یادداشت
گفتگو و گزارش

انتخابات کهگیلویه؛ «مژدهی» و سه‌راه برای یک آزمون تاریخی!

«مژدهی» اینک پس از سالها باز به عرصه آمده است. می‌خواهد عبای قضاوت درآورده و ردای وکالت مردم به تن کند. شعارش هوای تازه است و عبور از تکرار. اگر چه جمع زیادی گرد او را گرفته‌اند اما هنوز هم مردم در پیوند با رفتار سیاسی او، مشی محافظه‌کارانه‌ای دارند. انگار دچار تردیدند!

انتخابات کهگیلویه؛ «مژدهی» و سه‌راه برای یک آزمون تاریخی!

افتونیوز| «علی مژدهی» از کاندیداهای شاخص حوزه کهگیلویه تحصیلکرده است و وارسته، خوش‌اخلاق و با ظاهری آراسته. اطرافیانش می‌گویند که نگرش قومیتی کمرنگ دارد و تلاش میکند که مرزهای نژادی و جغرافیائی را بشکند.(نگاه کنید به نشست او در ضرغام‌آباد که زمانی مرکز فرماندهی بویراحمد گرمسیر بود) او پله‌های ترقی را خیلی زود طی کرد. از قضاوت تا وزارت رفت. در بازی مار و پله‌ی سیاست ایران، او بالا رفت. قرعه‌اش همیشه پله بود الا یکبار....وقتی سالها پیش پای به عرصه گذاشت و مردم به او اعتمادی زودهنگام کردند و حتی گرداگردش جمع شدند اما او خیلی زود عرصه را رها کرد. رها کردن، گاهی در سیاست، به تنهائی منجر می‌شود. رها میکنی و رها میشوی اما رهایت میکنند. وقتی از آدم‌ها عبور کنی، آنها هم از تو عبور می‌کنند. رسم دنیاست دیگر. اعتماد، دیر بدست می‌آید و زود هم از دست می‌رود. خیلی زود. مثل مار بزرگ در بازی مار و پله. بی‌اعتمادی مردم، چاه ویل عرصه سیاست است و اعتماد، اما سرمایه‌ای تمام ناشدنی. تا پای کوه رفتن، ساده است. حتی تا میانه کوه رفتن هم سخت نیست اما صعود به قله، صعب است و دشوار.

«مژدهی» اینک پس از سالها باز به عرصه آمده است. می‌خواهد عبای قضاوت درآورده و ردای وکالت مردم به تن کند. شعارش هوای تازه است و عبور از تکرار. اگر چه جمع زیادی گرد او را گرفته‌اند اما هنوز هم مردم در پیوند با رفتار سیاسی او، مشی محافظه‌کارانه‌ای دارند. انگار دچار تردیدند!

تردید بر سر ماندن و نماندنش.

خیلی‌ها می‌ترسند. می‌ترسند که هزینه او شوند و در میانه‌ی راه رهایشان کند. می‌ترسند تا میانه کوه بروند و رفیقشان برگردد.

او‌ اینک در آزمونی تاریخی بر سر یک سه راهی ایستاده است:

۱ - بماند و اعتماد از دست رفته را برگرداند و به بازیگری جدی در عرصه سیاست استان تبدیل شود.

۲ - حوزه انتخابیه‌اش را تغییر دهد و باز هم مردم را از ثبات تصمیماتش مایوس کند و به عنوان یک شخصیت متزلزل در اذهان جای گیرد.

۳ - انصراف دهد و برای همیشه اعتماد مردم را از دست بدهد. انصراف او، یعنی پایان حضورش در عرصه سیاست.

«مژدهی» تاکنون در مواضع اش بسیار محافظه‌کار بوده است. انگار آن شجاعت لازم را ندارد. حاضر نشده است هیچکدام از دیگر بازیگران را نقد کند. در شرایطی که اکثریت جامعه و کنشگران موثر اجتماعی، منتقد عملکرد ضعیف و قوم‌گرایانه‌ی «موحد» نماینده کنونی هستند و بخش اعظم محرومیت کهگیلویه را ناشی از عملکردش می‌دانند و نقد او نقل محافل سیاسی و اجتماعی این دیار است، اما «مژدهی» تاکنون در مورد موحد اصلا اظهار نظری نکرده است. انگار، توان این را ندارد که از سایه بختک‌وار او بیرون بیاید.برخی حتی او را مهره موحد در شطرنج سیاست می‌دانند. این محافظه‌کاری، دیگران را دچار تردید بیشتری می‌کند چیزی مثل کاندیدای در سایه. باید دید که رفتار این کاندیدای نام آشنا، تا کی چنین خواهد بود. اسفند امسال، اما برای «مژدهی» تعیین کننده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 کهگیلویه واحد 1402/10/25 13:33:41

    مژدهی تا آخر می ماند واگر روزی خواست قید انتخابات رابزند هیچ کدام از گزینه های پوچ وپیش پا افتاده ، غیر کارشناسی ، ساده انگاری ، ومتزلزل نگارنده را انتخاب نخواهد کرد بلکه با دور اندیشی وآینده نگری ، بهترین گزینه را به نفع یکی از کاندیدا ها انتخاب خواهد کرد چون در سنین میان سالی است وبه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وکوری دشمنان انقلاب ، انتخابات مجلس ۴ سال دیگر هم برقرار است وایشان وهر کس دیگری که باشد آینده خویش را مستحکم تر می کند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها