-
فریدون داوری در چهار پرده
فضلالله یاری
-
کوچ ابد مرد ادب ایل و فریدون فرهنگ
سید غلام بلادی
-
یاسوج؛ شهری که شیخ شاخصش پیشهزن بود!
محمد مختاری
-
جزای نیکی جز نیکی نیست
جبار چراغک
-
زیبایی بر بستر فاجعه
سید غلام بلادی
-
«لذت وقیح»
امراله نصرالهی
-
زنان و دولت چهاردهم
سیده فرزانه آرامش
-
شاقول اصلی در ماجرای قتل دکتر داوودی
فضلالله یاری
-
در این محنتسرا نابههنجاران و کج روان بزرگ شمرده شدهاند
پریچهر زعیمی
-
بیوه زنان
آفتاب افریدون
آیا دو راه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد به بزرگراه و آزادراه تبدیل میشود؟
به گزارش اَفتونیوز ،کریدور شمال به جنوب کشور که بهسمت مرکز و تهران تعریف میشود قسمتی از آن، از استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد عبور میکند.
با توجه به وضعیت خاص و توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان قسمتی از زاگرس مرکزی، دارای راههای اصلی درجه یک بوده که با وجود ترافیک سنگین، خودروهای سواری و ماشینهای سنگین حمل کالا در این جاده باعث مشکلاتی از جمله تصادفات جانی و مالی شده است.
نبود خطوط ریلی برای جابجایی کالا و مسافر مشهود و آشکار بوده و سبب بروز مشکلاتی شده است به طوری که در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 73 ، احداث دو راه اصلی پاتاوه به دهدشت( قسمتی از راه شهرضا به بهبهان) و یاسوج-بابامیدان- سمیرم در دستور کار قرار گرفت ولی هنوز تکمیل و به بهره برداری کامل نرسیده است.
جاده پاتاوه-دهدشت هم اکنون در دست ساخت بوده و بزودی به بهره برداری میرسد و جاده یاسوج-بابامیدان- سمیرم که قسمت دیگری از کریدور شمال به جنوب کشور بوده نیز جوابگوی ترافیک نیست که ضروری است دستورات لازم برای تبدیل این راههای به بزرگراه و آزاد راه در دستور کار باشد.
همچنین تنها مسیری که خطوط ریلی یاسوج_اقلید را به ناوگان ریلی کشور متصل میکند، هم اکنون تعطیل شده که ضروری است این پروژه فعال و تسریع یابد.
شد
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح اتصال این استان به آزادراه شیراز اصفهان در دست مطالعه است، گفت: این استان به شبکه آزادراه دسترسی ندارد.
پژمان نیک اقبالی تبدیل دو راه اصلی پاتاوه به دهدشت و بابامیدان-یاسوج-سمیرم را نیازمند نگاه ویژه مسئولان ارشد کشوری از جمله مجموعه وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: واقعیت امر با وجود خدمات ارزشمند در بخش حمل و نقل بویژه راههای زمینی در چهار دهه اخیر هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
ناگفته نماند راهسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن پر هزینه بوده تا جایی که هزینه احداث هر کیلومتر راه فرعی در استان کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر یک کیلومتر راه فرعی در استان اصفهان است.
یکی از اهالی شهر یاسوج مهمترین خواسته مردم از دولت جدید را توسعه حمل و نقل اعم از زمینی، هوایی و ریلی عنوان کرد و ادامه داد: حمل و نقل مهمترین زیرساخت برای کمک به توسعه است زیرا در غیر این صورت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار رغبتی ندارند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 پیام تسلیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی درگذشت فریدون داوری شاعر آئینی و انقلابی
- 2 پذیرش ۴۹۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال
- 3 نقش میدان گازی مختار بویراحمد در رفع چالش ناترازی انرژی
- 4 پذیرش بیش از دوهزار دانشجو در دانشگاه آزاد یاسوج طی سال تحصیلی جدید
- 5 تدوین برنامه توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد
- 6 باند مالخران در دام پلیس کهگیلویه
- 7 کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد مجتمع فرهنگی کودک و نوجوان
- 8 تخریب ۵۰۹ فقره ساختوساز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- موفقیت خبرنگار کهگیلویه و بویراحمدی در جشنواره رسانه ای بانوان کشور
- انتصاب معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گچساران+ جزییات
- معاون بیمهای تامین اجتماعی گچساران منصوب شد+ حکم
- پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت شاعر هماستانی
- معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور در گذشت شاعر و ادیب هم استانی را تسلیت گفت/+متن پیام
- «نادر منتظریان» در گذشت شاعر و ادیب هم استانی را تسلیت گفت/+متن پیام
- رونمایی از ۱۲ کتاب جدید در شهرستان کهگیلویه/ از«آیین آزادگی» تا«سلطه نمادین علیه زنان» و «دلنوشتههای جادهای استان»
- استاندار: زیرساخت های حفاظت از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد افزایش یابد
- طرح کاهش تعرفه واردات خودرو در صحن مجلس
- فرماندار دنا: مدیران خسته و بینظم را محترمانه بدرقه میکنیم
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!