یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


شائبه تخلف در آزمون استخدامی اداره کل منابع طبیعی استان/ سازمان بازرسی ورود کند

اوایل خرداد ماه ۱۴۰۲ واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد از افراد با مدرک دیپلم نیرو می پذیرد، اما دیری نپایید این استخدامی اسیر برخی حواشی شد و این مسأله همچنان ادامه دارد و شائبه هایی در خصوص تبعیض و اعمال نفوذ برخی افراد در جذب این نیرو هه وجود دارد

شائبه تخلف در آزمون استخدامی اداره کل منابع طبیعی استان/ سازمان بازرسی ورود کند

اَفتونیوز| اوایل خرداد ماه ۱۴۰۲ واحد گشت و مراقبت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد از افراد  با مدرک دیپلم نیرو می پذیرد، اما دیری نپایید این استخدامی اسیر برخی حواشی شد و این مسأله همچنان ادامه دارد و شائبه هایی در خصوص تبعیض و اعمال نفوذ برخی افراد در جذب این نیرو هه وجود دارد که نیاز است اداره کل منابع طبیعی استان به این موضوع ورود کرده و شفاف سازی کند.

«سجاد تلاشان» یکی از افرادی است که ادعا می کند حق او در آزمون مذکور پایمال شده، وی در یادداشتی که در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است، نوشت: 

 سال ۱۳۹۵ اداره کل منابع طبیعی استان  برای کمبود نیرو و مقابله با آتش سوزی اقدام به بکارگیری نیروی در قالب دیدیان بصورت قرارداد فصلی کرد و  این نیروها در قرارداد های اولیه بصورت هر قرارداد ۵ ماهه بدون واریزی بیمه بود.

اما سازمان مربوطه بعد از اینکه متوجه پیگیری هایی از طرف دیدبان ها برای بیمه شد قرارداد ها را بدون بیمه و پایه حقوق قانونی به ۸۷ روز تغییر داد.

 این روند قراردادها تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشت و  بعد اینکه استان هایی که  مانند  استان کهگیلویه وبویراحمد در قالب دیدبان نیرو داشتند، قرارداد آنها را مطابق دستور سازمان جنگل ها  به شرکتی تغیر وضعیت شد. 

این دستور به استان ابلاغ شد اما  جهت تغیر وضعیت نیروها، سنگ اندازی های متعددی  شد که نیروهای سفارشی و فرزندان و اقوام  برخی کارمندان اداره بکارگیر شوند. 

این سنگ اندازی ها تا جای پیش رفت که منجر به اخراج نیروهای دیدبانی با سوابق از۲ تا ۷ سال کار شد اما در سفر دور اول ریاست جمهوری به استان قول مساعدت رفع مشکل به این نیروها داده شد، تا اینکه در مرداد مجوز ۲۵ نیرو صادر شد و اداره کل با انتشار اگهی به شرط سابقه کار بالای دو سال زمان آزمون را اعلام کرد.

اما افسوس، با ورود و رایزنی سیاسی و پشت پرده شب قبل از امتحان در ساعت ۲۲ شب خبر کنسل شدن آزمون منتشر شد و  ۳ روز بعد آگهی دوم با تغیراتی شامل عمومی بودن و ثبت نام برای عموم آزاد اعلام شد.

گفته می شود، آزمون بدون  کنترل ورود خروج و کارشناسی و دیگر شرایط برگزار شد، گفته می شود، (نگارنده متن در این بخش به تخلفاتی در خصوص روز برگزاری آزمون اشاره می کند) که ظاهرا حراست و بازرسی  اداره کل موضوع را تائید کردند اما مدیرکل جهت سرپوش زدن لیست اولیه را به بهانه بومی منطقه ای تکذیب می کند.

مجدد لیست دوم منتشر شد و با جای گزاری مجدد افراد غیر بومی در لیست مجدد به لیست دوم بازهم سرپوش زدند و لیست سوم اعلام شد.

نویسنده این یادداشت در ادامه اشاره می کند،  با ابهامات بالا  یک لیست از طرف اداره کل و لیست دیگری  از طرف شرکت ندای بویر منتشر می شود که در مرحله دوم پذیرش شدند تا اینکه متاسفانه  از افراد با سابقه بالا به  تست ورزش و مراحل دوم  دعوت نشدند و از نیروهای سفارشی دعوت بعمل آمد.

گفته می شود از لیست دیشموک «سجادتلاشان با سابقه ۲۱ماه حذف شد»«ه  ن» برادر بخشدار، «ح  ر» فرزند یکی از  بازنشسته گان منابع طبیعی «م  ب » فرزند بازنشسته منابع طبیعی، «ح  ر» سفارشی مدیر یکی از ادارات شهرستان،   «ت_ د» معرفی شده از طرف یکی از فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان، و چند مورد دیگر که بواسطه روابطی در لیست حضور داشتند.

مفاد اگهی که رعایت نشدند

۱.در هر حوزه باید ۳ برابر ظرفیت به مرحله دوم دعوت می کردند (در دیشموک ۲نیرو اختصاص دادند که باید ۶ نفر دعوت میکردند که  ۴ نفردعوت شد(سجادتلاشان قبولی مرحله اول را بدون دلیل به مرحله بعد راه ندادند).

۲. درحوزه چرام حمید دانایی دیدبان ۳سال سابقه در آزمون قبول شد به مرحله دوم دعوت شد  اما در زمان مراجعه به مرحله دوم حذف شد.

۳.حذف ۶ قبولی در شهر دهدشت

۴. قبولی نفر اول شهرستان کهگیلویه آقای ابتکار بخاطر مهره چینی حذف شد

۵. درمفاد آگهی ذکر شده که مدت قرارداد ۶ ماه بدون تمدیدی و یا لحاظ سابقه است اما باید پرسید  چرا نیروهای گزینش نهایی میشوند؟

۶.درلیست دیشموک یک نفر غیر بومی ازبخش قلعه ریسی  معرفی کردند، تا اینکه رقیب نیروی انتخابی مدیرکل اقای جاوید بخت نباشد مجدد بعداز اعتراض نیروهای دیشموک این نیرو از لیست حذف شد بدون جایگزینی نیروی بومی دیشموک و جای دادن در لیست بومی بخش خود یعنی قلعه رئیسی

۷.یک نفر نیرو سهمیه ایثارگری شهرستان کهگیلویه بود که با سفارشی یکی از مدیران  به زاده گاه خود قلعه ریسی اختصاص شد و نیروی بدون رقیب از دهدشت به بخش قلعه رئیسی  معرفی شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 21 نظر

  • 1 پیرایش 1402/11/6 4:1:42

    سلام این ازمون صوری بود شب قبل از ازمون یکی به من تماس گرفت که اقای م............. نیرو قلعه ریسی انتخاب شده ...بعد از یک هفته ح............ که برنامه نویس کامپیوتر ونویسنده ۳۵ کتاب درکشور وداری مقام بین المللی به سفارش یکی از دوستان ثبت نام کرد واین جوری که از یکی از کارمندان استان شنیدم ایشون نفر اول ازمون استان بودن بالاترین نمره را کسب کرد واین اقای ت......... که میگن الکی شلوغ میکنن ا.......... اصلا نمره نیاورد بعد از این دعوت شدگان معلوم نشد ازمون مصاحبه هم صوری بود ح.............و م....... .... از قلعه ریسی را ویه نفر ایثارگر ساکن دهدشت را اوردن برای قلعه ریسی واز این سه گزینه ح............. را حدف کردن ودو نفر را با پارتی اوردن بالا حوزه دیشموک هم برادر ........... و یه درغکی که دایی اش تو اداره کل بود اوردن بالا تنها کسی که حقش ضایع شد ........ نفراول ازمون از قلعه ریسی بود شلوغش نکنید

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/7/22 11:2:42

    با سلام و درود تو جذب نیرو منابع طبیعی واقعا بی عدالتی شد افرادی قبول شدند ک حقشون نبوده و ی روز سابقه فعالیت تو این نهاد و نداشتند و همین الانم دوباره ازشون همون آزمون و بگیرند بدون شک نمره قبولی رو نمیارند و متاسفانه همه چیز سوری بوده، از مسئولین دولت عدالت محور خواهشمندیم به جد پیگیر این قضیه باشند تا خدای ناکرده حق کسی ضایع نشه.با تشکر

    پاسخ
  • 3 3 1402/7/21 13:37:7

    تلاشان را برگردانید طبیعت=تلاشان کمپین حامیان تلاشان

    پاسخ
  • 4 2 1402/7/21 13:36:48

    تلاشان را برگردانید طبیعت=تلاشان کمپین حامیان تلاشان

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/7/21 13:36:29

    تلاشان را برگردانید طبیعت=تلاشان کمپین حامیان تلاشان

    پاسخ
  • 6 دیشموک 1402/7/21 13:36:20

    تلاشان را برگردانید طبیعت=تلاشان کمپین حامیان تلاشان

    پاسخ
  • 7 شفافیت 1402/7/21 13:28:53

    لغو ازمون اولی واعمال تحمیلی ازمون دوم گویا همه حقیقت بود..اما مدیر کهگیلویه برای حفط خود و جاویدبخت مدیرکهگیلویه...با سفارش سازی توانستند..دو نیرومی موحد.اولی برادر بخشدار دیشموک و دومی از روستای درغک زادگاه مدیر کهگیلویه را معرفی کنند‌حذف تنها نیروی دیشموک ابهامات زیادی دارد ک همین موضوع دست خیانت مدیران استانی را رو کرد...

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1402/7/21 13:11:44

    با سلام مگه میشه آقای جاوید بخت رئیس اداره کل منابع طبیعی استان باشه وچیزی از دستش بر نیاد بخواد به نیروهای زحمتکش‌ چند ساله اش کمک کند وبگه به من ربطی نداره هر کاری بازرسی کرد

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/7/21 13:7:15

    سلام ودرود برنیروهای پاکدست ومخلص نظام جمهوری اسلامی که در این آزمون که حق دیدبانان ضایع شد وهیچ نیرویی از حق دیدبانان دفاع نکرد وتمام امتیازات را از دیدبانان گرفته وبه اقوام وفامیل خود دادند وآنها را استخدام نمودند

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1402/7/19 22:14:37

    پشت پرده حذف ازمون اولی و بومی کردن ان ...ولا نیروها را جاوید بخت معرفی کرد ۵۰روز قبل از ازمون ////////// [۷/۳۱،‏ ۱۸:۰۲] : درود بر همه عزت مداران... نمیدونم حاج آقا یا عوامل نزدیک کسی هست در گروه یا نه موقع انتخابات که میشه ما از جون مایه میزاریم تا کسانی مثل ایکس و وای بشن رئیس و مدیرکل حالا هم جواب گوشی ندن و آقایانی که بر علیه حاج اقا صب تا شب متن و خبر میزنن بشن همه کاره در این که عدالت نیست شکی نیست ولی اینو بدونین من و امثال من تو سوق و جای دیگه فحش خوردیم تا شما رئیس و مدیرکل شدین حالا بیاین جلو ارباب رجوع توهین کنین به من و شخصیتم ولی اینو بدونین دیر یا زود از این صندلی میاین پایین و حتما به ما هم نیاز دارین به موقعش ... روزگار خوشی را براتون آرزومندم... [۷/۳۱،‏ ۱۸:۰۳] : یک هفته دیگه رزومه کسانی که در استخدامی دیدبان منابع طبیعی قبول میشن توسط رئیس اداره و مدیرکل را در گروه به اشتراک میزارم و بعد شما را به خیر و ما به سلامت.... با همین فرمون پیش برین عالیه [۸/۱،‏ ۸:۱۲] : [۷/۳۱،‏ ۱۹:۳۲] دیده بان تقی زاده: شما چرا همین جوری حرف میزنین من به شرفم قسم میخورم که آقای کریمی و چندین تن دیگه عزت را نابود و نابودتر میکنن [۷/۳۱،‏ ۱۹:۳۴] دیده بان تقی زاده: اصلا اینجور نیست وقتی همه نفرات بالای 2سال جمعشون به 25نفر نمیرسه این دیگه آزمون نیست همون نفرات بزارین ضمننا شما وو مدیرکل نفرات بالای 2شهرستان چند نفرشون از نیروی رقیب هستن مگه شما اومدین نیروهای رقیب به کار بگیرین یا کمک کار عزت باشین؟؟؟؟ [۷/۳۱،‏ ۱۹:۳۶] دیده بان تقی زاده: من مطمعن هستم که خیلی امثال من هستن که به خاطر مدیر هایی که حاج آقا موحد گذاشته از تشکیلات عزت کنار کشیدن حتی احترام هم به ما نمیزارن جلو ارباب رجوع حالا کمک کردنشون نخواستیم [۷/۳۱،‏ ۱۹:۵۶] دیده بان تقی زاده: آقای کریمی و مهندس جاوید بخت شرایطی که برای دیدبانها گذاشته شده همه آگاه هستن که شما میتونین تغییر بدین شما اگه یک درصد به فکر تشکیلات عزت بودین این شرایط تغییر میداین چون در کهگیلویه حالا من بهمئی و چرام و لنده را خبر ندارم سه نفر از کسانی که در ازمون قبول هستن البته ۵نفر میتونن شرکت کنن ۵تاش قبولن از تشکیلات آقای هاشمی هستن و در بیشتر گروه ها هم زمان انتخابات هم الان با سند دارم که به موحد و تشکیلاتش توهین و خبرهای که نباید میزدن و انتشار میدادن آیا این عدالت که من کوچه به کوچه شهربه شهر بگردم تا یکی به احترام خودم و خانواده ام بیاد جز تشکیلات عزت و بعد ایطو خورد بشم [۷/۳۱،‏ ۱۹:۵۹] دیده بان تقی زاده: این دوسال که دیدبان نبود مگه خود من نبودم کمکتون دادم که اسم عزت خراب نشه و بگن چند روز فلان کوه نتونستن خاموش کن از مدیرکل بحران استان تا شهرستان تا فرماندار مدیرکل محیط زیست چطو موقع آتش و سیل همش گوشی من زنگ میخورد نیرو بیار کمک کن اما الان نیروهای آقای هاشمی بره سرکار مگه شما ها به واسطه رای دادن ما رییس نشدین اینه جواب محبتهامون

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1402/7/19 22:13:14

    لطفا یاداشت ک درموردگروه عزت بود حذف کن دومی را تاید کن

    پاسخ
  • 12 یاسوج 1402/7/19 22:10:39

    در حوزه بویراحمد برادرم چندسال پیش بخاطر اینکه ماشین ذغال گرفتم کتکم زدن اومد کمک با ماشین زدنش از دنیا رفت .حالا من را حذف کردن.بدون شک باید مثل برادرم کشته شوم تا حق خون برادرم را ازم بگیرن..لطفا منتشر کنید ک فردا روز همه بدانند علت هر اتفاقی بازرسی هست

    پاسخ
  • 13 دیشموک 1402/7/19 22:8:20

    چه تقلبی خدا وکبلی این ازمون الکی بود نیروهای را قبلا انجام دادن و یکیش از دوستان صمیمی بنده هست و کارشناسی ارشد هست ..وای بر بازرسی و حراست ک به اعتماد مردم خیانت میکنن

    پاسخ
  • 14 ..... 1402/7/19 22:1:32

    شیخ جاوید نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی پاک ترین نیروی استان هست مثل مَرد اشکارا گفت علت این همه ظلم ضایع شدن حق دید بانها بازرسی بود که از نظارت پا فراتر نهاده شجاعانه گفت تقلب وتخلف اشکار شد .

    پاسخ
  • 15 ناشناس 1402/7/19 21:52:55

    مدیرکل.ومدیر کهگیلویه..با این عقده گشایی و حذف یک فعال محیط زیستی همچون تلاشان..اقدام خوبی نکردند اگه تلاشان مُشت بازکنه کلی مدرک میتونه رو کنه..امیدوارم تلاشان سکوت را بشکنه

    پاسخ
  • 16 ناشناس 1402/7/19 21:51:4

    سجادتلاشان بخاطر گزارش اتش سوزی در چاروسا حذف شد ک نابودی ۶۰۰بلوط گزارش کرد

    پاسخ
  • 17 ناشناس 1402/7/19 21:50:8

    در شهرستان کهگیلویه افرادی مفید برای طبیعت همچون عباس علی نژاد.وسجادتلاشان بخاطر شفاف سازی در خصوص ضعف مدیرتی منابع طبیعی حذف شدند

    پاسخ
  • 18 ناشناس 1402/7/19 21:48:56

    اقای م..... وف.... وج........سه ضلع ظلم به دیدبانهای مظلوم..بخدا اشکار ترین تخلف اداری در این ازمون بود

    پاسخ
  • 19 . 1402/7/19 21:47:42

    ولا بلا تقلب اشکار شد.و مدیرکل امتیاز خودشه گرقت و خودش کنار گرفت بعد به دیدبانها میگه زورم نرسید تسلیم بازرسی شدم

    پاسخ
  • 20 ناشناس 1402/7/19 14:42:24

    سلام آزمون به صورت غیر قانونی برگزارشد وافراد باسابقه حذف وافراد خاصی که از اقوام نیروها بودند در لیست قبول ومعرفی شدند

    پاسخ
  • 21 مهناز 1402/7/19 13:15:58

    باسلام .اتفاقا تقلبی های اشکارا شد..در چرام یکنفر قبول شد که اصلا برای مرحله دوم مدارک نداده وبعد از اتمام زمان تحویل مدارک 2هفته بعد .اقای م.در بازرسی اداره کل سفارشی قبولش کرد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها