یادداشت
گفتگو و گزارش

مقابله با یک بدعت نادرست ؛ شورای نگهبان به دخالت نمایندگان استان در انتصابات ورود پیدا می کند؟

به نظر می‌رسد، با توجه به فعالیت سال‌های اخیر هر سه نماینده استان در عزل و نصب ها بعید نیست دیر یا زود شاهد این اتفاق برای نمایندگان استان باشیم.

مقابله با یک بدعت نادرست ؛ شورای نگهبان به دخالت نمایندگان استان در انتصابات ورود پیدا می کند؟

اَفتونیوز _  چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱ بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس به نمایندگان ملت توصیه کردند که از دخالت در انتخابات پرهیز کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به توصیه سابق خود به نمایندگان مبنی بر پرهیز از دخالت در انتصابات خاطرنشان کردند: رئیس مجلس گفتند بعضی از نمایندگان از این توصیه دلخور شده‌اند، در حالی‌که این توصیه به مصلحت خود شما است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسؤولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود.

ایشان در این زمینه افزودند: یکی از مسائل مهم در قانون اساسی بحث تفکیک قوا است و هر کسی باید به وظایف خود عمل کند.

حالا به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی مجلس یازدهم و آغاز کورس انتخابات مجلس، دخالت‌های نمایندگان علیرغم نص صریح قانونی و فرمایش مقام معظم رهبری در عدم دخالت نمایندگان در امور عزل و نصب‌ها، شورای نگهبان به سه نماینده مجلس در مازندران تذکر و کارت زرد داده است.، نمایندگان آمل، ساری و تنکابن از سوی شورای نگهبان در این باره تذکر جدی دریافت کرده‌اند و پرونده رسیدگی به دخالت‌های این نمایندگان در حوزه انتصابات در شورای نگهبان کشور مفتوح شده است.

تنش‌ها در فشار به دولت برای انتصاب فرمانداران، مدیران کل و نیز روسای دستگاه‌های اجرایی و حتی دهیاران و بخشداران و یا جلوگیری از انتصاب برخی افراد از دلایل این تذکرات بوده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این موضوع شدت بیشتری دارد، عملاً در هر محافل و کوچه و برزنی می‌گویند که فلان اداره سهم فلان نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس است. مدیران جدید هم در معارفه‌شان به طور ویژه از نماینده‌ای که او را برای رسیدن به این مقام و پست حمایت کرده، تشکر و قدردانی می‌کند. یقیناً مسئولان دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را خیلی هوشمندانه رصد می‌کنند و همه چیز لحاظ می‌شود.
 

به نظر می‌رسد، با توجه به فعالیت سال‌های اخیر هر سه نماینده استان در عزل و نصب ها بعید نیست دیر یا زود شاهد این اتفاق برای نمایندگان استان باشیم.

 

 

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1401/12/3 11:5:35

    تشکر فراوان از مدیر محترم لطفا این را هم بنویس که آقای مرادیان به توصیه خو. و یا احدی از نمایندگان شخصی بنام سعید دژکام کارشناس بهداشت روان را که بچه یاسوج هست فرستادند شبکه لنده طرح قانونی نامبرده آذر ماه تمام شده است حال به صورت غیر قانونی داره کار میکنه و حقوق میگیره میخام قرارداد پزشک خانواده باش ببند در صورتیکه نیروی کارشناس روان به اندازه کافی هست سیستم نیاز نداره فقط میخام این آغا جذب بشه

    پاسخ
  • 2 بادست 1401/12/3 10:41:3

    درود بیشترین انتصابات ها توسط ندای وحدت بوده لطفا پیگیری کنید

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها