یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد؛


۲۰ درصد مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هوشمند نیستند/ در شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجهیم/

حسینی اظهارکرد: برای هوشمند سازی ۲۰ درصد مدارس استان که هوشمند نیستند، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

۲۰ درصد مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هوشمند نیستند/ در شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجهیم/

به گزارش اَفتونیوز، مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مهر ماه ۱۴۰۱ تاکنون ۹۲ مدرسه به فضاهای آموزشی این استان اضافه شده است.

سید رضا حسینی نیک روز یکشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این تعداد مدرسه در نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان ساخته، تکمیل و تحویل شده اند.

وی اظهار کرد: ۳۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز و بدون معارض استان کهگیلویه و بویراحمد در حال جمع آوری  هستند که تا کنون ۳۵ مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مهر ماه سال ۱۴۰۲ هیچ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر بدون معارض در استان نخواهیم داشت.

حسینی با اشاره به کذب بودن سرانه فضای آموزشی به نام استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور تصریح کرد: سرانه آموزشی این استان ۸.۳ متر مربع به ازای هر دانش آموز ثبت شده است در حالی که سرانه واقعی این استان حدود پنج متر مربع و در شهرستان بویراحمد سه متر است بطوریکه هم اکنون در شهرستان بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجهیم.

وی ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته در سطح کشور در حال اصلاح این سرانه هستیم که از مهر ماه ۱۴۰۲ این سرانه تغییر خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مهر ماه امسال تاکنون ۳۲ زمین چمن مصنوعی ورزشی درون مدرسه ای تحویل آموزش و پرورش استان داده این و همچنین بیش از ۳۰ چمن مصنوعی نیز از سوی آموزش و پرورش ساخته شد.

حسینی تاکید کرد: مهرماه امسال بیش از ۷۰۰ موتورخانه مدارس استان تعمیر و بازدید شدند و نگذاشتیم در فصل سرما دانش آموزی در استان بدلیل سرما و نبود سیستم گرمایشی از کلاس درس محروم شود.

وی تصریح کرد: در سطح استان سرویس  بهداشتی۱۳۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار طی امسال برای تجهیزات مدارس استان اختصاص داده شد. همچنین ۳۰۰ کامپیوتر و ۸ هزار متر موکت خریداری و تحویل مدارس دادیم.

حسینی با اشاره به وجود مدارس سنگی ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۷۶۶مدرسه نا ایمن با ۱۸۳۰ کلاس درس و ۲۳۰ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی، ۲۶۰ مدرسه فاقد دیوارکشی و حصارکشی، ۷۰ مدرسه نیازمند تعمیرات و ۳۰۰ مدرسه نیازمند انشعاب در این استان وجود دارد.

وی اظهارکرد: ۹۰ هزار مترمربع ایزوگام و ۸۰ هزار متر آسفالت در مدارس استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۲۴ پروژه در سال ۱۴۰۱ قرارداد بسته ایم و شروع کردیم که ۹۰ درصد این تعداد پروژه تا پایان امسال تمام و بهره‌برداری می‌رسند.

حسینی تصریح کرد: ۱۴ میلیارد تومان در زمینه سیستم گرمایشی و تعویض موتورخانه مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه کرده ایم.

وی ادامه داد: در شهر یاسوج با مشکل جدی که فضای آموزشی موادی ساخته شود که در صورت تأمین اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور این تعداد مستم ساخته و فضاهای آموزشی اضافه می‌شوند که در کاهش این مشکل تاثیرگذار خواهند بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۹۰ درصد سیستم گرمایشی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد استاندارد هستند و تنها ۱۰ درصد هم اکنون از بخاری نفتی استفاده می کنند.

حسینی اظهارکرد: برای هوشمند سازی ۲۰ درصد مدارس استان که هوشمند نیستند، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تصریح کرد: برای برون رفت از مشکلات و چالشهای فصل آموزش استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و استانداری استان پیشنهاد داده ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان، نوسازی مدارس مصوبه ای نداشت اما برای سفر دوم رئیس جمهور  ساخت ۱۰ مجتمع آموزشی در استان و احتصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و زخمی آموزشی استان پیشنهاد داریم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها