-
«وفاق» به مویی بند است
محسن خرامین
-
به مهمان شلیک کردیم آنهم مهمانی هُمچشم!
محمد مختاری
-
شکاف قومیتی و تصمیمات تلخ سیاسی پایتخت نشینان/ دخالت افشانی با هماهنگی موحد
ناشناس
-
ایل احساس کوچید
قاسم یزدانی
-
بازآفرین هویت و تاریخ
یادداشت مخاطبان
-
«ساختارشکنی از دو منظر؛ ژاک دریدا و فریدون داوری»
علی خرم
-
"فریدون داوری" شاعر عشق و حماسه
ایرج اقبال فر
-
فریدون داوری در چهار پرده
فضلالله یاری
-
کوچ ابد مرد ادب ایل و فریدون فرهنگ
سید غلام بلادی
-
یاسوج؛ شهری که شیخ شاخصش پیشهزن بود!
محمد مختاری
اَفتونیوز بررسی میکند:
تاثیر رسانه در تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روش های قدیمی ،عدم فضاسازی رسانه ای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندید خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.
اَفتونیوز| برای بررسی تاثیر رسانه در تبلیغات و تغییرات آن باید ابتدا تعریفی از این واژه داشته باشیم .
اصطلاح رسانه به صورت گسترده برای اشاره به گستره ای از ابزار به کار رفته، گفته می شود که انسان ها در طول تاریخ از آن ها برای ارتباط با هم در مورد یک واقعیت مشترک استفاده کرده اند. رایج ترین موارد از این دست مجموعه ای از تکنولوژی های مدرن ( از چاپ مطبوعاتی گرفته تا اینترنت) است که ارتباطات میان فضا ها، زمان ها و گونه های جمعی را تسهیل می کند.
نمیتوان تاثیر رسانه در زندگی فردی هیچ کدام از ما انسان ها را نادیده گرفت برای مثال شاعران و نویسندگان گمنامی را شاهدیم که به علت نداشتن رسانه نامشان با تاریخ مرور نشد و در یک برهه حذف شدند در حالی که پتانسیل فردی ماندگاری بیشتری داشتند و این جز بی عدالتی های رسانه است لذا ارزش رسانه در زندگی تمام افراد جامعه غیرقابل کتمان است .
رسانه در فضای تبلیغات انتخابات مفهوم گسترده تری شامل بسترسازی ،فضاسازی و معرفی کاندیدای انتخابات را بر عهده دارد با این تفسیر که رسانه صرفا به نشر مطالب و پاسخ دهی مطالب ختم نمیشود بلکه رسانه در مفهوم دقیق تر کی و کجا چه مطلبی نشر داده شود در تبلیغات انتخاباتی مطرح است چرا که گاهی نشر مطالب بدون توجه به بازخورد و پیش بینی نتیجه تنها فعالیت معکوس انتخاباتی است.
از طرف دیگر در ادوار گذشته روش های متفاوتتری جهت تبلیغات پاسخگو بود که امروزه این روش ها نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه ریزش آرای فرد را نیز به دنبال دارد و در مفهوم ساده تر رسانه در انتخابات به شناخت صحیح جامعه شناسی و روانشناسی حال امروز جامعه بازمیگردد و این عاملی است که اطرافیان کاندیداها هیچ توجهی به آن ندارند .
در بعد استان که بررسی کنیم نحوهی پاسخدهی رسانه به فرهنگ، گفتمان و خواست حوزههای مختلف استان باز میگردد برای مثال اگر در حوزهای از استان نشستهای طایفهای برای کاندیدای خاص ایجاد موج رسانهای داشته باشد در حوزه ی دیگر این شیوه نه تنها پاسخگو نیست بلکه زمینه روی گردانی مردم را نیز فراهم میکند پس شناخت دقیق کاندیداها و طوایف حوزههای مختلف و نگرشهای مردمی باید جز لاینفک تشکیلات رسانهای یک کاندید انتخاباتی باشد.
با افزایش سطح آگاهی و رفتن به سمت مدرنیته در کشور و به تبع آن استان قطعا در خواستههای مردم نیز تغییرات ملموسی رخ داد که این لازمهی تغییر نگرش کاندیداهای انتخاباتی و وعدههایشان و تبلیغات آنها را ضروری میداند.
اما نقدی که بر رویه تبلیغات کاندیداهای استان مطرح است و قطعا شامل تمام افراد حاضر در صحنه می شود اکتفا به روشهای قدیمی، عدم فضاسازی رسانهای و عدم جذب آرای خاکستری جامعه است و این موضوع نه تنها آسیب جدی به پایگاه رای فرد کاندیدا خواهد زد بلکه به مشارکت مردمی در انتخابات نیز آسیب میزند.
از طرف دیگر کاندیداها بدون توجه به تغییر جامعه و مردم با غفلت از سخنان جوانان و اندیشههایشان و گرایش به سمت بزرگان ایلات و طوایف نه تنها سبب دلخوری جوانان را فراهم میسازند بلکه اعتماد عمومی جوانان به بزرگان طوایف و ایلات را نیز دچار خدشهای جبران ناپذیر ساخته اند زیرا جوانان امروزی با توجه به عدم اشتغال و توسعه در استان و داشتن گلایههای فراوان این جامعه امروز استان را ماحصل آرای گذشتگان خود به نمایندگان میدانند و این حذف مطالبهگران و جوانان دلسوز در کنار کاندیداها نه تنها زمینه جذب را فراهم نمیکند بلکه دفع را نیز به همراه خواهد داشت و باید پذیرفت جوانان امروز استان به دنبال راه فراری از بیکاری و ناامیدی هستند و آنان هستند که نتیجه انتخاباتها را فراهم میسازند.
با توجه به حساسیت کار رسانهای در انتخابات و تغییر سطح آگاهی مردم لزوم تغییر در چیدمان رسانهای کاندیدها و تقویت این اصل بیشتر احساس میشود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 تصادف پژو ۴۰۵ و تریلر در محور یاسوج - اصفهان یک مصدوم بر جا گذاشت
- 2 تکمیل و بهرهبرداری از راههای روستایی از اولویتهاست/ کمبود اعتبار مهمترین مانع سر راه تکمیل پروژه هاست
- 3 رفع تصرف ۱۵۴۹۳ مترمربع از اراضی ملی
- 4 سیزدهمین اهدای عضو امسال در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد
- 5 آماده باش زمستانی راهداری در ۷۰ گردنه برفگیر کهگیلویه و بویراحمد
- 6 راه اندازی سیستم APN اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
- 7 قطعه اول محور لنده - تراب به بهره برداری میرسد
- 8 پیام تسلیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی درگذشت فریدون داوری شاعر آئینی و انقلابی
- کسب رتبه برتر اداره کل راهداری و حملونقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره شهید رجایی
- بهزیستی
- وضعیت شرکت گاز استان؛ ثبات سازمانی یا آرامش قبل از طوفان؟!
- فرماندار دنا: انتصاب سرپرست جدید اداره کار، تعاون و امور اجتماعی شهرستان را به رسمیت نمیشناسم/ اجازه برگزاری تودیع و معارفه را نمیدهم
- تصاویر افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج با حضور استاندار و سایر مسئولان استانی
- ۱۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گیاهان دارویی رفت+تصاویر
- پیام تبریک سرپرست بهزیستی گچساران به مناسبت روز جهانی معلولان
- دستگیری تیم سارقان حرفهای/ کشف قریب یک تن لوله سرقت شده از شرکت نفت گچساران
- برگزاری کارگاه آشنایی با مدیریت پسماند ویژه پاکبانان شهرداری دوگنبدان با همکاری اداره حفاظت محیطزیست
- انتصاب سرپرست امور مالی شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!