یادداشت
گفتگو و گزارش

امدادرسانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۱۴۰۰حادثه دیده در نوروز امسال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به ۱۴۱۱ نفر حادثه دیده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی امدادرسانی شد.

امدادرسانی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۱۴۰۰حادثه دیده در نوروز امسال

اَفتونیوز| مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به ۱۴۱۱ نفر حادثه دیده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی امدادرسانی شد.

کاظم فلاحی دوست در جمع خبرنگاران از پوشش امدادی ۷۴ حادثه در طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این استان خبر داد و افزود: طرح ملی امداد و نجات نوروزی همزمان با سراسر کشور و با هدف انجام عملیات های امداد و نجات و پوشش حوادث طبیعی و غیرطبیعی ویژه ایام نوروز از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح تاکنون به همت و تلاش نجاتگران و امدادگران در معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد و حضور روزانه ۹۰ نفر نیروی عملیاتی در ۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و هشت پایگاه امداد و نجات سیار و پشتیبانی ۱۸ تیم عملیاتی امداد و نجات ذخیره و استفاده از ۲۵ دستگاه خودروی کمک دار و اعزام ۶۶ مورد آمبولانس موفق به پوشش ۷۴ حادثه(اعم از برف و کولاک، جاده ای، کوهستان، حضوری، ساحلی و...) و امدادرسانی به مسافرین نوروزی و هم استانی های عزیز شده ایم. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انجام عملیات های امداد و نجات، پوشش به موقع حوادث، تسکین آلام آسیب دیدگان ناشی از حوادث، ارائه خدمات تخصصی امداد و نجات، همکاری با دیگر دستگاه‌های امدادرسان و همچنین با توجه به افزایش آمار مسافرین و ترددها در مسیرهای مواصلاتی پوشش امدادی سفرهای نوروزی از اولویت‌های طرح امداد و نجات نوروزی بوده که تا امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ با اعزام ۲۹۷ نیروی عملیاتی در قالب ۹۶ تیم امداد و نجات توانسته‌ایم به ۱۴۱۱ حادثه‌دیده خدمات امدادی ارائه دهیم که از این میان موفق به نجات ۴۰ نفر نیز شده ایم.

به گزارش ایسنا، فلاحی دوست بیان کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش بیش ۱۰۰ درصدی حوادث امدادرسانی شده توسط این جمعیت بوده ایم که یکی از دلایل آن شرایط آب و هوایی متفاوت با نوروز ۱۴۰۱ و ریزش نزولات آسمانی و حوادث ناشی از آن در نوروز ۱۴۰۲ است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها