یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


چهره های نوظهور اسفند ۱۴۰۲/کاندیدای ناشناخته انتخابات استان را بشناسید

در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره انتخابات با شور تمام تر برگزار میشود و تبلیغات کاندیداها از ماه ها قبل از انتخابات شروع می شود اما با این تفاوت که همواره این کاندیداهای مطرح و ادوار گذشته هستند که نامشان می درخشد و کاندیدهای نوظهور که می توانند برای سال های آینده مطرح شوند نامی از آن ها نیست .لذا این رسانه در نظر دارد در مطلبی کوتاه به معرفی کاندیداهای جوان و نوظهور حوزه ی سه گانه استان بپردازد .

چهره های نوظهور اسفند ۱۴۰۲/کاندیدای ناشناخته انتخابات استان را بشناسید

اَفتونیوز| در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره انتخابات با شور تمام تر برگزار میشود و تبلیغات کاندیداها از ماه ها قبل از انتخابات شروع می شود اما با این تفاوت که همواره این کاندیداهای مطرح و ادوار گذشته هستند که نامشان می درخشد و  کاندیدهای نوظهور کار سختی برای معرفی کردن خود دارند، چرا که  مردم به برخی اسامی و چهره ها  عادت کرده و رسانه ها نیز همان اسامی را بازنشر و بازتولید می کند، اینگونه است که چهره های کم نام و نشان تر و جوان به سختی امکان ابراز وجود خواهند داشت.

 این رسانه در نظر دارد در مطلبی کوتاه به معرفی تعدادی از  کاندیداهای جوان و نوظهور حوزه ی سه گانه استان بپردازد.

در حوزه بویراحمد، مارگون و دنا افراد زیادی ثبت نام کرده اند که از جمله این افراد نوظهور می توان به علی آراوند اشاره داشت.

آراوند از بدنه آموزش و پرورش وارد انتخابات شده و اسم در کنار مقدم و خرامین بعنوان رقبای درون گروهی روشنفکر نام برده می شود، در واقع آراوند از جمله گروه های جدا شده از نماینده بویراحمد می باشد.

در سوابق وی، عناوینی مانند: فرهنگی نمونه استان و کشور، عضو مجمع عمومی مدرسین کشور، سرگروه آموزشی استان، مؤلف کتاب روش تدریس و تالیف چند عنوان مقاله دیده می شود.

شخص فرهنگی دیگری که در این حوزه وارد عرصه شده رحیم سبحانی زاده است، وی نیز در شرایط مشابهی نسبت به آراوند وارد عرصه شده است اما در حوزه عمومی به نسبت آراوند فعالیت کمتری دارد، البته گفته می شود سبحانی زاده در دوره قبل کاندید شده بود اما به سود روشنفکر کناره گیری کرد.

در حوزه گچساران و باشت می توان به سید جواد فدائی اشاره کرد، اومتولد ۱۳۶۶ و رشته تحصیلی او کارشناسی جامعه شناسی و کارشناسی ارشد مهندسی شیمی است. در سوابق فدایی، فعالیت در قرارگاه خاتم الانبیا و  بخش معاونت قوانین مجلس دیده می شود و اکنون در بخش خصوصی به اجرا و احداث پروژه های عمرانی مشغول است.

در گچساران و باشت گفته می شود او به سود خانواده حسینی از انتخابات کناره گیری خواهد کرد.

اما حوزه کهگیلویه مجتبی اندرزیان از جمله چهره های نوظهور است، وی نیز از دهه شصتی های انتخابات امسال است.

 تحصیلات اندرزیان، كارشناسي مهندسي هسته اي، كارشناسي ارشد فيزيك كيهانشناسي است. او چند صباحی را در اروپا و کشور ایتالیا همزمان با تحصیل مشغول به فعالیت بوده و به زبان انگلیسی  تسلط دارد. رتبه ٥ آزمون دكترا سال ٩٤ نیز از جمله افتخارات تحصیلی اوست.

در سوابق شغلي- پژوهشي وی نیز تدریس در دانشگاه، عضو تيم طراحي ربات آشكارساز هسته اي، پژوهشگر اجرايي راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر،  فعال بخش خصوصي و سرمايه گذار مجموعه تاريخي و گردشگري بلادشاپور، سهامداري جامعه بخش خصوصي صندوق پژوهش و فناوري استان، عضويت در كميته هاي پژوهشي جهاددانشگاهي استان،  اجراي طرح نيكوكاري كارآفرين در استان و  ثبت جهاني كاروانسراي بلادشاپور، سازمان دهنده و مجري رويداد تدكس بلادشاپور نیز دیده می شود.

علاوه بر اندرزیان، در کهگیلویه بزرگ میتوان به مختار خلخال نیز اشاره داشت، خلخال فعال فرهنگی و کنش‌گر سیاسی اجتماعی متولد ۱۳۶۴ است.

وی هم اکنون کارمند پالایشگاه بید بلند کار آفرین بخش خصوصی دارای کارشناسی ارشد عمران و الان در حال حاضر دانشجوی رشته مدیریت دولتی است.

در شرایطی که قاطبه نسل جوان امید چندانی به فرداهای بهتر ندارند، حضور جوانان در انتخابات و صف آرائی در مقابل کاندیدای مطرح از نکات جالب انتخابات است و می‌توان از آنها بعنوان نیروی بالقوه یاد کرد، علاوه براین، حضور چهره های جوان تر می‌تواند در شرایطی منجر اتفاقات شگفتی ساز شود و مواردی از این نمونه ها در تاریخچه انتخاباتی استان ما نیز وجود دارد.

 این‌ رسانه آمادگی همکاری جهت معرفی بیشتر چهره های نوظهور و کمتر شناخته شده انتخابات در استان را دارد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 قدرت الله کاظمی نیا 1402/9/15 7:56:55

    باشناختی که از مختار خلخال دارم او می تواند کهگیلویه بزرگ را از حالت منفعل بودن خارج و به تعالی برساند وزمینه امیدواری به آینده را برای جوانان فراهم نماید

    پاسخ
  • 2 سیدسیروس فروزان 1402/9/14 7:13:50

    باسلام وخسته نباشید..اقای سیدحمیدبیژن نیا از سادات جلیل القدرامامزاده میرسالار چهره نوظهور شهرستان کهگیلویه ست .متولد۱۳۶۵سابقه۴سال کارمندکمیته امداد والان شاغل در واحدمالی بیمارستان امیدیه میباشد.

    پاسخ
  • 3 هیات اجرایی 1402/9/13 22:39:41

    سلام درلیست داوطلبان کسی به اسم آقای خلخال نداریم لطفا در انتشار اخبار موثق دقت کنید

    پاسخ
  • 4 ممقلی 1402/9/13 21:59:1

    سلام رسانه لطفا اخبار خلاف واقع و غیر موثق نشر ندهید بعضی از این افراد اصلا ثبتنام نکردن و جز کاندیدها نیستند

    پاسخ
  • 5 سیروس 1402/9/13 21:0:49

    حوزه گچساران دکتر حق پرست حضور دارند. قاضی سابق، نخبه علمی و ۱۸ سال عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد می باشند...

    پاسخ
  • 6 علی 1402/9/13 20:46:20

    والا به خدا این طوری که ازشون تعریف ایکنی نیستن....‌‌.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها