یادداشت
گفتگو و گزارش

لغو ابلاغ مدیران میانی علوم پزشکی؛ پشیمانی از انتصاب یا تلاش برای ابقا ؟! / حکمی که «ایزدپناه» صادر کرد «یزدانپناه» لغو کرد!

لغو ابلاغ مدیران میانی علوم پزشکی؛ پشیمانی از انتصاب یا تلاش برای ابقا ؟! / حکمی که «ایزدپناه» صادر کرد «یزدانپناه» لغو کرد!

از دانشگاه علوم پزشکی خبر می رسد که رئیس این دانشگاه برای تداوم ریاستش و ماندن در قدرت دست به اقدامات عجیب و غریبی می زند.

به گزارش افتونیوز، پرویز یزدانپناه در طی روزهای گذشته چندین ابلاغی که خود در دوران ریاستش صادر کرده بود را لغو کرده است و به دنبال حذف چندین مدیر و حتی برخی از معاونان دانشگاه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، مدیر مالی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، مدیر تحول اداری، مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از جمله افرادی بودند که احکام آنها توسط رئیس دانشگاه لغو شد.

همچنین آنگونه که از متن استعفای مهرداد باقری رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج استنباط می شود فضای کار از سوی مدیریت دانشگاه آنچنان عرصه بر این پزشک تنگ و فشارها بر وی زیاد می شود که مجبور به استعفا می شود.

در خصوص لغو این احکام آن چه مایه تعجب است این بود که مدیران دانشگاه هیچ توضیح قانع کننده ای برای این کار خود نداشته و نتوانستند افکار عمومی را قانع کنند و در برخی موارد باعث تعجب همگان نیز شدند.

به عنوان مثال، انتصاب مدیر جدید روابط عمومی که کمتر از دو ماه به استخدام دانشگاه درآمده و یک انتصاب قوم‌گرایانه نیز بود، باعث تعجب و حیرت بسیاری از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شد.

همچنین آن گونه که عنوان می شود مدیرمالی بیمارستان شهید بهشتی که اولین ابلاغ خود را از «اردوان ایزدپناه» معاون اسبق پشتیبانی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی در دهه هشتاد گرفته بود با فشار پیمانکار این بیمارستان توسط «یزدانپناه» لغو می‌شود! (منابع موثق خبر می دهند که پیمانکار در چندین نوبت مدیرمالی بیمارستان را تهدید به لغو ابلاغ در صورت عدم همکاری کرده بود)

گویا استاندار نیز در جریان مسایل دانشگاه علوم پزشکی نبوده و پس از آگاهی در این زمینه، به رئیس دانشگاه هشدار می دهد که هیچ گونه انتصاب جدیدی در دانشگاه نداشته باشد.

یزدانپناه که در دولت تدبیر و امید و با حمایت اصلاح طلبان توانست به ریاست دانشگاه علوم پزشکی برسد در هیچ کدام از آیین های معارفه روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستانها حضور پیدا نمی کرد اما در اقدامی عجیب و احتمالا برای جلب حمایت محمد موحد نماینده کهگیلویه برای تداوم ریاستش، ابتدا نیروی مورد اعتماد موحد (منصور تقوی) را به ریاست شبکه کهگیلویه منصوب و سپس شخصا در مراسم معارفه تقوی (علیرغم داشتن اختلاف سلیقه سیاسی) شرکت کرد در حالی که برای هیچ کدام از نیروهای منتسب به دولت تدبیر و اصلاح طلبان این زحمت را به خود نداده بود.

تحلیل لغو ابلاغها و انتصابهای جدید چندان پیچیده نیست و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تعویض مدیران به دنبال پاک کردن صورت مسئله است و مسائل و مشکلات دانشگاه کما فی سابق پا برجاست.

یزدانپناه دیدارهای زیادی با نمایندگان اصولگرای استان در مجلس شورای اسلامی داشته است و گویا در این دیدارها به دنبال جلب رضایت آنها برای تداوم ریاستش و ماندگاری بیشتر در قدرت است.

اگر جریان اصلاح طلب و اصلاح طلبان استان از همان ابتدا می دانستند که برخی از مدیرانی که با حمایت آنها به قدرت رسیدند، برای چندصباحی بیشتر در قدرت ماندن در دولت اصولگرا به دنبال تبرئه خود از اصلاح طلبی هستند قطعا این افراد را از مجموعه سیاسی اصلاح طلبی حذف می کردند.

در مطالب آتی در مورد ابعاد و زوایای دیگری از استعفای رئیس بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج و عزل مدیرمالی این بیمارستان و مستنداتی از فشارهای وارد شده بر آنها می پردازیم.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 24 نظر

  • 1 محمد 1400/12/9 0:24:43

    جناب مدیر چرا کامنت موافق یزدانپناه تایید نمیکنی؟؟؟خیلی دلت پره عزیزم بهت کار نداده الهی برو غلام نزادبهت کار بده

    پاسخ
  • 2 نننن 1400/12/9 0:18:4

    شب دراز است و قلندر بیدار...یزدانپناه فقط اومد دانشگاه علوم پزشکی به روز کرد بدهی هاشو مطالبات کارکنان به روز کرد .تو بدترین شرایط زحمت کشید حالا اوضاع مساعد شد شما بیاین کیفش کنید

    پاسخ
  • 3 حق 1400/10/20 21:44:59

    واقعا دکتر خرزو و هالویی(رئیس فعلی) مناسب ریاست دانشگاه نیست!!!! فقط و فقط قومگرایی و بعدش باند بازی،، ک باند بازیش هم فقط برای باقی موندن تو قدرته!

    پاسخ
  • 4 پرسنل درمانگاه 1400/9/1 9:52:20

    مگه این ۳۰ سال زمین ها رو‌نبوده و یا بی ثمر بودن؟ چرا فقط این دو سال تونستن ایقد زمین و خونه بخرن؟ خوب اگه آدم منصفی هست چرا حقوق پزشکها و پرستارانش رو نمیده؟ چندتا از پزشکها بخاطر عدم پرداخت مطالباتشون شکایتش کردن؟ چرا از کمک پرستارهای بدبخت سفته میگیره کخ بعدا نتونن برا حق و حقوقشون طرح شکایت کنن؟ چرا از افردا بدون مدرک با مهر یک پزشک دیگه استفاده میکنه؟

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1400/9/1 0:17:44

    بر شرفت لعنت اگر شماره نگذاری و خودتو معرفی کنی تا من که یه آدم بی طرف هستم برات شفاف سازی نکنم که کجا آورده بدبخت بیچاره پیمانکار شهید بهشتی هر سالی ۲۰۰ میلیون فقط باباش برنج چمپا میفروشن ۶ تا برادر هستن اولین کسی بودن که نمایندگی سقف کاذب در یاسوج زدن کدام خیابون و کوچه را سراغ داری که اونها کارگری نکرده باشن و کاخ برای دیگران نساخته باشند بدبخت ها با این حرفها فقط قیامت خودتون خراب میکنید شمارتو بدا تا کامل برات اثباط کنم خیلی بی معرفتی هر کی هستی خیلی عقده ای هستی

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1400/8/30 18:40:1

    پیمانکار ..... یه شبه این همه ثروت و ماشین جک زمینای میلیاردی رو بدست اورده که تا دیروز هیچی نداشت تو این دوسال چیکار کرده اینکه میگه برام نمیصرفه

    پاسخ
  • 7 همشهری 1400/8/30 18:37:41

    دولت انقلابی هنوز مدیران دولت قبل که هیچکس قبولشان ندارد دارند حکومت میکنند

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1400/8/30 18:32:11

    پیمانکار درمانگاه این همه پولو کجا اورده که تا دیروز نون شب نداشت حالا ماشین جک و زمینای میلیاردی

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1400/8/30 17:31:22

    اخی مگه پیمانکارا هم گر بیمارستان ل پیدا کردن اخ و بخت ای استان که پیمانکارل نابودش کردن

    پاسخ
  • 10 جعفری 1400/8/30 17:29:20

    مدیر مالی بیمارستان ای همه ثروت کوجه اورده باید جوابگو باشد

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1400/8/30 17:27:33

    مدیرمالی حتما کاری کرده که عزلش کردن سهمی بیشتری در عارت می خواست که پیمانکار بهش نداد و تخلفاتش گزارش داد و عزلش کردن

    پاسخ
  • 12 آفت نیوز نه افتو نیوز پنج تومان اضافه برات واریز میکنم تمام خبرهاتو تکذیب کن😄😄😄😄😄😄 1400/8/30 16:13:59

    آفت نیوز نه افتو نیوز پنج تومان اضافه برات واریز میکنم تمام خبرهاتو تکذیب کن😄😄😄😄😄😄

    پاسخ
  • 13 ناشناس 1400/8/30 14:34:34

    تنها کسی که اهل زد وبند رانت خواری نبوده همین مدیر مالی بوده انگار دلت خیلی ازش پره که اهل معامله نبوده

    پاسخ
  • 14 ناشناس 1400/8/30 14:12:2

    ایشون که میگن جای حساس امور مالی بایدهر سه چهار سالی عوض بشه منظورشون اینه که یکی از اقوام رئیس دانشگاه باشه که قشنگ مسیر فساد حق کارگر خوری رو درست بره چون مدیر مالی باکارای غیره قانونی پیمانکار مخالفت کرده و اهل زد وبند نبوده جاشو تغییر دادن ماه پشت ابر نمیمونه ایشالا ب زودی یزدانپناه برکنار میشه انشاالله

    پاسخ
  • 15 .... 1400/8/30 12:7:36

    مدیر مالی بیمارستان پرونده ی کاملا پاکی داره یزدانپناه باید برکنار بشه این چند ساله چه گلی به سر حوزه درمان و سلامت زده

    پاسخ
  • 16 شهروند 1400/8/30 8:31:49

    زیاد به خودت فشار نیار جناب افتونیوز،،قرار نیست یکی تا ابد بر مسندی تکیه بزنه و تکون نخوره جای حساسی مثل امور مالی به نظر من هر سه چهار سالی یک بار باید تغییر کنه تا فیاد و رانت و تبانی در حوزه های مالی پیش نیاد..جناب دکتر باقری ماندن و یا نماندنش هم زیاد فرقی به حال بیمارستان نداشت چون ایشون یا اتاق عمل برای پول درآوردن مشغول بودن و یا هم مسیر دهدشت یاسوج جهت سرزدن به خانمش در رفت و آمد بود

    پاسخ
  • 17 ناشناس 1400/8/30 7:29:9

    قراره کی این مصیبت از سر دانشگاه بره کنار الله و اعلم آقای استاندار چرا اقدامی نمی کنید؟

    پاسخ
  • 18 ناشناس 1400/8/30 7:27:30

    آقای استاندار مردم را از دولت آقای رئیسی و مدیریت خودتان ناامید نکنید هر چه زودتر سایه مدیریت قوم گرایی رو از سر این دانشگاه کم کنید بخدا قسم در هیچ دوره ای تا این اندازه دانشگاه بی اعتبار نبوده و پسرفت نداشته. اینهمه پسرفت تا سالها دامنگیر دانشگاه علوم پزشکی و مردم این استان خواهد بود. یزدان‌پناه همین الان هم زمین سوخته تحویل خواهد داد بیچاره رئیس بعدی

    پاسخ
  • 19 حسین 1400/8/30 7:11:48

    ..... ادم معامله گر وقوم گرای به تمام معنا هست

    پاسخ
  • 20 نازی 1400/8/30 1:30:56

    هیچ جای دنیا درمان و حوزه پزشکی که با جون مردم سرو کار داره فقط فقط براساس علم و تجربه کار میکنم مثل یاسوج نیست که حوزه درمانش فقط فقط پارتی بازی ،هیچ شایسته سالاری درش انجام نمیشه، وبخصوص بیمارستان تازه تاسیس شهید جلیل

    پاسخ
  • 21 ناشناش 1400/8/30 1:25:19

    امیدوارم دولت آقای رئیسی و هم چنین استادار انقلابی هر چه زودتر این مدیر بی تدبیر و قوم گرایانه را از ریاست دانشگاه علوم پزشکی عزل کنن تا بیمارستان ها از دست مدیران که عرصه را نیروها تنگ کرده وایجاد خفقان کرده و حقشان راخورده و اجازه هیچ گونه اعتراضی نمیدهند خلاص شوند

    پاسخ
  • 22 همکار 1400/8/30 1:19:53

    واقعا متاسفم ؛اقای استاندار داریم نامید میشوم نمی تونی مدیر دانشگاه علوم پزشکی را برکنار کنی اقای سید ناصر شما چرا اقدام نمیکنی

    پاسخ
  • 23 همشهری 1400/8/30 1:15:22

    اگر میخواهید نارضایتی دردانشگاه علوم پزشکی نباشد فامیلهای یزدانپناه را برکنار کنند ودخالتهای ..... ...... وخانمش ............ را قطع کنید چرا ایشان برکنار نمیشه چه زد وبندی هست در پشت پرده

    پاسخ
  • 24 ناشناس 1400/8/30 1:11:4

    چرا ....... را برکنار نمیکند که همه نارضایتی ها از ایشان هست خانم ..... برنامه ریز اقای یزدانپناه هست ..................................... بیشتر ظلم را به کارکنان میکنند انصافا اگر تا چند روز اینده یزدانپناه برکنار نشود نباید رای به موحد وروشنفکر دادهمه امید مان به سید ناصر حسینی هست این دوتا نماینده کهگیلویه و یاسوج اهل زد وبند هستند اگر اهل زد وبند نبودن تا حالا مدیران را عوض کرده بودن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها