-
از نقد تا اقدام؛حلقه گمشده مدیریت در چرام
حسن کریمی -
تفنگ و فرهنگ
حافظ یعقوبی -
شهامت اهل واسطه گری و فریبکاری نیست
موسی اخلاقینسب -
«غلامرضا پناه» از دریچه روانشناسی رهبری؛ تحلیل یک مدیر تحولآفرین با تکیه بر نظریههای سرمایه
عنایت شیخی -
مردم آزاری با قولهای ورشکسته دولتها و مدارس غیرانتفاعی
پیام واحد -
رشد بی رویه و بی ضابطه مدارس غیر انتفاعی
رضا حیدری -
موحد، تناقضات بین عمل و جایگاه نمایندگی مردم
علی صاحبی -
حملات به بهرامی؛ ناآگاهی یا انتقامجویی سیاسی؟
یادداشت مخاطبان -
آقای بهرامی! جوان کهگیلویه و بویراحمدی کمفرصت است، نه کمهنر
بویار پارسه -
از همدلی تا امید آفرینی؛ روایت هفته دولت ۱۴۰۴ در کهگیلویه وبویراحمد
ادریس کشاورز
- عناوین مهم
- 1
- شنبه , 20 آبان 1402 -AM -11:45
اَفتونیوز بررسی می کند؛
برندسازی؛ ضعف کاندیدای نوظهور کهگیلویه و بویراحمد
در انتخابات امسال استان کهگیلویه و بویراحمد افراد جدیدی برای ورود به عرصه نمایندگی نام نویسی کرده اند که جای تحسین دارد اما این افراد برای معرفی خود به کل حوزه انتخابیه برنامه خاصی ندارد صرفا بنابه شیوه قدیمی تبلیغات رزومه از خود و عموما توسط وابستگان قومی نشر می دهند که نه تنها روش مناسبی جهت شناخت مردم نیست بلکه فرد را در اذعان عموم مردم فردی محدود به قوم یا دسته خاص معرفی میکند.

اَفتونیوز| برندسازی یا برندینگ فرآیندی است که در آن شما نام برند خود را برای مخاطبین معنا می کنید و برندسازی به طورکلی یعنی تلاش برای رسیدن به معروفیت و محبوبیت..
هرگاه اسم و لوگوی یک برند برده میشود همه افراد جامعه یک ذهنیت از این برند در حافظه دارند و دیگر نیازی به توضیح اضافه نیست.
اما برندسازی در انتخابات نیز از مسائل مطرح است و در سطح وسیعی با شنیدن نام کاندیدای انتخاباتی مواضع و نگرش های وی برای ما یادآوری شود.
در انتخابات امسال استان کهگیلویه و بویراحمد افراد جدیدی برای ورود به عرصه نمایندگی نام نویسی کرده اند که جای تحسین دارد اما این افراد برای معرفی خود به کل حوزه انتخابیه برنامه خاصی ندارد صرفا بنابه شیوه قدیمی تبلیغات رزومه از خود و عموما توسط وابستگان قومی نشر می دهند که نه تنها روش مناسبی جهت شناخت مردم نیست بلکه فرد را در اذعان عموم مردم فردی محدود به قوم یا دسته خاص معرفی میکند.
اینکه ارسال متون تبلیغی بر عهده نزدیکان یک فرد و اصول شخصی فعال در زمینه رسانه باشد اما ارسال دست نوشته یا رزومه ی کارهای پیشین یا جلسات نمیتواند یک کاندیدا را معرفی کند و شخص باید با حضور هدفمند در فضای رسانه معرفی جامعی از خود ارائه دهد و در فضای اینستاگرام ،توئیتر ،واتس آپ و رسانه های خبری با حضور حرفه ای خود و اندیشه اش را در معرض دید مردم قرار دهد .
این شیوه حضور چهره به چهره میان مردم شاید سال ها طول بکشد تا همه بتوانند کاندید مورد نظر را بشناسند و حتی برای دور آینده هم فرد جز اندک نامی چیزی ندارد.
در شهرستان کهگیلویه در کنار ابر کاندیدای مانند موحد، هاشمی، بزرگواری و مژدهی شاهد حضور نجات نیا، دهبانی و سعادتیان هستیم.
چهار کاندید شاخص آنچنان نامی برای خود دست و پا کرده اند که میتوان از آنها بعنوان برند انتخاباتی یاد کرد اما سه کاندید دیگر تاکنون نتوانسته در مسیر برندینگ حرکت کرده و خود را با شعار و معنای خاصی معرفی کنند.
دهبانی با وجود پیشینه مشخص سیاسی نه موضع گیری خاصی دارد و نه در قالب مشخصی حرکت می کند، خلاصه عملکرد انتخاباتی وی در یک محافظه کاری مفرط خلاصه می شود.
فرزاد نجات نیا نیز هر شش ماه در یک مسولیت جدید قرار میگیرد، بدون اینکه هر کدام از این مسولیت ها باهمدیگر ارتباط مشخصی داشته باشند، علارغم اینکه وی سومین حضور انتخاباتی خود را تجربه می کند همچنان برنامه مشخص ملموسی ندارد.
فرد سوم سعادتیان که چند ماهی است نام او بر سر زبان ها افتاده است، وی تا اینجا کار صرفا بر مبنای خواستگاه قومی حرکت کرده و خود را محدود به این دایره خاص کرده است.
برنامه انتخاباتی وی تا اینجای کار محدود به چند کلیپ عکس و ترانه های لری حماسی خلاصه شده است.
در حوزه بویراحمد و دنا چهار کاندید شاخص داریم( روشنفکر، بهرامی، منتظریان و زارعی) که در کنار آنها افراد دیگری مانند خرامین، مقدم، آراوند و...مطرح اند.
در بویراحمد نیز شرایط مانند کهگیلویه پیش می رود و افرادی مانند مقدم با وجود روزمه شهرداری و خرامین بعنوان چهره دانشگاهی تاکنون مبنای و رویکرد خاص انتخاباتی را در پیش نگرفته اند.
در گچساران و باشت نیز با توجه به مختصات خاص آن علاوه بر تاج گردون که تکلیف مخالفان و موافقان با وی مشخص است دیگر کاندیدا دارای بک گراند خاص انتخاباتی نیستند و افرادی مانند علیمراد جعفری علارغم حضور در مجلس و زینل زاده با روزومه مدیرکلی اداره کار و شهرداری گچساران مواضع شفاف انتخاباتی با دستورالعمل مشخص نمی باشند.
نکته پایانی، نداشتن برنامه و راهبرد خاص، صرفا مختص کاندیدای نو ظهور و جدید نمی باشد، بلکه کاندیدای با تجربه و با سابقه استان در شهرستان های مختلف، اغلب برنامه و هدف معینی را مطرح نکرده و نمی کنند و هر دوره با شعارهای تکراری وارد صحنه می شوند و حتی قادر به آسیب شناسی شکست های دوره های پیشین خود نیستند و صرفا با جمعی افراد تهی، بی محتوا و تکراری مجدد اعلام حضور می کنند.
- نگاهی به وضعیت و مواضع انتخاباتی اصولگرایان بویراحمد
- انتخابات کهگیلویه و بویراحمد و توهم «خود لیدر پنداری»
- نگاهی به انتخابات مجلس در استان/ جایی برای پیرمردها نیست!
- پیدا و پنهان انتخابات کهگیلویه بزرگ و پیش بینی های احتمالی
- ریزشها و رویشهای انتخاباتی در بویراحمد، دنا و مارگون
- گلادیاتور ها به خط شدند/ تحلیلی بر چهار چهره شاخص انتخابات کهگیلویه
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 هفت هزار تن بذر اصلاحشده برای کشت پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد تامین شد
- 2 ۹ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد سالمند است
- 3 رشد ۶ برابری کشفیات ماینرهای غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
- 4 قاچاقچی لوازم دندانپزشکی و موبایل در یاسوج نقره داغ شد
- 5 خرید و ذخیرهسازی گندم در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت
- 6 معاون جدید پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
- 7 تقدیر و تشکر خانواده «شهید ایزدپناه» از ابراز همدردی مردم
- 8 متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در یاسوج/ یک تبعه بیگانه دستگیر شد
-
مهر تایید قلعهنوعی بر عملکرد فوتبالیست هماستانی/ «کسری طاهری» به تیم ملی فوتبال دعوت شد
-
فاصله توسعه ای گچساران با کهگیلویه؛ مدیریت زنان یا فاصله بین دو طرز تفکر؟
-
شلیک به زندگی در مراسم شادی/ تیراندازی حین یک عروسی کشته و زخمی برجای گذاشت
-
سیمان سفید تنگ سپو؛ پروژهای ۱۸ ساله که در حسرت تحقق ماند
-
شکار غیرمجاز شبانه با سگهای آموزشدیده در کهگیلویه و بویراحمد
-
وزیر میراث فرهنگی/تفویض اختیار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به استاندار
-
مطالبه عجیب موحد از وزیر میراث فرهنگی/ منجی کهگیلویه باشید!
-
مدیران اینستاگرامی؛ خدمت یا نمایش؟
-
ذبح منافع عمومی به جای منافع شخصی/ مدافعین معاون استاندار دنبال چه چیزی هستند؟
-
داستان سرایی برای دوران پس از موحد/ نقدی بر ذهن آشفته ی شب نامه نویسان مجازی
نظرات ارسالی 1 نظر
در محله برده فروشان یوسف به حراج گذاشته بودند ، پیرزنی خروس بربغل و پرتلاش به آنسوی در هروله بودی ، از وی پرسیدند : پیرزن ! بکجا چنین شتابان ؟! بگفتا خبر رسیده که یوسف حراج کرده اند ! گفتندش خریدیوسف با زر و سیم فراوان هم بسختی میسر شود ، تو با این بچه خروس بیهوده در تلاشی ! پیرزن آه کنان ، بگفتا : آرزویم همین است که در ردیف خریداران یوسف باشم و مارا چه به خرید یوسف !!!! ارزو بر جوانان که عرض کنم ، بر پیران هم عیب نیست !!
پاسخ