-
از قاب عکس طبیعت تا سکوت طلایی؛ دنا را معامله نکنید
مرضیه حسن پور -
سکوتی که گندم را میسوزاند | روایتی آرام از فاجعهای خاموش
حافظ یعقوبی -
نخبه کشی در کهگیلویه؛ نقض بدیهیترین اصل منطق در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی
چرایی در اولویت قرار گرفتن جاده «یاسوج ـ سیسخت» برای رئیس جمهور

به گزارش اَفتونیوز، در پنجمین سفر استانی رئیس جمهوری و برخی از اعضای هیئت در مهرماه دولت مصوباتی در بخشهای مختلف با هدف محرومیت زدایی، رفع مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال روی کاغذ رفت که بررسیها نشان میدهد مسئولان استانی یک اشتباه ارائه کردهاند.
بدون شک راه و شهرسازی به عنوان نماینده وزارتخانه در اولویت بندی پروژهها باید آمار تردد خودروها، تلفات تصادفات و ...را در نظر میگرفت و بر این اساس اقدام به معرفی به هیئت دولت میکرد که بررسیها نشان میدهد اولویت بندی انجام شده فاقد استدلال منطقی و علمی است.
در 4 سال اخیر محور یاسوج به اصفهان حادثه خیز ترین محور کهگیلویه و بویراحمد بوده که بنا به گفته رئیس پلیس راه 24 درصد تلفات تصادفات، 23 درصد مصدومان تصادفات و 20 درصد تصادفات خسارتی استان مربط به این محور ارتباطی بوده است.
چشم پوشی مسئولان راه و شهرسازی از مشکلات و معظلات جاده معروف به مرگ(یاسوج-اصفهان) و معرفی جاده یاسوج-سی سخت به عنوان اولویت راهسازی نگران کننده بوده زیرا این جاده دارای کمترین بار ترافیکی بوده و به نوعی کمترین تصادفات در این محور به وقوع میپیوندد.
سرهنگ بهنام ویسی پور رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد این را گفته که تنها راه رفع این مشکل تصریح در چهار خطه کردن محور «یاسوج به اصفهان» است.
کیامرث حاجیزاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر رئیسجمهور به این استان 400میلیارد تومان برای احداث جاده یاسوج ـ سیسخت اختصاص یافت.
شیرمحمد راستا معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفته که احداث راه یاسوج - سیسخت در سال 99 در مجموع 11 میلیارد اعتبار داشت که این میزان در بودجه امسال به 80 میلیارد تومان رسید و برای تکمیل باید 600 میلیارد تومان دیگر اعتبار داشته باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میگوید: احداث باند دوم جاده بابامیدان- یاسوج- سمیرم به طول 176 کیلومتر بوده که 60 کیلومتر از این پروژه به بهرهبرداری رسیده و 30 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در دست اجرا است.
پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: در سال مالی 1399 مبلغ 81 هزار و 742 میلیون ریال و در سال مالی 1400 مبلغ 78 هزار میلیون ریال تخصیص نقدی و اسناد خزانه اسلامی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مهرجو:امسال تسهیلات مشاغل خانگی بر اساس جمعیت، پتانسیل و شاخصهای هر شهرستان توزیع خواهد شد/ کاظمیجو: پتروشیمی و کارخانهها از قبل مسئولیتهای اجتماعی میتوانند خیلی کارها برای شهرستان انجام دهند
-
اجرای ۵۰عنوان برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در گچساران
-
مدیر آموزش و پرورش چاروسا منصوب شد/ حکم
-
احترام به مردم به شیوه شبکه دنا! / از غیب شدن مجری تا عدم حضور شهردار یاسوج!
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
نظرات ارسالی 1 نظر
حادثه خیزترین جاده د راسستان - جاده یاسوج به اصفهان است -هرروز تصادف هرروز مرگ -این جاده نیاز به تامین اعتبار بیشتری دارد -خطرناکتر آنجاست که ترافیک جاده دهدشت -پاتاوه نیز بر روی این جاده یاسوج - اصفهان قرار می گیرد واضافه خواهد شد .باعث ترافیک بیشتری خواهد شد وجای هیچگونه سبقتی وجود ندارد - خطر بیشتر این جاده :از از سه راهی توتنده تا لوداب هم اینکه: جاده دوبانده نیست وکم عرض می باشد
پاسخ