نظر مهرداد بذرپاش در خصوص جاده دهدشت _ پاتاوه

وزیر راه و شهرسازی با برشمردن مهمترین دستاوردهای بهره‌برداری از جاده پاتاوه ـ دهدشت گفت: افتتاح این جاده سبب ، اشتغالزایی، توسعه اقتصادی و رونق روستاهای حاشیه‌‌ این مسیر می‌شود.

نظر مهرداد بذرپاش در خصوص جاده دهدشت _ پاتاوه

اَفتونیوز| مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین بهره‌برداری از جاده پاتاوه ـ دهدشت اظهار داشت:‌ جاده پاتاوه ـ دهدشت مسیری بسیار راهبردی است چرا که  شهرهای شهرضا ـ سمیرم ـ یاسوج ـ دهدشت و بهبهان را متصل می‌کند.

بذرپاش تصریح کرد: با توجه به ظرفیت موجود نیروی کار و مهندسی و جلوگیری از بیکاری کارگران شاغل در پروژه های بهره‌برداری شده، علاوه بر باند اول جاده دهدشت - بهبهان، احداث باند دوم این مسیر در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جاده پاتاوه- دهدشت افزود: اهمیت ملی این جاده برقرار کردن ارتباط دریا با مرکز کشور است و نقش استانی آن خارج کردن شهر دهدشت از بن بست است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر کوتاه شدن مسیر مرکز استان به شهرستان کهگیلویه و بویر احمد و خارج کردن دهدشت از بن بست، اثر اقتصادی قابل توجهی نیز برای روستاهای واقع در حاشیه مسیر دارد.

بذرپاش ادامه داد: احداث این جاده به لیل صعب العبور بودن و واقع شدن در دل زاگرس مرکزی یکی از سخت‌ترین عملیات های راهسازی است به نحوی که 83 درصد این مسیر کوهستانی، 15 درصد تپه ماهور و 2 درصد نیز دشت است.

وی تشریح کرد: 23 کیلومتر دیوار بتنی برای جلوگیری از ریزش کوه و سنگ در حاشیه جاده احداث شده و جزء معدود مسیرهای مواصلاتی است که این مقدار دیوار بتنی احداث شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اضافه کرد: در راستای اجرای این پروژه 27 میلیون تن عملیات خاک‌برداری انجام شد که 80 درصد کل این پروژه را قرارگاه خاتم الانبیاء انجام داده است.

13 تونل به طول 8 هزار و 200 متر و 18 دستگاه پل بزرگ بالای دهانه 16 متری در این جاده طراحی شده است و ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

به گفته وزیر راه و شهرسازی محور به دهدشت به طول 136 کیلومتر که از مصوبات سفر سال 1373مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده جزء یکی از 12 پروژه اولویت دار کشور محسوب شده و نقش مهمی در تسهیل ارتباط جاده ای بین استان‌های مرکزی کشور دارد.

گفتنی‌است عملیات اجرایی این جاده ملی در سال 74 آغاز شد و برای سهولت کار به 4 قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب 28 و 26 کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب 18 و 63 کیلومتر است.

جاده مهم پاتاوه- دهدشت که بخش مهمی از کریدور بزرگراهی شمال-جنوب به ارزش 9 هزار و 500 میلیارد تومان است که امروز سه شنبه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها