یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


دو گزارش عملکرد طی دو ماه/ آیا رئیس دانشگاه یاسوج احساس خطر کرده است؟

آیا کرمی می‌تواند دو سال در قامت ریاست دانشگاه بماند یا زیر دو سال برکنار می‌شود و کرسی دانشگاه به شخص دیگری می‌رسد؟

دو گزارش عملکرد طی دو ماه/ آیا رئیس دانشگاه یاسوج احساس خطر کرده است؟

اَفتونیوز| در حالی که خردادماه سال جاری، رئیس دانشگاه یاسوج نشستی با رسانه‌ها داشت، پس از دو ماه، باز هم نشست خبری دیگری با رسانه‌ها برگزار کرد. این در حالی است که سال گذشته تنها یک نشست خبری در دانشگاه یاسوج برگزار شده بود. برگزاری نشست فی‌نفسه ایرادی ندارد و اتفاقا اقدامی قابل تمجید است، اما مسأله وقتی جالب می‌شود که بدانیم این روزها حرف‌وحدیث‌هایی در مورد احتمال عزل کرمی در افکار عمومی شنیده می‌شود.

جالب‌تر این‌جاست که موضوع نشست خبری روز گذشته کرمی، تعریف و تمجید از وزیر علوم و دولت سیزدهم بود. این در حالی است که کرمی خود از نیروها و حامیان شاخص دولت قبل است و حتی در چند فقره گزینه تصدی ریاست دانشگاه بود. بنابراین گمان می‌رود کرمی احساس خطر کرده و ممکن است گمانه‌زنی‌هایی که در مورد برکناری او وجود دارد، صحت داشته باشند.

بی‌خاصیت خواندن برجام، تورم افسارگسیخته، بی‌تدبیری و سوءمدیریت، از جمله انتقاداتی است که کرمی به دولت حسن روحانی در این نشست وارد کرد. از طرف دیگر، تدبیر دولت جدید در تعامل با جهان، آزاد کردن پول‌های بلوکه شده و قرار دادن یک دانشمند در رأس وزارت علوم، از جمله شیرین‌زبانی‌های رئیس دانشگاه برای دولت جدید است. کرمی تا جایی پیش می‌رود که از زلفی‌گل وزیر علوم به عنوان دوست و همکار آزمایشگاهی خود نام می‌برد.

از سوی دیگر، ارائه تصویری غیرواقعی از وضعیت دانشگاه که به ادعای او رضایت عمومی دانشجو، استاد و کارمند را در پی داشته است، از دیگر ادعاهای غیرقابل سنجش کرمی است.

همه این موارد زمانی معنادار می‌شوند که بدانیم برخی می‌گویند حتی گزینه جانشینی کرمی نیز رزمه خود را برای وزارت ارسال کرده است.

اگر این گمانه‌زنی‌ها درست باشد، باید نشست و دید در روزهای آینده چه سرنوشتی در انتظار بهادر کرمی رئیس دانشگاه است. آیا کرمی می‌تواند دو سال در قامت ریاست دانشگاه بماند یا زیر دو سال برکنار می‌شود و کرسی دانشگاه به شخص دیگری می‌رسد؟



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 علی 1402/6/7 0:48:32

    چون بوقلمون مباش هر لحظه یه رنگ

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/6/6 18:2:11

    اتفاقا اینها نشان از دستپاچگی واستیصال است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها