یادداشت
گفتگو و گزارش

شکم گرسنه مردم و دستورهای عجیب استاندار به بازار / آقای «احمدزاده» ما را با اقتصاد دستوری به سخره نگیرید!

تا زمانی که ریشه‌های بحران اقتصادی به وجود آمده با نگاه علمی و دقیق کارشناسانه فهم و درک‌ نشود، نه تغییر و تعویض این مدیر و فلان وزیر مشکلی را حل می‌کند و نه داد و فریادها و پرخاش‌ها و به هم پریدن‌ها. وقتی نماینده محترم قیمت ارز خارجی را بی‌ارتباط به تورم و خلق نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه و کسری بودجه می‌انگارد در حقیقت تمام منطق اقتصاد را به سخره می‌گیرد.

شکم گرسنه مردم و دستورهای عجیب استاندار به بازار / آقای «احمدزاده» ما را با اقتصاد دستوری به سخره نگیرید!

اَفتونیوز|  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد تنطیم بازار استان  گفته هرگونه افزایش قیمت در مواد خوراکی مردم این استان را ممنوع اعلام کرد.

وی ادامه داد، دستگاه های متولی این موضوع را کنترل کنند و هر دستگاهی که در این زمینه کوتاهی کند باید جوابگوی دولت باشد.

او با اشاره به نزدیکی به پایان سال، در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهارکرد: انتظار داریم اصناف وضعیت معیشتی مردم را درک کنند و با آنها همرا شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه  داد؛‌ دولت تکلیف کرده که هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم لذا تاکید می کنم قیمت گوشت قرمز تثبیت و قیمت مرغ کاهش داشته باشد.

بارها گفتیم و نوشتیم استاندار و سایر مسئولان  دولت ادراک و  فهمی درستی از مسائل اقتصادی ندارند، آنها تصور می‌کنند منطق علم اقتصاد و بازار دستوری و تجویزپذیر است و مدیران دولت انقلابی شبانه‌روز در حال دستور دادن به زیر دستان خود هستند اما آه از این تلاش عبث!

در جلسات دیگر احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار وام‌های ۱۵۰ میلیون اشتغال‌زایی را به مثابه ایجاد یک شغل جدید قلمداد می‌کند و با فخر و افتخار عنوان می‌کند در سه ماهه اول سال چندهزار شغل ایجاد کردیم.

یا در نمونه دیگر؛ مدیرکل اقتصاد و دارایی عنوان می کند که  عمرانی استان از ۴۷۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۹۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۳ درصدی همراه بوده است.

البته باید گفت، موضوع فراتر از احمدزاده و مدیران استانی است، شخص خود رئیس جمهور در این مقوله پیشگام است، 

تا زمانی که ریشه‌های بحران اقتصادی به وجود آمده با نگاه علمی و دقیق کارشناسانه فهم و درک‌ نشود، نه تغییر و تعویض این مدیر و فلان وزیر مشکلی را حل می‌کند و نه داد و فریادها و پرخاش‌ها و به هم پریدن‌ها. وقتی گاها می بینیم  نماینده محترم قیمت ارز خارجی را بی‌ارتباط به تورم و خلق نقدینگی و چاپ پول بدون پشتوانه و کسری بودجه می‌انگارد در حقیقت تمام منطق اقتصاد را به سخره می‌گیرد.

توصیه‌ای که به ارکان دولت  می‌توان داشت اینکه به علم و دانایی و توصیه‌های کارشناسی بیشتر عنایت کنند و دست از سر دولت قبل و فرافکنی‌های این چنینی بردارند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شهروند 1402/10/23 12:24:7

    جناب آقای استاندار محترم مواد اولیه گران شده که قیمت ها بالا رفته

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها