یادداشت
گفتگو و گزارش

خطاب به نماینده بویراحمد؛


این گوی و این میدان، آقای روشنفکر سد خرسان ۳ را متوقف کنید!

روشنفکر که پیش از این، در قضیه سد تنگ سرخ مقابل منتقدین ایستاد و اعلام کرد اگر در اجرای سد تنگ سرخ در ۱۱ سال سئوال می‌کردند شاید مخالف اجرا می‌بودم، اما اکنون پروژه در حال اجرا می‌باشد و هزینه‌های زیادی در این سد صرف شده است، اما امروز در سد خرسان نه هزینه خاصی شده و نه دستاوردی برای مردم استان دارد این گوی و این میدان...

  این گوی و این میدان، آقای روشنفکر  سد خرسان ۳ را متوقف کنید!

اَفتونیوز|  آگاهی سازی های فعالین محیط مدنی و محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد  به وضوح نشان می‌دهد که منابع استان کهگیلویه و بویراحمد به طرق مختلف در حال انتقال به سایر استان هاست و تجربه نشان داده انتقال بین حوضه ای آب در سطح ملی موفق نبوده است. سد های تنگ سرخ، چم‌شیر و مارون ۱ از مهم ترین پروژه های است که تاکنون اجرا شده و استان ما دستاوردی نیز از آنها نداشته است.

روزهای اخیر بحث سد خرسان داغ تر از قبل شده است و خبرها حاکی از آن است که در منطقه سادات محمودی شهرستان دنا نامه های واگذاری زمین و املاک توزیع شده و حتی برخی منابع خبر از شروع کَنده کاری در محل مخزن سد می‌دهند.
این در حالی است که فعالان محیط‌زیست، کارشناسان آب و باستان‌شناسان نسبت به اجرای سد خرسان‌۳ ابراز نگرانی کرده و مخالف اجرای آن بدون توجه به ملاحظات زیست‌محیطی و تاریخی هستند.
مطالعات احداث سد خرسان سال ۹۲ انجام شد و در این سالهد ۱۴ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل واقع شدن در مخزن سد از برخی خدمات زیرساختی از جمله ؛ گاز رسانی محروم شده است که این موضوع حتی سر و صدای نماینده بویراحمد را در مجلس بلند کرد و وی اسفند ماه ۱۴۰۰ نسبت به رویه عدم خدمات رسانی به مردم این منطقه انتقاد کرد.
بسیاری براین باورند، یکی از حَربه های احداث سد های بحث برانگیز، عدم خدمات رسانی به مردم منطقه است تا اهالی ناچار به مهاجرت و فروش ملک شوند و راه برای احداث سد هموار شود.
مهدی روشنفکر در چند مقطع مستقیم و غیر مستقیم مخالفت خود را با احداث سد خرسان ۳ اعلام کرده است وی می‌داند این سد هیچ رهاوردی برای استان نخواهد داشت و صرفا قرار است برای مصرف صنایع استان های کویر نشین یزد، اصفهان و کرمان استفاده شود.
روشنفکر که پیش از این، در قضیه سد تنگ سرخ مقابل منتقدین ایستاد و اعلام کرد اگر در اجرای سد تنگ سرخ در ۱۱ سال سئوال می‌کردند شاید مخالف اجرا می‌بودم، اما اکنون پروژه در حال اجرا می‌باشد و هزینه‌های زیادی در این سد صرف شده است و در ضمن وعده حقابه را برای شهرستان بویراحمد تضمین کرد! اما امروز در سد خرسان نه هزینه خاصی شده و نه دستاوردی برای مردم استان دارد.
این گوی و این میدان، در مقابل احداث آن ایستادگی کنید و از حق و حقوق مردم حوزه انتخابیه دفاع کنید چرا که فردا ها در تاریخ نام افرادی که در انتقال آبهای استان به سایر استان ها نقش ایفا کردند و یا منفعل بودند ماندگار خواهد شد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/2/5 20:14:57

    بنظر بنده هم بهرامی هم منتظریان هم خرامین بهتر از آقای روشنفکر هستند آقای روشنفکر یک قومی در تهران به نام س ن دارد من چند بار متوجه شدم علیرغم اینکه به ظاهر از ایشان جدا شده ولی پشت پرده کارهایش را جلو می برد و افراد را تخریب می کند و کارهی هلدینگی انجام می دهد برایش یک موردش را اتفاقی خودم دیدم و شنیدم از کسی واقعا بویراحمد را زد نابود کرد من با دهدشتی ها خصومتی ندارم ولی آقای روشنفکر دهدشتی هستند چه ربطی به ما داشت که امد و به ایشان رای دادیم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها