یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنش مشاور رسانه ای «روشنفکر» به مطلب اَفتونیوز

رحیم ابوذر مشاور رسانه ای نماینده بویراحمد، دنا و مارگون به مطلب اَفتونیوز واکنش نشان داد

واکنش مشاور رسانه ای «روشنفکر» به مطلب اَفتونیوز

اَفتونیوز| در حالی “رحیم ابوذر ” مشاور رسانه ای مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون  به مطلب اَفتونیوز درباره حاشیه نگاری جلسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج واکنش نشان داد که اساسأ هدف افتونیوز نه نقد اشخاص، بلکه تحلیلی بر یک رویه و یا نوعی رفتارشناسی فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

رحیم ابوذر با ارسال یادداشتی نوشت؛ صیاد خردمند عزیز؛ مدیران با هدف خدمت به مردم مسئولیت می‌پذیرند، استقبال با شکوه از آمدن و رفتن مدیران از طرف مردم را باید موشکافی کرد، مردم اگر از مدیر معزول دلخوش داشتند قطعاً برای مدیر منصوب دست نمی‌زدند، این حضور را باید به فال نیک گرفت، در واقع این نوع از حضورها ناشی از قدردانی مردم برای پاسداشت خدمات نظام جمهوری اسلامی و توجه نظام به خواسته‌های مشروع مردم از جمله انتصاب مدیران توانمند ، متعهد و متخصص است.

ما اهالی رسانه اگر قبل از نگاشتن مطالب به جای تصمیم بر نوشتن و پرداخت آنی آنچه به ذهنمان خطور می‌کند به واکاوی علل به صورت کارشناسی و دقیق می‌پرداختیم قطعاً امروز با حجم زیادی از مطالب سخیف و بی‌ارزش روبرو نبودیم.

نباید فراموش کنیم مسئولانی که برای آمدنشان مردم به خود زحمت می‌دهند و در قالب احترام قد قامت می‌کنند داشتن هر منصبی را مدیون وجود همان مردم هستند.

امام خمینی ره در مقام احترام مردم می‌فرماید: «همین مردم کوچه و بازار و کشاورزهای بسیار عزیز و کارمندان و کسانی که در کارخانه‌ها زحمت می‌کشند اینها هستند که مایه افتخار یک ملت و مایه پیروزی یک ملت است. پیروزی را برای ما و شما اینها به دست آوردند و اینها ولی نعمت ما هستند.»

حضور باشکوه مردم در معارفه یک مسئول را کاش بجای تحلیل منفی به قدردانی مردم از خدمات نظام و بذل توجه نظام به خواسته‌های مردم ربط می‌دادیم تا اینکه این حضور را با اَنگ‌های مختلف کمرنگ و بی‌ارزش جلوه دهیم.

بر کسی پوشیده نیست که دکتر جاودان سیرت از پزشکان خوشنام، متعهد و متخصص است که مردم‌داری اش در بین مردم استان به ویژه مناطق بویراحمد، دنا و مارگون زبانزد است، قطعاً مردم از به کرسی مسئولیت نشستن چنین فردی خرسند خواهند بود و برای آمدنش حضوری حماسی دارند.

به یقین حقیر هم به عنوان یک خبرنگار و هم‌صنف شما نیز منتقد موضوع طایفه گرایی بوده و هستم، اما بسط و گسترش این موضوع در فضای رسانه‌ای و بازنشر آن و مطابق مرقومه شما که چنین حضوری را شورانیدین طایفه‌ای بر علیه طایفه دیگر می‌دانید، خود نوعی ترغیب به این موضوع است.

مردم دیار ما هنوز که هنوز است وقتی به هم می‌رسند از هم سئوال می‌کنند «چکاره‌ای» یعنی از کدام منطقه، قوم و طایفه هستی؟! پس موضوع اهمیت دادن به قوم و طایفه در پس سئوال «چکاره‌ای» در واقع واکاوی ریشه‌ها و رگه‌هاست، این خصلت ریشه در نوعدوستی، حس برادری، مهربانی و عطوفت مردم دارد و خاص منطقه ما به تنهایی نیست، اما نمود آن در دیار ما پررنگ‌تر و محسوس است.

خردمند عزیز رواج اَنگ طایفه‌گرایی بدون پرداختن به علل و توجه به چگونگی حل معضل و دست به دامن فرهنگ شدن برای کاهش این تَب، تنها استان را به عقب می‌راند، امروزه نبود سرمایه‌گذاری در استان غنی و کوچک ما معضلی اساسی است، اندیشه کنیم که اگر پالس‌های منفی نظیر طایفه گرایی، عدم مهمان نوازی، پارتی و رانت و... جایگزین مهمانوازی، نوعدوستی، غیوری، شجاعت، صداقت مردم این دیار شود بهشت سرمایه‌گذاری را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

در روزگاری قرار داریم که به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین امروز از لازمه‌های مقابله با آتش فتنه دشمن است،  جهاد تبیین چیزی جز پرداختن به نکات مثبت نیست.

چه اشکال دارد که ما با قلم خود به مسئول منصوب تلنگر بزنیم که حواستان باشد علاوه بر مدیون بودن به خون شهدا و فداکاری ایثارگران، که داشتن هر منصب و جایگاهی نتیجه وجود این عزیزان است، در پیشگاه خداوند در قبال اعمالتان باید جوابگوی حضور مردمی باشید که برای انتصاب شما به خود زحمت حضور دادند.

ما با نگاشتن مطالب با موج منفی و تزریق آن به بدنه جامعه شیرینی و حلاوت یک امر را به استرس و اضطراب گره می‌زنیم، حضور مشروع مردم در صحنه های مختلف امروز از لازمه‌های مقابله با دشمن است و اگر در چنین مراسماتی به جای تصاویر از حضور باشکوه مردم تصاویری از یک سالن خالی به بیرون مخابره می‌شد یک موج منفی و ناامیدی در جامعه ایجاد می‌شد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 آینه 1402/1/1 11:22:47

    بزرگان گفته اند گاهی یک دروغ که بگویی مجبوری صد دروغ دیگر سرهم کنی و آن یک دروغ را توجیه کنی برادر عزیز مسئولیت ها در نظام اسلامی یک تکلیف است که به تناسب هرکسی لایق باشد وتوان خدمت بدون منت داشته باشد آنرا می پذیردو بدون سروصدا وتبلیغ آنچه در توان داسته باسد انجام میدهد وخدا را ناظر خود میداند در این دوره رویه تودیع و معارفه تغییر کرده و بجای افراد ذیریط از افراد محلی و غیر مرتبط شبیه میتینگ های تبلیغاتی در جلسات دعوت می شود بد نیست جلسه معارفه آقای عزتخواه را در سالن جرجانی و افراد مدعو و اهالی که از سرخیابان تا درب سالن ونبز افرادی که درحیاط نشسته بودند را مرور کنید و ازهمه جالبتر مصاحبه با آن افرادی که برای کار امده بودند وفکر میکردن حالا که ایشان مدیرکل شده میتواند افراد بیکار را هم جذب کند دراین مراسم هم افرادی با لباس محلی که معمولا در جاهای خاص ازجمله تظاهرات و مراسم آیینی استفاده می شود حضور داشتند که از قبل برنامه ریزی شده بوده به نظر شما چه توجیهی می تواند داشته باشد؟! بعضی رسمهای غلط را نباید اجازه دهیم باب شود اگر مسئولی برای خدا کارکند طبق آیه صریح قران خداوند بدون انکه طرف بداند اسمش را به نیکی بر سر زبانها خواهد انداخت و نبازی به طمطراق نخواهد بود. از اصحاب رسانه که با قلمشان جلوی این بدعتها را میگیرند تقدیر میشود

    پاسخ
    • 1 - 1 علوم‌سیاسی پاسخ به : آینه 1402/1/2 9:3:56

      ضمن تایید کلام شما یک‌نکته اضافه کنم که ادامه این‌مسیر و این‌نگرش قطعا در دراز مدت آسیبهای جدی بدنبال خواهد داشت نماینده ضعیف فاقد گفتمان و منطق کارش همین‌حرکات پوپولیستی و کوبیدن‌بر طبل قومگرایی می باشد

  • 2 مجیز گو و مخبرین دارالعماره 1401/12/29 8:56:20

    جناب رحیم خان، چرا الکی خودتو به نماینده میچسپونی در حالی که نماینده حاضر نشده برات کار ردیف کنه. خودتم میدونی آدم های درجه 4 هم استخدام شدن و شما و دوستان سطح یک جا موندید. جریانی که از یک انتقاد بدش میاد و فوری منتقد رو تخریب میکنه جریان نمیشه. دقیقا اینو با تمام وجودت لمس کردی. البته میدونم این مطلب رو هم گذاشتی که بگی کسی نبی جواب بده مجبور شدم... 😂 اما بازم پسر خوبی هستیو همه احترامت دارن جز نماینده و ملاها و...

    پاسخ
  • 3 قلب همه ما 1401/12/29 0:2:43

    ما آمدیم تا قهرمان کرونا ومدافع سلامت وسردارسلامت استان بدانند مردم قدردان زحمات وتلاش های شبانه‌روز ایشان هستند وخواهد بود غرض ورزان وعقده ای ها هرچی می‌خواهند بنویسیند هستیم وخواهیم بود درکنار جناب دکتر سعید جاودان سیرت باعث افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد افتخار لرتباران ایران زمین مرد همیشه خندان روزهای سخت کرونایی مرد روزهای سخت مدیریت مرد میدان سلامت آرزوی مردم شهر و دیارمان عاقبت بخیری وموفقیت روز افزون جناب دکترجاودان سیرت بگذار حسودان برطبل توخالی خودشان بکوبند ما خوشحالیم که مخالفان ازاین جمعیت وازاین شور ونشاط ناراحت هستند بیشتر مطلب بزنید جاودان سیرت عزیزتر میشوند مطمئن باشید با این تخریب ها وبا این حاشیه ها به جایی نخواهید رسید فقط روزبه روز منفورتر ومنزوی تر خواهید شد عزت دست خداست ذلت هم دست خداست

    پاسخ
  • 4 آرمان 1401/12/28 21:18:49

    این اقای نسبتا محترم به تنهایی باعث جدایی تعدادی زیادی از هواداران ندای وحدت شد من نمیدونم چرا هرکی از راه رسید بهش جایگاهی دادن که سواد درست حسابی نداره

    پاسخ
    • 4 - 1 ناشناس پاسخ به : آرمان 1401/12/29 15:31:52

      مشاولان و شوفران الحمدالله زیادند

  • 5 مشاول 1401/12/28 19:36:46

    جناب مشاور چرا در خصوص افتضاح و ابتذال لیست ۱۱ نفره هلدینگ واکنش نشان نمی دهی این متن دست نوشته نماینده باید در تاریخ بویراحمد بماند تا آیندگان بدانند که چقد سطح سواد نگارش و ادبیات یک نماینده پایین آمده و چقدر برای تخریب هم نوعان و هم کیشان خود به هرکاری دست میزنند بوی گندش تا اونور مرزها هم رفت

    پاسخ
  • 6 رزمنده 1401/12/28 18:45:49

    باسلام ودرود خدمت مشاور محترم که بدرستی به موضوع اشاره جامع کردن امیدوارم آقای خردمند و دوستان افتونیوز از این مطالب نهایت استفاده را برده باشند و بدون اینکه از جناحی ساپورت شوند ارزش قلم را بدانند و قدردان نخبگان سلامت باشند بجای تشویش اذهان عمومی مطالب مغرضانه نشر ندهند بحرحال شماکه مجوز رسانه دارید قرار نیست پا روی حق بگذارید

    پاسخ
  • 7 هدایتی 1401/12/28 18:34:17

    درود جناب مهندس ابوذری تشکر از محبت و لطف حضرتعالی با مرقومه ای که داشتید ؛ بخداقسم غلام نژاد خون همه ما رو کثیف کرده بود و هیچ شخصی جرات نمی‌کرد حتی برای خواسته خودش هم کوچکترین انتقادی و یا درخواستی کنه فورا به حراست میگفت ایشون بزارین بیرون از دانشگاه، و حاشیه نگاری برعلیه نماینده محترم و مدیران مسولین عزیز تمامیت ندارد!! شور و حرارت مردم قدردان بخاطر نجات جان های بود که توسط پزشک حاذق متخصص عفونی انجام گرفت و بعدها توسط مدیر عزل شده دانشگاه مورد توهین قرار گرفت، مردم امدند که امثال غلام نژاد بفهمند محبوبیت خریدنی نیست و تخریب طرد است. مردم ایران بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه قدر شناس فرزندان فداکار خویش در عرصه های مختلف هستند، دکتر جاودان سیرت مصداق عینی مجاهد نستوهی بود که در ایام کرونایی جان همشهریان از جان خودش ارزشمند تر بود.

    پاسخ
    • 7 - 1 شهروند پاسخ به : هدایتی 1401/12/29 6:45:33

      مجاهد نستوه دقیقا مثل این است که این لقب رو به صدام بدیم جاودان سیرت از اون دنیا نیومده ، تو همین دنیا بوده و همه خواص او را میشناسند لازم نیست شما برایشان رزومه بپیچونید کرونا دروغی بیش نبود و اونایی که مدیریتش می‌کردند دروغگویانی بیش نبودن بهتر است به جای واژه کرونا بنویسیم بخور بخور و قهرمان سازی دروغ

سایر اخبار
برگزدیدها