(نجات نیا‌‌) و چالش جاده دهدشت _ بهبهان

(نجات نیا‌‌) و چالش جاده دهدشت _ بهبهان
اَفتونیوز _ بعد از خبر انتصاب فرزاد نجات نیا _فرزند کهگیلویه _ به عنوان معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی چشم امیدی برای ترمیم جاده ها و خارج کردن استان از بن بست کنونی ایجاد شد. اما نجات نیا نیز در ابتدای کار خود راه گذشتگان را پیمود و به بازدیدهای صوری که بیشتر حالت فرمایشی به خود می گیرند روی آورد. بازدیدهای بی اثری که تجربه استان ما نشان می‌دهد صرفا خوراک خبری مناسبی برای رسانه ها هستند و کارایی دیگری ندارند. نجات نیا که در دوره های متعدد، خود را در معرض آرای مردم قرار داد و با نازل ترین رای هیچ اقبالی از او صورت نگرفت اما در همه این سال‌ها از ضرورت جوان گرایی و آوردن نسل جدید مدیران صحبت کرده است اکنون فرصتی برای وی به دست آمده تا نشان دهد و به بقیه ثابت کند کهگیلویه برای او یک درد و دغدغه محسوب می شود نه یک‌ پله پرتاب برای جایگاه های بالاتر... بی شک یکی از چالش های کنونی وی به عنوان یک مسوول وزارت راه، مسیر دهدشت به بهبهان است. این مسیر یکی از نقاط حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد بوده که با توجه به تردد زیاد در این محور منجر به مرگ افراد زیادی شده و بوی مرگ می دهد.سالانه چندین نفر به علت ناایمنی در جاده مذکور جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌ها را داغدار می کنند ولی هیچ کس نمی‌خواهد برای این موضوع فکری اساسی بکند. لازم به ذکر است مسیر دهدشت به بهبهان و گچساران در صورت راه اندازی قطعه دوم پاتاوه – دهدشت که از مسیرهای اصلی کریدور شمال به جنوب است در این جاده شاهد افزایش چشمگیر تردد خواهیم بود که دو طرفه بودن و وجود نقاط حادثه خیز اینچنین در این مسیر می‌تواند حوادث ناگوار زیادی را به وجود آورد.  این موضوع در طی سال‌های اخیر، برای رسانه‌ها و مردم همواره مبهم بوده و دائماً از این وضعیت گلایه کرده که چرا پروژه های جاده ای از سوی گچساران به اتمام رسیده اما متأسفانه از سمت کهگیلویه تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و اگر از دهدشت به سمت خیرآباد حرکت کنیم به یک باره متوجه تغییر شکل و شمایل جاده می شویم. این فضا باعث ایجاد احساس دوگانگی معنادار در فرد می شود که چرا نقاط مختلف این محور مواصلاتی هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند‌. این در حالی است در سال‌های اخیر همواره تاکید شده مسیر دهدشت به بهبهان تحت عنوان پروژه چهار بانده شدن محور خیرآباد- دهدشت در دستور کار شرکت زیر ساخت وزارت راه قرار گرفته است اما این موضوع در حد حرف و حدیث باقی مانده است. بی شک مقبولیت و پذیرش مدیران براساس اقدامات عملی و ارزش های افزوده وی مورد سنجش و قضاوت قرار می گیرد و مردم به بازدید ها و وعده وعید ها چندان اعتنایی ندارند   اکنون چالش اصلی و جدی نجات نیا به عنوان یکی از معاونین وزارتخانه،چهار بانده شدن جاده دهدشت به خیرآباد است و اگر چنین امری تحقق یافت نجات نیا می‌تواند اندکی نسبت به آینده سیاسی خود در کهگیلویه خوش بین باشد اما اگر کارنامه پیشین در وزارت علوم و وزارت ارتباطات تکرار شود بی شک باید رویای نمایندگی کهگیلویه را از سر بیرون کند.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1400/10/5 18:1:47

    نجات نیا هله پنگه ایکنه یه جای پایی سی خش باز کنه هیچ مدهسش نی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها