-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
- گفتگو و گزارش
- 0
- جمعه , 1 اردیبهشت 1402 -PM -12:28
بلاتکلیفی پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد در سفر ریاست جمهوری/ جاده دهدشت_ پاتاوه پس از ۲۹ سال افتتاح نمی شود؟
۲۹ سال پیش کلنگ احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت به زمین زده شد ولی هنوز در تابلوی زمان بندی این پروژه بزرگ شاهد وعدههای بی سرانجام مدیران هستیم، بعد از گذشت ۱۸ ماه از سفر رئیس جمهوری هنوز خبری از آهنگ افتتاح و بهره برداری رسمی نیست که این موضوع سبب نگرانی مردم از دولت و مسئولان استانی شده است.

اَفتونیوز| جاده پاتاوه به دهدشت سال ۷۳ در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگزنی شد و سرانجام بعد از نزدیک به سه دهه، کورس مدیران دولت قبل برای انجام مصاحبه با رسانهها با محتوای تکمیل این پروژه تمام شد ولی هرگز این وعدهها محقق نشد و همچنان مردم را منتظر گذاشتند.
جاده پاتاوه - دهدشت ۱۳۶ کیلومتر طول داشته و قرار است استان خوزستان را به مرکز کشور وصل کند که با بهرهبرداری از آن شاهد کاهش ۲۰۰ کیلومتری مسافت بنادر جنوبی به مرکز کشور هستیم.
خروج شهرستان کهگیلویه و بخشی از شهرستان بویراحمد از بن بست اقتصادی و بهرهمندی ۱۰۰ روستای مستقر در مسیر این جاده، از جمله مهمترین دستاوردهای احداث این جاده است.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جادهای و محرومیت خارج میکند.
مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به همراه برخی از اعضای هیئت دولت وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و تکمیل و بهره برداری از پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد را با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تکلیف کرد زیرا این پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
بعد از گذشت ۱۸ ماه از سفر رئیس جمهوری هنوز خبری از آهنگ افتتاح و بهره برداری رسمی نیست که این موضوع سبب نگرانی مردم از دولت و مسئولان استانی شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ریزش تونل در مسیر جاده پاتاو به دهدشت را دلیل تاخیر بهره برداری رسمی از این پروژه عنوان کرده در حالی این ریزش مربوط به سال ۹۹ بوده و همین جای سوال است که چگونه مسئولان در ریزش برداری یک تونل بعد از دو سال عاجز ماندهاند.
عیسی شهامت این را هم گفت: این پروژه بر روی گذر محلی افتاده و اگر تونل دچار مشکل نشده بود این محور در مرحله اتمام بود و البته این پروژه به علت معارض در تقاطع دهدشت و سوق و تقاطع گندی خوری متوقف شده است.
اما جالب اینجاست که جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از مهمترین و اولویتدارترین پروژههای عمرانی و از مصوبات سفر رئیس جمهوری است که بررسی شرایط نشان میدهد مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته تا جایی که در این مدت ۱۸ ماهه، نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک بازدید در آستانه نوروز امسال، از این پروژه داشته است.
حق این بود اگر مدیریت ارشد استان تدبیر لازم را داشتند باید از همان ابتدا و درست بعد از سفر رئیس جمهور یک برنامه زمانبدی برای تکمیل پروژه جاده پاتاوه به دهدشت تدوین میکرد و ضمن نظارت مستمر ماهانه بر روند عملیات اجرایی پروژه، به تسریع در روند ساخت کمک میکرد.
مدل نظارت باید بازدید اول و پایان هر ماه و مدل برنامه ریزی نیز نقطه به نقطه باشد یعنی اول هر ماه مشخص شود پروژه هم اکنون در این وضعیت قرار دارد و تا پایان ماه باید این عملیات و اقدامات انجام شده تا به فلان نقطه برسیم و در پایان نیز ارزیابی از فعالیتها انجام شود.
باید گفت تمامی مصوبات سفر رئیس جمهوری همچون جاده پاتاوه به دهدشت حال و روز خوشی ندارند حتی سد تنگ سرخ که مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفت و در همان روز وزیر نیرو وعده آبگیری تا پایان سال ۱۴۰۱ را داده بود نیز قیچی کردن روبان قرمز را ندید و پروژه هم نیمه فعال شد.
از سرگیری فعالیت اجرایی کارخانه بیواتانول باشت نیز از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ به استان کهگیلویه و بویراحمد که تنها در حد حرف و روی کاغذ باقی ماند زیرا مسئولان استانی شناخت دقیق و درستی از توسعه و راه رفع گیر و دارهای مشکلات یکی پس از دیگری را نمیدانند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
پیشرفت طرح پلیاتیلن سنگین شرکت صنایع پلیمر گچساران به مرز ۵۰ درصد رسید/ آمار اشتغال در این طرح از ۸۰۰ نفر عبور کرد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!