یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی می کند؛


پای سرپرست دانشگاه علوم پزشکی روی پوست موز / آیا جاودان‌سیرت رئیس می‌شود؟

مطابق ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر قوانین مرتبط، دانشگاهها و سازمانها بیش از ۶ ماه نمی توانند با سرپرست اداره شوند و در صورت عدم تعیین رئیس دارای شرایط قانونی مصوب در مهلت مقرر، وزیر مربوط موظف می باشد که سرپرست جدید تعیین نماید

پای سرپرست دانشگاه علوم پزشکی روی پوست موز / آیا جاودان‌سیرت رئیس می‌شود؟

اَفتونیوز| هر از چندگاهی اخباری از حاشیه‌ها و استخدام های بی ضابطه در دانشگاه علوم پزشکی در رسانه ها منتشر می شود؛ افراد زیادی تحت عنوان نیروهای شرکتی و ... وارد بدنه دانشگاه شده که بعضا نیز استخدام رسمی شده اند، در حالی که عدالت حکم می کند استخدام به صورت عادلانه و در فضای رقابتی صورت گیرد.

اما در این میان جذب و بکارگیری درصد قلیلی از اعضای هیات علمی در این دانشگاه و بخصوص در سالهای اخیر در نوع خود منحصر به فرد می باشد و مطابق آنچه شنیده و دیده می شود در دوره اخیر کارمندانی از نورچشمی ها و هم فکران سیاسی و یا اقوام و خویشان روسای محترم، بر خلاف تاکیدات زیاد مقام عظمی ولایت مبنی بر رعایت عدالت در گزینش نیروها ابتدا مدیر یکی از بخشهای مهم دانشگاه می شوند و علیرغم در اولویت نبودن و یا عدم نیاز جذب رشته تحصیلی ایشان به دلیل نفوذ خویش با فشار بر دانشکده ها،اعضای شوراهای تخصصی و مسولین ذی ربط اعلام نیاز نیز دریافت می دارند و در نهایت با ساز و کاری زیرکانه با تایید هیات اجرایی جذب هیات علمی در فراخوانی که به اعتقاد متقاضیان بیرون از سیستم به نوعی از قبل تعیین شده می باشد و در واقع همه می دانند که این فراخوان برای چه شخص بانفوذی می باشد که قرار است به عنوان عضویت هیات علمی دانشگاه جذب گردند با توجه به حساسیتی که در این خصوص وجود دارد.  

گرچه تخلفات صورت گرفته در گذشته نیاز به پیگیری جدی نهادها نظارتی و برخورد با مسببان امر دارد ولی بنا به فوریت موضوع در زیر به ۲ مورد که بنا به اطلاعات بدست امده قرار است درآینده نزدیک با ساز و کاری مشابه عضو هیات علمی دانشگاه گردند اشاره می گرد.

۱. از آنجا که مطابق بند ۱ و ۲ قسمت د آیین نامه مدیریت دانشگاههای علوم پزشکی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، روسای دانشگاهها و موسسات اموزشی، بایستی حتما از اعضای هیات علمی رسمی با حداقل ۵ سال سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه باشند و از طرفی مطابق ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر قوانین مرتبط، دانشگاهها و سازمانها بیش از ۶ ماه نمی توانند با سرپرست اداره شوند و در صورت عدم تعیین رئیس دارای شرایط قانونی مصوب در مهلت مقرر، وزیر مربوط موظف می باشد که سرپرست جدید تعیین نماید به همین جهت سرپرست فعلی دانشگاه که ادعای انقلابی گری و اجرای قانون و عدالت را دارد و در سال۱۴۰۰ بر حسب بخشنامه های تبدیل وضعیت ایثارگران از کارمندی به هیات علمی ضریب k (متعهد خدمت) تبدیل وضعیت شده است و در صورت عدم تبدیل وضعیت به هیات علمی رسمی قانوناً نمی تواند ابلاغ رئیس دانشگاهی را دریافت دارد.

با اطلاعات موثقی که در دست می باشد ایشان جهت تثبیت خود بر صندلی جذاب مدیریتی این مجموعه عظیم بعد از دریافت ابلاغ سرپرستی دانشگاه در حال رایزنی جهت تبدیل وضعیت از تعهد خدمت به هیات علمی پیمانی می باشد و این در حالی می باشد که بخشنامه های سابق تبدیل وضعیت ایثارگران به هیات علمی رسمی (۵۸۱۹ مورخ ۵/۱۲/۱۳۹۹) مطابق نامه ۱۵۹۰ مورخ ۵/۲/۱۴۰۲ دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی شده و مراتب نیز طی نامه شماره ۶۵۸مورخ ۱۰/۲/۱۴۰۲ معاونت آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاههای تابعه ابلاغ گردیده است و بعد از تاریخ مزبور تمام ایثارگران متقاضی عضویت هیات علمی بعد از بررسی نیاز گروهای اموزشی به عضو هیات علمی جدید و پس از انتشار فراخوان عمومی جذب موظف به شرکت در فراخوان می باشند ولی همانطور که اشاره شد متاسفانه ظاهرا سرپرست محترم دانشگاه با حمایت بعضی از سیاسیون در حال رایزنی در وزات بهداشت و درمان جهت تبدیل وضعیت موردی به هیات علمی رسمی و نهایتا دریافت ابلاغ ریاست دانشگاه می باشد.

۲. مورد دیگر مربوط به مراحل جذب یک نفر از مدیران ارشد حال حاضر دانشگاه که اتفاقا خود نیز باید متولی جلوگیری از اعمال غیرقانونی باشد و در نوع خود خیلی جالب است می باشد، بدین صورت که با وجود چندین نفر عضو هیات علمی در رشته تحصیلی مشارالیه در دانشگاه و حتی تکمیل نشدن ساعات موظف آموزشی اعضای هیات علمی فعلی هم رشته ای جناب مدیر ولی به بهانه بازنشستکی و یا احتمال بازنشستگی چندین نفر از اعضای گروه مربوطه در رشته ای متفاوت با رشته تحصیلی مدیر نورچشمی و هم فکر سیاسی، شنیده ها حاکی از این است که با وجود مخالفت چندین باره اکثریت اعضای محترم هیات جذب اجرایی با جذب نیروی جدید و مازاد در رشته تحصیلی نامبرده ولی متاسفانه ظاهراً فشار شدیدی بر برخی از اعضای محترم هیات جذب جهت تغییر رای منفی خود در آخرین جلسه هیات اجرایی جذب و زمینه سازی برای جذب این مدیر محترم در آینده ای نزدیک وارد شده است و اینکه آیا امکان تغییر رای بعضی از اعضا و احتمال تغییر مفاد صورتجلسه در این خصوص بعد از جلسه عمومی وجود دارد یا خیر نکته ای قابل بحث می باشد که پاسخ آن را به عهده اعضای حاضر در جلسه می‌گذاریم.

اما نکته قابل تأمل این است که در همین دانشگاه کارمندان زیادی دارای مدرک دکتری تخصصی می باشند و با وجودی که رشته تحصیلی شان دقیقاً همان رشته افرادی است که در گروه مربوطه بازنشسته شده اند و ضرورت جذب نیروی جایگزین هم رشته‌ای برای ایشان احساس می شود و اتفاقاً یکی از بهانه های جذب جناب مدیر هم می باشد، ولی هیات اجرایی جذب با جذب این افراد مخالفت کرده است، فشار اینچنینی بر اعضای هیات اجرایی جذب برای تایید وارد نشده است. لذا لازم است که نهادهای نظارتی بخصوص سازمان محترم بازرسی استان، هیات مرکزی و هیات عالی جذب اعضای هیات علمی در این خصوص بررسی و به جد جلوی این نوع خاص از سیاست زدگی در حیطه علم و دانش گرفته شود.

پی نوشت: اسناد خبر در دفتر سایت موجود است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 19 نظر

  • 1 باشت و باوی 1402/3/11 15:32:28

    تو گاوچرونی که ادب نداری میگی باوی بسوزه شما خودتون سوختنی خداوند هستید ابرو استان را در کشور بردین اگه استان ک،ب را کسی در کشور بشناسه بوجود مهد علم و درایت و دانشمندان و متخصصان گچسارانی هستش.گچساران و باشن منهای ک،ب

    پاسخ
  • 2 ستار باورساد 1402/3/10 5:28:25

    سید ناصر حسینی بازنده قطعی انتخابات پیش روست چرا که خودش بهتر میدونه نه سواد کرسی مجلس رو داره و نه توان اونو.. و خوب میدونه این دو سال نمایندگی مجلس رو مدیون فیلتر شورای نگهبان بوده وگرنه سید ناصر در یک انتخابات آزاد در یک صف نانوایی حتی در محله خود هم رایی نخواهد داشت.. اما در ماههای پایانی کرسی نمایندگی اش بواسطه حمایتهای جاهلانه از نیروهای متخلف عزل شده خود در درون دانشگاه، نه تنها چهره درونی و حقیقی او برای همان اندک طرفداران سابقش مبنی بر عدم باور قلبی ایشان به شعارهای ولایی بودن و قانونمداری، آشکار گردید یعنی همان برچسبی که ناجوانمردانه بر رقیبان خود برای خارج کردن آنها از صحنه رقابت میزد بلکه چهره واقعی ایشان برای نهاد نظارتی شورای نگهبان و نهادهای امنیتی نیز به جهت حمایت از بی قانونی آشکار و حمایت از افراد معلوم الحال و متخلف مسجل و مشخص، آشکار گردید بدین خاطر احتمال رد صلاحیت ایشان برای شرکت در انتخابات اسفند ماه بسیار بالاست و احتمالا حضور ایشان اگر چه اقبالی از جانب مردم نخواهد داشت و در هر صورت بازنده مفتضحی خواهد بود اما احتمال قریب به یقین حضور ایشان با رد صلاحیتشان منتفی خواهد بود.

    پاسخ
  • 3 جلیل جباری 1402/3/9 15:57:13

    سلام.از دکتر جاودان سیرت انتظار بیشتری میرفت.ایشان فرد با تجربه ای است اما اشتباهات سنگینی را تا اینجا مرتکب شده است. در همین ابتدای کار،حاشیه ها از متن بیشتر شدند.همه چیز داشت ختم بخیر میشد اما دوباره آتش حاشیه ها را شعله ور کرد.مردم چه گناهی کرده اند که اینطور،زندگی و سلامتشان اسیر حاشیه و جنجال شده است. مگر عمر مدیریت چقدر است که اینهمه حاشیه و غوغا و جنجال بوجود آمده.دکتر جاودان سیرت باید فضا را آرام میکرد و با دکتر بابويی میساخت.بالاخره انتخاب خودش بود.خودش برای بابوئی ابلاغ زد.یک مدیر خوب،باید صبور باشد.باین شرایط،مردم ضرر میکنند.

    پاسخ
    • 3 - 1 ناشناس پاسخ به : جلیل جباری 1402/3/10 1:23:42

      بنظر بنده روشنفکر از آب گل آلود ماهی گرفت و سید ناصر سادگی کرد

  • 4 ناشناس 1402/3/9 14:31:40

    برخورد با شورش اداری چه ربطی به پا روی پوست موز دارد ؟ معاونی ناکارآمد استعفا داده و موافقت شده

    پاسخ
  • 5 امین محمدپور 1402/3/9 6:14:30

    دکتر جاودان سیرت فارغ از هرگونه نگاه جناحی با درایت داره کار میکنه ولی متاسفانه تا زمانیکه یعده دنبال حواشی هستن ونمیزارن امور با راهبرد جلو بره ولی مطمئن باشید دکتر جاودان سیرت تا الان بهترین بوده چه در دوران کرونا و قبل از آن و الان هم خیلی عالی عمل کرده.

    پاسخ
  • 6 امین محمدپور 1402/3/9 6:7:7

    سلام دکتر جاودان سیرت واقعا انسان با شخصیت و با اخلاق وبادرایتی و از لحاظ علمی هم ایشون بینظیر هستن تا وقتی ایشان پست سرپرستی دارن مطمئنا نمیتونن کاری انجام بدن

    پاسخ
  • 7 پزستار 1402/3/9 2:20:16

    سلام تاریک خبر حالت خوبه؟ مثلا که چه؟ اونه شلو ایکنی ماهی بگری ؟ چرا نیلی بچیل استان رشد کنن . اصلا مو کاری و جناب جاودان سیرت هم نیارم حتما باید یه قائمی رنگی که یه دوره ای اومه نماینده بویراحمد بی و هیچ غلطی هم نکرد و رفت یکی و بیرون بیا ؟ جاودان سیرت هم خدای بسیار زحمت کشید ، نکشید؟؟؟ ایثارگر هسی ، جانبازهم هسی ، چندین ماه هم در جنگ حضور داشت انسانی پاک دست ، پاک دل و مهربون هم هسی ، خدا و پیغمبری در طول بیماری کرونا سنگ تموم نها ، حالا بفرما چه اشکال داره هیئت علمی وابو ؟ چه اشکالی داره حکم رئیس دانشگاه براش بزنن . م و خدا نیترسید ؟ م نونی خدا هم خشم و هم غضب داره ، کسی که عمرش را وقف نظام و انقلاب کرد ، در تمام عرصه ها حضور داشت ، زحمت کشید قطعا بدان خدا هم کمکش ایکنه ، فقط،مو ایترم بگم واگذارتون به وجدانتون سایت افتو خبر ، وفادار به رسالت واقعی ات باش افتو خبر ، روزی در محضر پروردگار پاسخگو هستی خودت یا اهل بیت ات را گرفتار دیگران که بدنبال حاشیه سازی هستند ، نکن ، که خدای هم هست .به والله زحمات جندین ساله دکتر جاودان سیرت از زمان جنگ تا کنون نزد خدا محفوظ است و خدای متعال او را یاری خواهد کرد ، مسئولین سایت محترم افتوخبر شما دم از دین و دیانت میزنید ، دست بکشید از شایعه پراکنی و حاشیه سازی ، خدای هست که ناظر اعمال ماست . به والله چوبش را در همین دنیا خواهید خورد ، خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند ..

    پاسخ
  • 8 هیئت علمی 1402/3/9 1:46:42

    با سلام. مردم شریف همکاران گرامی انشالله چند روز آتی تمامی مستندات فراخوان، مصاحبه، تاییدیه های شورای جذب و.. مربوط به دکتر جاودان سیرت اطلاع رسانی می شود و هیئت علمی ایشان هیچ مشکلی ندارد. بسوزد غلام نژاد بسود باوی بسوزد هیئت علمی دروغین

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/3/8 22:12:38

    دکتر جاودان سیرت داره نوآوری میکنه درخواست های کارمندان رو با دستور خودش موافقت میکنه نیروهای مامور بخدمت رو خودش تمدید میکنه بدون نظر واحد مبدا توجهی به نیاز واحد مبدا نداره خرق عادت کرد قانون رو زیر پا میگذارد تا چند صباحی بیشتر مدیر باشه

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1402/3/8 21:9:5

    واقعا دانشگاه علوم پزشکی هردمبیل ترین دانشگاه هست وقتی مقایسه اش میکنم با بقیه دانشگاه ها علوم پزشکی بقیه استان ها که چقد نیروهاشون راحتن چقد بار علمی بالاست ولی دانشگاه علوم پزشکی که باید سلامت و جان مردم تضمین کنه فقط شده جولانگاه نمایندگان .....تاسف تاسف تاسف

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1402/3/8 18:38:8

    ایثارگری کمکش میکنه همانطور که تبدیل وضع هیات علمی شد حکم رئیس هم میگیره

    پاسخ
  • 12 احمد 1402/3/8 17:46:45

    دنشگاه ما نفرین شده است هر مدیری میاد به حامیانش خیانت میکنه یزدان پناه به حاج زارع غلام نژاد به ناصر حسینی اینم پاداش جاودان سیرت به ناصر حسینی

    پاسخ
  • 13 بهنام 1402/3/8 17:44:21

    دکتر جاودان سیرت خودتم ناک اوتی غلام نژاد با او همه دشمن ۱۱ ماه موند .... نیاشتی سه ماه ای دانشگانه بچخرنی که حاشیه نبو

    پاسخ
  • 14 مهدی 1402/3/8 17:41:48

    غلام نژاد دمب سامره ول نکرد تا ایطور همه بچییل باشت و گچساران ناک اوت ایکنن

    پاسخ
  • 15 ناشناس 1402/3/8 17:38:28

    بنازمتون استان شبنامه نویس شروع کنید و دست به قلم شوید وزارتخانه ها شاخ درمیارن میگن در این استان چ خبره اینقد گزارش علیه هم دیگه میاد سمت وزارتخانه

    پاسخ
  • 16 ناشناس 1402/3/8 17:36:54

    مدیریت..... جاودان سیرت دانشگاه را به فنا برده واقعا هیچ وقت دانشگاه ابطور بی ثبات نبوده

    پاسخ
  • 17 ناشناس 1402/3/8 17:36:44

    چند میگیری مطلب دروغ وتمت میزنی شما رسالت خبری دارید صدای حق وحقیقت باشید شما بلندگو موجه بگیر هستید خداوند از سرتقصیرت شما بگذرد تا کی باید شماها پول بگیرید ومطلب علیه نخبه های هم استانی بزنید

    پاسخ
    • 17 - 1 ناشناس پاسخ به : 1402/3/8 22:57:36

      اگر اینا نخبه هستند پس من خود انیشتینم

سایر اخبار
برگزدیدها