یادداشت
گفتگو و گزارش

اضافه شدن یک عنوان عجیب به تقویم کشور!

مصوبه « تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳ » ابلاغ شد.

اضافه شدن یک عنوان عجیب به تقویم کشور!

مصوبه « تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳ » ابلاغ شد.

به گزارش افتونیوز، رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «تعیین مناسبت­‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳» را ابلاغ کرد.

سیدابراهیم رئیسی، در نامه‌ای به شورای فرهنگ عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ماده واحده «تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در متن و ضمیمه تقویم رسمی کشور در سال ۱۴۰۳» را که در جلسه ۸۸۹ مورخ ۱۸ مهر ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.

عنوان عجیبی که برای درج در تقویم سال 1403 اضفه شده مربوط به چهارشنبه سوری یا آن گونه که در سالهای اخیر به آن اشاره می کنند چهارشنبه آخر سال است.

در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رویداد چهارشنبه سوری «روز تکریم همسایگان» نام گرفته است که در نوع خود جالب و عجیب هست.

چهارشنبه‌سوری یکی از آیین‌های پاک و جشن‌های ایرانی است که از غروب آخرین سه‌شنبهٔ ماه اسفند، تا پس از نیمه‌شب تا آخرین چهارشنبهٔ سال، برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است. این جشن، نخستین جشن از مجموعهٔ جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز برگزار می‌شود. این جشن از جشن‌های بسیار مهم ایران است که هر سال این آیین برگزار می‌شود.(ویکی پدیا)



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 بازنشسته 1402/8/17 22:10:27

    گنده ترین دروغ موجود در این حکومت تکریم است! سالهاست تکریم در این جامعه محبوس است! واقعاً واژه‌ی غریب و فراموش شده‌ای است!

    پاسخ
  • 2 امید 1402/8/17 9:12:4

    سئولل و رییس‌جمهور کن ببین روز تکریم همسایه یعنی چه اگه معنی این حرف دونست

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها