یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


رجعت موحد به خوزستان؛ پشت پرده نشست نماینده کهگیلویه با شیوخ شادگان و ماهشهر چه بود؟

چند روزی است بحث ورود به انتخابات موحد در استان خوزستان بیش از پیش به گوش می‌رسد، گفته می شود شهرستان ماهشهر هدف بعدی دهمین دوره کاندیداتوری موحد است.

رجعت موحد به خوزستان؛ پشت پرده نشست نماینده کهگیلویه با شیوخ شادگان و ماهشهر چه بود؟

اَفتونیوز| چند روزی است بحث ورود به انتخابات موحد در استان خوزستان بیش از پیش به گوش می‌رسد، گفته می شود شهرستان ماهشهر هدف بعدی دهمین دوره کاندیداتوری موحد است.

برخی معتقدند بعد از عدم اقبال عمومی از موحد وی کهگیلویه به مقصد ماهشهر ترک خواهد کرد، چنین به نظر می‌رسد صرف نماینده بودن برای این نماینده کهنه کار مهم تر از نماینده کی و کجا بودن است!

 چند وقت پیش و قبل از جریان سفر هیئت دولت، موحد در ماهشهر و در منزل یکی از شیوخ معروف منطقه (شیخ راشدی) جلسه ای داشت که ظاهرا عده ای از مشایخ و بزرگان شادگان هم حضور داشتند و شگفت اینکه همین چند روز پیش آقای موحد باز هم دیداری با مشایخ مناطق ماهشهر و شادگان داشت آن هم در منزل شیخ راشدی. کسانی که بخش اعظم هفت هزار هکتار شالیکاری در منطقه شادگان را در مالکیت دارند و در واقع از مخالفان جدی سد آبریز هستند، در این دو جلسه حاضر بودند. حال این سوال مطرح می‌شود که این دو جلسه و ارتباط نزدیک آقای موحد با شیوخ مناطق شادگان و ماهشهر چه تإثیری بر روی سد آبریز داشت و یا در آینده خواهد داشت؟ در این دو جلسه چه گذشت؟ شایعه اخذ مجوز استخدام ۲۸ نفر در اداره برق در ازای عقب نشینی از سد آبریز تا چه اندازه درست بوده است؟

سید محمد موحد نماینده پنج دوره کهگیلویه و یک دوره بهبهان بوده است. علاقه او به خوزستان را خیلی ها بی‌دلیل نمیدانند. عده ای به حضور او بر مسند قضا در سالهای ابتدايی دهه شصت اشاره می‌کنند و عده‌ای بر منافع مالی و سیاسی احتمالی‌اش در خوزستان تاکید میکنند.

ابهامات زیادی در خصوص علایق سید محمد موحد به خوزستان وجود دارد. از جمله شائبه‌های اقتصادی که در آینده بدان پرداخته خواهد شد.

سکوت موحد و انفعال موحد در مورد مهم‌ترین مطالبه مردم کهگیلویه یعنی سد آبریز، در جریان هیئت دولت هویدا شد وقتی که رئیس جمهور با تعجب پرسید که آبریز چیست؟ شاید فکر میکرد وسیله‌ای است و صد البته این سفر نشان داد که آقای موحد تیغش در مناسبات سیاسی بسیار کندتر از آن چیزی است که حتی صاحبان تحلیل تصور میکردند.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 کهگلویه 1403/1/16 21:54:20

    دوستان موحد نماینده مردم کهگلویه نیست چون با .... و .... استاندار فرماندار ... قبول شد و نماینده استانداره. خدا لعنتشون کنه که به رای مردم خیانت کردند. خدا جواب خیانت موحد به این مردم ساده و بدبخت دهدشتو میده چوب خدا صدا نداره.

    پاسخ
  • 2 بهمئی نشین 1402/11/7 16:4:47

    کاش اینطور باشه نظر شخصی بنده این هست که 20سال نمایندگی موحد برای کهگلویه چیزی جز منافع شخصی خودش و درجا زدن شرایط مردم طی 20سال نداشت

    پاسخ
  • 3 دلسوز 1402/5/22 16:22:9

    توصیه می‌شود. مقداری ازعنادو لجاجت بی پایه واساس. خود !!جناب نویسندهافتو نیوز. بکاهید زیرا. ره به جایی نخواهید. برد. نیازی. به ادا سوگند نیست زیرا. تصمیم موحد به طور دقیق از این خزعبلات ‌وبافته های. ذهنی تو مبراست

    پاسخ
  • 4 شاهین 1402/5/20 0:54:28

    الان مشخص شد چرا حق آب های ما و همچنین آب های پشت صد کهگیلویه به سمت خود کهگیلویه نبوده، به نوعی تجارتی بوده که هوای کشاورزان همسایه و خالی کردن پشت کشاورز برادر .... از کجا نه معلوم اگر نماینده شهری دیگر شد برای حفظ تجارت خود در راه نمایندگان آینده با توجه به لابی و بازار مافیای ویژه خود دوبار شهرستان کهگیلویه را در پسرفت نگه ندارد.... آقا اگه کسی حق پدری این آقا رو خورده بهش پس بده این آقا کینه شتری پیدا کرده نسب به این منطقه

    پاسخ
  • 5 بویراحمدی دهدشتی 1402/5/17 15:10:11

    *خیلی متاسفم که نماینده کهگیلویه بزرگ برای یک دوره دیگر نمایندگی ، سد حیاتی آبریز را فدای امیال شخصی خود نموده است، اگر آقای موحد دنبال احداث سد آبریز بود ، رئیس جمهور از همراهان خود نمی پرسید ، که این سد آبریز چیست!؟ معنای سوال رئیس جمهور این است که آقای موحد ، هرگز پیگیر سد آبریز نبوده است.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها