سرانجام وعده‌های ناتمام؛ افتتاح جاده پاتاوه - دهدشت در حد حرف باقی ماند

سرانجام وعده‌های ناتمام؛ افتتاح جاده پاتاوه - دهدشت در حد حرف باقی ماند
به گزارش اَفتونیوز، جاده پاتاوه به دهدشت سال 73 در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شد و سرانجام بعد از گذشت 27 سال قرار بود در خردادماه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد ولی تنها در حد حرف باقی ماند و تیغ استاندار کهگیلویه و بویراحمد نتوانست احداث یک پل باقی مانده را ببرد. جاده پاتاوه - دهدشت 136 کیلومتر طول داشته و قرار است استان خوزستان را به مرکز کشور وصل کند که با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش 200 کیلومتری مسافت بنادر جنوبی به مرکز کشور هستیم. خروج شهرستان کهگیلویه و بخشی از شهرستان بویراحمد از بن بست اقتصادی و بهره‌مندی 100 روستای مستقر در مسیر این جاده، از جمله مهمترین دستاوردهای احداث این جاده است. ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان 270 کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت. وعده‌های ناتمام مسئولان حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دوم شهریورماه 99 در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته دولت، وعده افتتاح و بهره‌برداری از محور "پاتاوه - دهدشت" را پایان سال 99 اعلام کرده بود محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز 13 شهریورماه 99 در حاشیه بازدید از طرح ملی پاتاوه به دهدشت گفته بود که پروژه ترانزیتی پاتاوه-دهدشت تا دهه فجر تکمیل و زیر بار ترافیک می‌رود. امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع معاون وزیر راه و شهرسازی نیز 5 خردادماه 1400 از افتتاح جاده پاتاوه-دهدشت در تیرماه امسال خبر داده بود. به گفته پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه-دهدشت خردادماه امسال باید با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت ولی بعد از گذشت 62 روز از وعده آقای مدیرکل اما هنوز خبری از پاره کردن روبان افتتاح نیست. ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان 270 کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت. این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌کند. عملیات اجرایی این جاده ملی در سال 74 شروع شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب 26 و 20 کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم نیز به ترتیب 28 و 63 کیلومتر بوده و تعداد 13 تونل به طول هشت هزار و 200 متر و تعداد 18 دستگاه پل بزرگ بالای دهانه 16 متری در این جاده طراحی شده است. قطعه نخست این جاده از روستای گندی خوری تا منطقه سرچنار، قطعه دوم جاده از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است. قطعه اول جاده سال 87 و قطعه دوم این جاده به طول 28 کیلومتر اردیبهشت سال 97 به بهره‌برداری رسید.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها