یادداشت
گفتگو و گزارش

اهمال و سهل انگاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نگهداری خودروهای گران قیمت(+تصاویر)

کافی است سری به پارکینگ استانداری کهگیلویه و بویراحمد بزنیم تا متوجه شویم دو دستگاه لندکروز اتاق ۱۰۰ مدل ۲۰۰۷ در بدترین شرایط ممکن نگهداری می شود.

اهمال و سهل انگاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نگهداری خودروهای گران قیمت(+تصاویر)

اَفتونیوز| موضوع نگهداری بهینه از خودرو های دولتی از مسائلی است که همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است.

استفاده شخصی از خودرو ها و همچنین نگهداری ناصحیح و غیر اصولی از جمله موضوعاتی است که به اندازه کافی نیز به آن پرداخته نشده است.

بدون شک خودروهای دولتی از آن جهت که از نظر مالکیت و همچنین تأمین و پرداخت بودجه های ناشی از استفاده، تعمیرات، نگهداری و پرداخت هزینه های سوختی آن در اختیاز دولت می باشد بنابراین جزء اموال دولتی که در اصطلاح فقهی بیت المال نامیده می شود به حساب آمده و این بدان معنی است که این اموال، اموال عمومی تلقی شده و می بایستی بصورت اصولی در جهت حفظ و نگهداری آنها کوشیده شود.

کافی است سری به پارکینگ استانداری کهگیلویه و بویراحمد  بزنیم تا متوجه شویم دو دستگاه لندکروز اتاق ۱۰۰  مدل ۲۰۰۷ در بدترین شرایط ممکن نگهداری می شود.

با یک سرچ ساده در گوگل متوجه خواهید شد قیمت تقریبی هر یک از این خودرو ها چیزی در حدود ۳ میلیارد تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون می باشد که در مجموع  شاهد هستیم سرمایه بین ۶ تا ۷ میلیاردی در پارکینگ استانداری خاک خورده و در بدترین شرایط نگهداری می شود.

دولت انقلابی که همواره با شعارهای مختلف با حساسیت بر راههای مختلف صیانت از  بیت المال تاکید می کند اما ما لااقل  در بعد استانی شاهد این موضوع نیستیم.

اگر استانداری قادر به تامین هزینه این خودرو و استفاده از آنها نیست می بایست برابر با قانون مولد سازی اموال بلا استفاده یا با بهره وری پایین خارج از کارکرد واقعی خود را در  طی فرآیند های قانونی به مزایده بگذارد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 حافظ 1402/6/30 15:39:43

    با سپاس از افتو نیوز بخاطر پیگیری حق عموم و بیت المال اما در خصوص این خودرو ها با توجه به وجود مشکل قانونی در خصوص پلاک گذاری این خودرو ها، قابل فروش و یا استفاده برای ماموریت های سازمانی و کاری نمی باشند. سالهاست که در دولت های مختلف انقلابی و غیر انقلابی در این مکان قرار گرفته اند و به زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/6/30 6:48:16

    مدیر سایت آفتاب نیوز با تشکر لطفا اگر امکان دارد گزارشی هم از استخردانش آموزش نیمه کاره رهاشده یاسوج در بلوار قرنی تهیه کنید که به کارواش ومیوه فروشی تبدیل شده است

    پاسخ
  • 3 یاسوج 1402/6/30 6:47:59

    مدیر سایت آفتاب نیوز با تشکر لطفا اگر امکان دارد گزارشی هم از استخردانش آموزش نیمه کاره رهاشده یاسوج در بلوار قرنی تهیه کنید که به کارواش ومیوه فروشی تبدیل شده است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها