-
کوچ ابد مرد ادب ایل و فریدون فرهنگ
سید غلام بلادی
-
یاسوج؛ شهری که شیخ شاخصش پیشهزن بود!
محمد مختاری
-
جزای نیکی جز نیکی نیست
جبار چراغک
-
زیبایی بر بستر فاجعه
سید غلام بلادی
-
«لذت وقیح»
امراله نصرالهی
-
زنان و دولت چهاردهم
سیده فرزانه آرامش
-
شاقول اصلی در ماجرای قتل دکتر داوودی
فضلالله یاری
-
در این محنتسرا نابههنجاران و کج روان بزرگ شمرده شدهاند
پریچهر زعیمی
-
بیوه زنان
آفتاب افریدون
-
خلاصهای از مصاحبه با انقلابیون
علیرضا کفایی
چرایی در اولویت قرار گرفتن جاده «یاسوج ـ سیسخت» برای رئیس جمهور
به گزارش اَفتونیوز، در پنجمین سفر استانی رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیئت در مهرماه دولت مصوباتی در بخشهای مختلف با هدف محرومیت زدایی، رفع مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال روی کاغذ رفت که بررسیها نشان میدهد مسئولان استانی یک اشتباه ارائه کردهاند.
بدون شک راه و شهرسازی به عنوان نماینده وزارتخانه در اولویت بندی پروژهها باید آمار تردد خودروها، تلفات تصادفات و ...را در نظر میگرفت و بر این اساس اقدام به معرفی به هیئت دولت میکرد که بررسیها نشان میدهد اولویت بندی انجام شده فاقد استدلال منطقی و علمی است.
در 4 سال اخیر محور یاسوج به اصفهان حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد بوده که بنا به گفته رئیس پلیس راه 24 درصد تلفات تصادفات، 23 درصد مصدومان تصادفات و 20 درصد تصادفات خسارتی استان مربط به این محور ارتباطی بوده است.
چشم پوشی مسئولان راه و شهرسازی از مشکلات و معظلات جاده معروف به مرگ(یاسوج-اصفهان) و معرفی جاده یاسوج-سی سخت به عنوان اولویت راهسازی نگران کننده بوده زیرا این جاده دارای کمترین بار ترافیکی بوده و به نوعی کمترین تصادفات در این محور به وقوع میپیوندد.
سرهنگ بهنام ویسی پور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد این را گفته که تنها راه رفع این مشکل تصریح در چهار خطه کردن محور «یاسوج به اصفهان» است.
کیامرث حاجیزاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیسجمهور به این استان 400میلیارد تومان برای احداث جاده یاسوج ـ سیسخت اختصاص یافت.
شیرمحمد راستا معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفته که احداث راه یاسوج - سیسخت در سال 99 در مجموع 11 میلیارد اعتبار داشت که این میزان در بودجه امسال به 80 میلیارد تومان رسید و برای تکمیل باید 600 میلیارد تومان دیگر اعتبار داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میگوید: احداث باند دوم جاده بابامیدان- یاسوج- سمیرم به طول 176 کیلومتر بوده که 60 کیلومتر از این پروژه به بهرهبرداری رسیده و 30 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در دست اجرا است.
پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: در سال مالی 1399 مبلغ 81 هزار و 742 میلیون ریال و در سال مالی 1400 مبلغ 78 هزار میلیون ریال تخصیص نقدی و اسناد خزانه اسلامی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 پیام تسلیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی درگذشت فریدون داوری شاعر آئینی و انقلابی
- 2 پذیرش ۴۹۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد طی امسال
- 3 نقش میدان گازی مختار بویراحمد در رفع چالش ناترازی انرژی
- 4 پذیرش بیش از دوهزار دانشجو در دانشگاه آزاد یاسوج طی سال تحصیلی جدید
- 5 تدوین برنامه توسعه و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد
- 6 باند مالخران در دام پلیس کهگیلویه
- 7 کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد مجتمع فرهنگی کودک و نوجوان
- 8 تخریب ۵۰۹ فقره ساختوساز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور در گذشت شاعر و ادیب هم استانی را تسلیت گفت/+متن پیام
- «نادر منتظریان» در گذشت شاعر و ادیب هم استانی را تسلیت گفت/+متن پیام
- رونمایی از ۱۲ کتاب جدید در شهرستان کهگیلویه/ از«آیین آزادگی» تا«سلطه نمادین علیه زنان» و «دلنوشتههای جادهای استان»
- استاندار: زیرساخت های حفاظت از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد افزایش یابد
- طرح کاهش تعرفه واردات خودرو در صحن مجلس
- فرماندار دنا: مدیران خسته و بینظم را محترمانه بدرقه میکنیم
- غبارروبی گلزار شهدای گمنام گچساران به مناسبت هفته بسیج/ تصاویر
- تشریح بیمه "زنان خانهدار و دختران" از زبان سرپرست تامین اجتماعی گچساران
- پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز سپیدار - بنستان محور یاسوج - دهدشت
- مارگون با ۷۰ برنامه به استقبال هفته بسیج میرود/ جزییات
نظرات ارسالی 1 نظر
حادثه خیزترین جاده د راسستان - جاده یاسوج به اصفهان است -هرروز تصادف هرروز مرگ -این جاده نیاز به تامین اعتبار بیشتری دارد -خطرناکتر آنجاست که ترافیک جاده دهدشت -پاتاوه نیز بر روی این جاده یاسوج - اصفهان قرار می گیرد واضافه خواهد شد .باعث ترافیک بیشتری خواهد شد وجای هیچگونه سبقتی وجود ندارد - خطر بیشتر این جاده :از از سه راهی توتنده تا لوداب هم اینکه: جاده دوبانده نیست وکم عرض می باشد
پاسخ