یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز؛


چند نکته پیرامون توصیه نامه نماینده بویراحمد برای استخدام نزدیکان در هلدینگ ها

مبرهن است که از دیرباز چنین نامه های نوشته می شد «روشنفکر» نیز نه اولین و نه آخرین فردی است که از این توصیه نامه های می نویسد اما این موضوع از جهت انتشار نامه در فضای مجازی بی سابقه بوده تا جایی که حتی به هواداران نماینده بویراحمد نیز شوک وارد کرد.

چند نکته پیرامون توصیه نامه نماینده بویراحمد برای استخدام نزدیکان در هلدینگ ها

اَفتونیوز| اخیراً نامه‌ای منتسب به مهدی روشنفکر  نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد که گفته می‌شود؛ روشنفکر برای تعدادی از نزدیکان، اقوام و فعالان ستاد انتخاباتی خود نامه‌ای را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  برای استخدام در هلدینگ‌ها نوشته است.

مبرهن است که از دیرباز چنین  نامه های نوشته می شد  «روشنفکر» نیز نه اولین و نه آخرین فردی است که از این توصیه نامه های می نویسد اما این موضوع از جهت انتشار نامه در فضای مجازی بی سابقه بوده تا جایی که  حتی به هواداران نماینده بویراحمد نیز شوک وارد کرد.

بررسی ها از شبکه های  اجتماعی و فضای مجازی نشان میدهد انتشار این نامه حتی بر حامیان نماینده بویراحمد نیز  سنگین آمده و هر فرد با مشاهده این نامه با خود می گوید چرا برای وی چنین توصیه نامه ای نوشته نشده است.

موضوع معرفی افراد توسط نمایندگان برای استخدام در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی از موضوعاتی است که متاسفانه به رویه‌ای معمول تبدیل شده است. در طول دوره نمایندگی افراد زیادی جویای کار به نمایندگان مراجعه می‌کنند و در مثبت ترین حالت فرد نماینده از سر حسن نیت یا اهداف دیگر، افراد متقاضی را به ادارات و شرکت‌های دولتی معرفی می‌کنند و آن دستگاه دولتی هم ایشان را استخدام می‌کند.

اما اگر از دیدگاه مثبت گرایانه عبور کنیم و از ظاهر  خیر ماجرا گذر کنیم در ماجرای نامه ذکر شده می‌توان گفت افراد نامبرده در نامه دارای سمت سو های قومیتی خاص و معنادار می باشند، از طرف دیگر این افراد همگی در استخدام دستگاه های مختلف اند و اینجاست که ماجرای دلسوزی و خیرخواهی برای استخدام جوانان رد می شود.

نکته بعدی اینکه، افراد ذکر شده از فعالین ستادی نماینده بوده اند و پشت پرده آن رنگ و بوی حامی پروری نیز مشهود و ملموس است.

جناب نماینده؛ زشت یا زیبا، درست یا نادرست خروجی این رویه، با نیت خیر یا نیت سوء، چیزی جز رانت‌جویی نیست و این رانت‌ها در نهایت به فساد سیاسی و اقتصادی می‌انجامد.  نوشتن  این معرفی‌نامه‌ها تخلف آشکار است و در عرف سیاسی این نامه ها   باجی است که از طرف دولت به نمایندگان داده می‌شود تا از نظارت ایشان فرار کنند و اگر تخلفی مرتکب شدند زبان نمایندگان کوتاه باشد.

در پایان، با وجود اینکه چند روزی از انتشار این توصیه نامه در فضای مجازی می‌گذرد دفتر روشنفکر تاکنون توضیحی درباره علت این نامه اختصاصی برای شروع به کار نزدیکان نماینده نداده است. تاریخ این نامه مربوط به شهریور امسال است و امضا و تلفن نماینده مجلس در آن مشاهده می‌شود.

به نظر می‌رسد حداقل در مقطع کنونی سیاست سکوت و بی اعتنایی به افکار عمومی  پیامد مثبتی برای نماینده بویراحمد، دنا و مارگون نخواهد داشت.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 تنگ رواق/تهران 1402/2/5 20:16:41

    بنظر بنده هم بهرامی هم منتظریان هم خرامین بهتر از آقای روشنفکر هستند آقای روشنفکر یک قومی در تهران به نام س ن دارد من چند بار متوجه شدم علیرغم اینکه به ظاهر از ایشان جدا شده ولی پشت پرده کارهایش را جلو می برد و افراد را تخریب می کند و کارهی هلدینگی انجام می دهد برایش یک موردش را اتفاقی خودم دیدم و شنیدم از کسی واقعا بویراحمد را زد نابود کرد من با دهدشتی ها خصومتی ندارم ولی آقای روشنفکر دهدشتی هستند چه ربطی به ما داشت که امد و به ایشان رای دادیم

    پاسخ
  • 2 شهروند 1401/12/25 10:5:59

    بله عزیزم وقتی ۱۷ نفر بیگناه رو مدیر منتصب نماینده، آقای دکتر بهور از تامین اجتماعی اخراج بکنع بایدم حاشیه ها و اینچنین مسائلی حول نماینده بویراحمد جمع آوری بشه.

    پاسخ
  • 3 دلسوز 1401/12/25 10:1:20

    جناب دکتر روشنفکر زمانی که چشم بسته و ناسنجیده دکتر بهور رو مدیر تامسن اجتماعی کردی باید فکر اینجاش میکردی که زیر حجمه حاشیه ها قرار میگیری

    پاسخ
  • 4 ایلم تیرتاجی 1401/12/25 9:45:39

    قطعا با این تخریب ها محبوبیتش رو بیشتر میکنید چنان طرفداران ندای وحدت رو تعصبی کردین که بیشتر از دفعه قبل از ایشان حمایت میکنن بنظر من در تمام دوره ها تا بوده همین آش و همین کاسه قطعا باید هم چنین باشد چراکه سیاست اینو میگه نکته آخر این تخریب ها از طرف جریان اصولگرای استان هستش چرا که بازنده این استان هستن وبراهمیشه از سیاست استان توسط ندای وحدت حذف شدن هیچ جایگاهی پیش مردم ندارند واکه به همین منوال تخریب کنند رای مهدی روشنفکر بیشتر از دور قبل ایشان خواهد شد.اینو هم بگم هر نماینده حداقل هشت سال هستش واین گونه تیتر زدن ها بیشتر جو استان رو متشنج خواهد کرد

    پاسخ
  • 5 (م) الهی جانباز شیمیایی 1401/12/25 0:45:46

    جای بسی تأسف داره این کار نماینده

    پاسخ
  • 6 کر کلو 1401/12/25 0:38:6

    این کار با برنامه ریزی خودشون و یارغارش (س_ ن) نوشته شده است. هدف اصلی آن‌هم‌تخریب چند نفر از این لیست است

    پاسخ
    • 6 - 1 جواب کر کلو پاسخ به : کر کلو 1401/12/25 14:12:57

      کلو خودشه شما عاقلید و بدرستی حرف زدی خودش و س.ن. فکر می کنند عاقل اند و باهوش

سایر اخبار
برگزدیدها