-
تبیین نظام انتخاباتی تناسبی شوراها در تهران
ولی الله شجاع پوریان -
وعده «فوقالعاده خاص» همچنان در انتظار اجرا/ فشار تورم بر دوش کارمندان دولت
ناشناس -
کنشگران مرزی
ناصر اقبالی -
از تسلی تا نمایش رنج
علی ضامنی پور -
جوشوخروش «ملت» در آرامستانها
محسن خرامین -
گفتم مرو رفتی و بد بیراه رفتی!
علیرضا کفایی -
قطع انشعاب آب در یاسوج؛ بیتوجهی آب و فاضلاب به بحران معیشتی مردم
حسن کریمی -
عروسی دختر شمخانی؛ آیینهای از تضادها و زوایای پنهان جامعه
محمد خونچمن -
در مذمت آیینهای سوگواری؛ وقتی مرگ به تماشا بدل می شود
علی ضامنی پور -
شكاف انتظارات از دكتر بهرامي
ناصر اقبالی
پروژه راهآهن «اقلید-یاسوج» تعطیل شد
به گزارش اَفتونیوز از یاسوج،احداث راه آهن اقلید-یاسوج در سفر اول دولت نهم به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در سال 1394 کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت 7 سال هنوز کار خاصی در این پروژه انجام نشده است.
راه آهن اقلید به یاسوج در سال 90 ردیف اعتباری گرفت و در واقع در جدول پروژههای ملی قرار گرفت و امید را به مردم کهگیلویه و بویراحمد هدیه کرد زیرا با این پروژه بخشی را بن بست ارتباطی رفع مشکل میشد.
در سالهای اول آغاز عملیات اجرایی راه آهن اقلید -یاسوج با ارز 3500 تومانی یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با شرایط امروز اعتبار مورد نیاز بدون شک به بیش از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.
در سالهای اخیر با اعتبارات ناچیز کمتر از 10 میلیارد تومان در بودجه کشور برای این پروژه راه به جایی برده نشده و در آخرین اقدام انجام شده پیمانکار عطای تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه را به دلیل نبود اعتبار به لقایش بخشیده است.
فاز اول پروژه احداث راه آهن اقلید به یاسوج به طول 22 کیلومتر از سمت اقلید در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی استان فارس بوده که هم اکنون به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده است.
شیرمحمد راستا، معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی پروژه احداث راه آهن اقلید-یاسوج به دلیل کمبود اعتبار خبر داد و گفت: فاز اول این پروژه در استان فارس واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه این استان به شبکه ریلی کشور متصل نیست، افزود: طول پروژه راهآهن یاسوج ــ اقلید را 176 کیلومتر است که بدون شک در صورت تکمیل و بهره برداری در توسعه استان نقش بسزایی دارد.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 تولید زعفران در استان 30 درصد افزایش یافت/ مزایای و معایب کشت طلای سرخ در استان
- 2 قاتل پزشک متخصص در یاسوج اعدام شد
- 3 معلمان؛ سنگبنای تحقق حیات طیبه دانشآموزان / همکاری همهجانبه برای تربیت نسل انقلابی ضروری است
- 4 عکس روز/ گچساران روستای شادگان دهه ۷۰
- 5 ۱۳ آبان ؛ الگویی برای بیداری ومقابله هوشمند با تهدیدها
- 6 عکس روز/ چشمه نباتی یاسوج در دهه 70
- 7 پیام تسلیت جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد به تاجزاده
- 8 توزیع ۱۰۰ تن جو دولتی بین عشایر شهرستانهای دنا و مارگون
-
کاهش 30 درصدی آب تالاب «برم الوان» بهمئی بر اثر خشکسالی
-
شریعتی: تلاش کردم صدای فرودستان و بیصدایان باشم/ تاریخ را با دید انتقادی و فارغ از نگاه ایدئولوژیکی بخوانید/ روایت وقایع ۱۹شهریور تا ۱۹ آبان گچساران/ فیلم
-
گل محمدی؛ میراث ایرانی که به نام دیگران ثبت شد
-
وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس: ۷۵ درصد احکام برنامه هفتم در وزارت ارتباطات محقق شده است / هاشمی: مهاجرت تاریخی از سیم مسی به فیبر نوری در دولت چهاردهم پس از یک قرن در حال انجام است/ از فیبر نوری تا فضا
-
گزارش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس/ «تاجگردون»: ۱۸ وزیر و معاون رئیس جمهور در جلسات کمیسیون حضور یافتند/ با تغییر دولت شاخصهای کلان اقتصاد اُفت کرد!
-
سومین تلاش برای اجرای پروژه تقاطع دهدشت-سوق/ طلسم شروع عملیات اجرایی شکسته میشود؟!/ جزییات
-
ساختمان دادگستری، خطای شهری در چشمهنباتی یاسوج
-
تجمع جمعی از کارکنان حوزه سلامت در یاسوج برای طرح مطالبات شغلی
-
آغاز عملیات مهار سیلاب و تقویت زیرساختهای آبکشاورزی در شهرستان دنا
-
اتصال ایمن محور گچساران–دیل–چرام به بزرگراه پاتاوه–دهدشت در مسیر توسعه استان
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!