسعه استان باشد ولی تجربه دوره ها گذشته انتخابات شوار شهر و روستا و فضایی کنونی این استان نشان می دهد که بعضی از مردم براساس طایفه گرایی و قومیت در اولویت دیدگاه خود قرار می دهند .
رسیدگی به مشکلات شهری . شجاعت ،و امانت داری از حداقل ویژگی های یک نماینده خوب در شوار شهر استان هست
و امروز بزرگترین رسالتی که بر دوش فرهنگیان و دانشجویان و اهل علم که اگاه سازی ذهن خود و اطرافیان واقوام و دوستان خود از پیامدها منفی طایفه گرایی و قوم گرایی اگاه سازد که برای نسل ها بعدی مان و آینده روشنی بسازیم دیدگاه های قومیتی و طایفه گرایی مانع پیشرفت استانمان شد و از فرهنگیان و دانشجویان و نخبگان استانمان انتظار میرود با آگاه ساختن هم استانی های عزیز از پیامدها منفی قوم گرایی و طایفه گرایی اگاه سازد راه را برای برافراشتن پرچم رشد و ترقی مهیا سازند و این استان را از محرومیت نجات بدیم
به عنوان یک شهروند : به سراغ بزرگترها ایل و طایفه خود رفتم ودرباری انتخابات آینده و سوال ها کردیم و پی بردم که انتخابات استان در سایه طایفه گرایی و قوم گرایی که نمایندگان خود را روان سوار شهر می کند و هیچ پیشرفتی نداشته و اما الان میبینم که روح و سرنوشت جوانان منطقه ام را می لرزاند و مردم شریف استان برای ما سرنوشت شهرمان را مشخص می کند و آنچنان که قبلا هم مشخص کرده است و از شما نخبگان و روشنفکران و متعمدین و جوانان تمام اقشار فرض است پرچم روشنگری را برافراشته و نسبت به برچیده شدن بساط طایفه گری در آستانه انتخابات دوره ششم شوار ها شهر استانم کمر همت ببندید و با تآسی به کلام وحی و ایه شریف (واعتصمو به حبل الله جمیعآ ولا تفرقو ) شهر یاسوج رااز ورطه سقوط نجات دهیم تا شرمنده نسلهای آینده نگردیم.

نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
رضایی: معوقات آبداران پرداخت شد / هشدار نسبت به تنش آبی در ۶۳۹ روستای استان
-
فشار ازدواج؛ زخمی خاموش بر شانهی دختران کهگیلویه و بویراحمد
-
فراخوان ششمین جشنواره بینالمللی ستارههای صحنه منتشر شد/ جزییات
-
آیین باشکوه بزرگداشت حافظ در دانشگاه یاسوج برگزار شد
-
ابلاغیه مساله ساز مدیر درمان تامین اجتماعی استان علیه مردم و داروخانه ها
-
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: پاسداشت مفاخر استان از حسین پناهی تا فریدون داوری
-
استاندار اسبق استان در دولت مسیولیت گرفت/ حکم قایمپناه برای «موسی خادمی»
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!