یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ مدیرکل منابع طبیعی به مطلب اَفتونیوز

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌کارگیری بدون ضابطه ۱۰۶ نفر در این اداره از اساس کذب بوده و تنها ۲۵ نفر نیروی شرکتی در آزمون انتخاب شده است.

پاسخ مدیرکل منابع طبیعی به مطلب اَفتونیوز

اَفتونیوز| سعید جاویدبخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بکارگیری بدون ضابطه 106 نفر در این اداره از اساس کذب بوده و تنها 25 نفر نیروی شرکتی در یک فضای رقابتی با برگزاری آزمون کتبی و آمادگی جسمانی برای انجام امور مربوط به جنگلبانی و حفاظت از جنگل‌ها و مرتع(قرق‌بانی) انتخاب شده است.

وی قرارداد همکاری این قرق‌بانان را 6 ماهه عنوان کرد و افزود: فرایند جذب این افراد از طریق فراخوان عمومی، برگزاری آزمون و ارزیابی آمادگی جسمانی بوده و دستگاه‌های نظارتی نیز در جریان روند بوده و به نوعی نظارت لازم را داشته‌اند و در واقع هیچ حقی از کسی ضایع نشده است.

جاویدبخت سرانه جنگل در کهگیلویه و بویراحمد را 1.2 هکتار عنوان کرد و افزود: 85 درصد وسعت کهگیلویه و بویراحمد جزو عرصه‌های منابع طبیعی بوده که از از این میزان 56 درصد جنگل است که 50 درصد جنگل‌ها نیز بلوط است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این استان با 22 درصد بیلان آبی زاگرس در بین استان‌های کشور دومین نزولات جوی را دارد و در جنوب غربی کشور واقع شده که با این شرایط و ظرفیت و مزیت کم نظیر در زمینه منابع طبیعی می‌تواند نقش بسزا و موثری در توسعه فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست و اقتصاد مردم و توسعه گردشگری داشته باشد.

جاویدبخت با اشاره به اینکه منابع طبیعی و سطح زمین ثابت ولی جمعیت و توسعه در حال رشد است، خاطرنشان کرد: این رشد و توسعه بدون شک در تخریب منابع طبیعی نقش دارد و باید در این زمینه تدبیری کرد و البته دنیا با این چالش روبه‌رو بوده و تنها مختص به ایران اسلامی نیست.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌ها در این شرایط برای تولید اکسیژن و کاهش آلاینده‌ها کاشت درخت است که دولت سیزدهم در این راستا کاشت یک میلیارد درخت در بازه زمانی 4 ساله را هدف گذاری کرده و به تبع آن منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این راستا تاکنون کارهای خوبی انجام داده است.

جاویدبخت با تاکید بر اینکه نقش مردم در کاشت درخت موثر و حیاتی است، یادآور شد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های منابع طبیعی و آبخیزداری مردمی سازی فعالیت‌ها است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها