-
تبیین نظام انتخاباتی تناسبی شوراها در تهران
ولی الله شجاع پوریان -
وعده «فوقالعاده خاص» همچنان در انتظار اجرا/ فشار تورم بر دوش کارمندان دولت
ناشناس -
کنشگران مرزی
ناصر اقبالی -
از تسلی تا نمایش رنج
علی ضامنی پور -
جوشوخروش «ملت» در آرامستانها
محسن خرامین -
گفتم مرو رفتی و بد بیراه رفتی!
علیرضا کفایی -
قطع انشعاب آب در یاسوج؛ بیتوجهی آب و فاضلاب به بحران معیشتی مردم
حسن کریمی -
عروسی دختر شمخانی؛ آیینهای از تضادها و زوایای پنهان جامعه
محمد خونچمن -
در مذمت آیینهای سوگواری؛ وقتی مرگ به تماشا بدل می شود
علی ضامنی پور -
شكاف انتظارات از دكتر بهرامي
ناصر اقبالی
چرایی در اولویت قرار گرفتن جاده «یاسوج ـ سیسخت» برای رئیس جمهور
به گزارش اَفتونیوز، در پنجمین سفر استانی رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیئت در مهرماه دولت مصوباتی در بخشهای مختلف با هدف محرومیت زدایی، رفع مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال روی کاغذ رفت که بررسیها نشان میدهد مسئولان استانی یک اشتباه ارائه کردهاند.
بدون شک راه و شهرسازی به عنوان نماینده وزارتخانه در اولویت بندی پروژهها باید آمار تردد خودروها، تلفات تصادفات و ...را در نظر میگرفت و بر این اساس اقدام به معرفی به هیئت دولت میکرد که بررسیها نشان میدهد اولویت بندی انجام شده فاقد استدلال منطقی و علمی است.
در 4 سال اخیر محور یاسوج به اصفهان حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد بوده که بنا به گفته رئیس پلیس راه 24 درصد تلفات تصادفات، 23 درصد مصدومان تصادفات و 20 درصد تصادفات خسارتی استان مربط به این محور ارتباطی بوده است.
چشم پوشی مسئولان راه و شهرسازی از مشکلات و معظلات جاده معروف به مرگ(یاسوج-اصفهان) و معرفی جاده یاسوج-سی سخت به عنوان اولویت راهسازی نگران کننده بوده زیرا این جاده دارای کمترین بار ترافیکی بوده و به نوعی کمترین تصادفات در این محور به وقوع میپیوندد.
سرهنگ بهنام ویسی پور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد این را گفته که تنها راه رفع این مشکل تصریح در چهار خطه کردن محور «یاسوج به اصفهان» است.
کیامرث حاجیزاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیسجمهور به این استان 400میلیارد تومان برای احداث جاده یاسوج ـ سیسخت اختصاص یافت.
شیرمحمد راستا معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفته که احداث راه یاسوج - سیسخت در سال 99 در مجموع 11 میلیارد اعتبار داشت که این میزان در بودجه امسال به 80 میلیارد تومان رسید و برای تکمیل باید 600 میلیارد تومان دیگر اعتبار داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میگوید: احداث باند دوم جاده بابامیدان- یاسوج- سمیرم به طول 176 کیلومتر بوده که 60 کیلومتر از این پروژه به بهرهبرداری رسیده و 30 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در دست اجرا است.
پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: در سال مالی 1399 مبلغ 81 هزار و 742 میلیون ریال و در سال مالی 1400 مبلغ 78 هزار میلیون ریال تخصیص نقدی و اسناد خزانه اسلامی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 معلمان؛ سنگبنای تحقق حیات طیبه دانشآموزان / همکاری همهجانبه برای تربیت نسل انقلابی ضروری است
- 2 عکس روز/ گچساران روستای شادگان دهه ۷۰
- 3 ۱۳ آبان ؛ الگویی برای بیداری ومقابله هوشمند با تهدیدها
- 4 عکس روز/ چشمه نباتی یاسوج در دهه 70
- 5 پیام تسلیت جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد به تاجزاده
- 6 توزیع ۱۰۰ تن جو دولتی بین عشایر شهرستانهای دنا و مارگون
- 7 ۹۷ متهم در بهمئی به دام پلیس افتاد
- 8 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
-
گل محمدی؛ میراث ایرانی که به نام دیگران ثبت شد
-
وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس: ۷۵ درصد احکام برنامه هفتم در وزارت ارتباطات محقق شده است / هاشمی: مهاجرت تاریخی از سیم مسی به فیبر نوری در دولت چهاردهم پس از یک قرن در حال انجام است/ از فیبر نوری تا فضا
-
گزارش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس/ «تاجگردون»: ۱۸ وزیر و معاون رئیس جمهور در جلسات کمیسیون حضور یافتند/ با تغییر دولت شاخصهای کلان اقتصاد اُفت کرد!
-
سومین تلاش برای اجرای پروژه تقاطع دهدشت-سوق/ طلسم شروع عملیات اجرایی شکسته میشود؟!/ جزییات
-
ساختمان دادگستری، خطای شهری در چشمهنباتی یاسوج
-
تجمع جمعی از کارکنان حوزه سلامت در یاسوج برای طرح مطالبات شغلی
-
آغاز عملیات مهار سیلاب و تقویت زیرساختهای آبکشاورزی در شهرستان دنا
-
اتصال ایمن محور گچساران–دیل–چرام به بزرگراه پاتاوه–دهدشت در مسیر توسعه استان
-
سفر معاون وزیر راه و شهرسازی برای بررسی طرحهای عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد
-
اعلام آمادگی سرمایهگذار برای ایجاد مجموعه بزرگ گردشگری در سیسخت
نظرات ارسالی 1 نظر
حادثه خیزترین جاده د راسستان - جاده یاسوج به اصفهان است -هرروز تصادف هرروز مرگ -این جاده نیاز به تامین اعتبار بیشتری دارد -خطرناکتر آنجاست که ترافیک جاده دهدشت -پاتاوه نیز بر روی این جاده یاسوج - اصفهان قرار می گیرد واضافه خواهد شد .باعث ترافیک بیشتری خواهد شد وجای هیچگونه سبقتی وجود ندارد - خطر بیشتر این جاده :از از سه راهی توتنده تا لوداب هم اینکه: جاده دوبانده نیست وکم عرض می باشد
پاسخ