یادداشت
گفتگو و گزارش

مژدهی در دیشموک؛


آمده‌ام تا آبرو و اعتبارم را هزینه محرومیت زدایی کنم/ آمار خودکشی در در این منطقه وجدان مان را به درد می آورد

علی مژدهی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه ،بهمئی،چرام و لنده در نطق انتخاباتی خود در شهر دیشموک اظهار داشت:

آمده‌ام تا آبرو و اعتبارم را هزینه محرومیت زدایی کنم/ آمار خودکشی در در این منطقه وجدان مان را به درد می آورد

اَفتونیوز| دکترعلی مژدهی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه ،بهمئی،چرام و لنده در نطق انتخاباتی خود در شهر دیشموک اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که این توفیق را نصیب گردانید تا در این روز حماسی در خدمت مردم عزیز، با فرهنگ و غیرتمند بهمئی باشم.

علی مژدهی افزود :این مردم دین خود را به ناموس و شرف و وطن خود در دوران ستم شاهی ادا نمودند بی احترامی به فرزند خود را تاب نیاورده و قیامی به عظمت ۱۳۱۶ در تاریخ پر فراز و نشیب این دیار رقم زدند.

وی ادامه داد :صداقت و یک رنگی مردمان این دیار زبانزد خاص و عام است و در دنیای سیاست هم کسانی ماندگار شده اند که از صداقت بیشتری برخوردار شده اند به شما اطمینان می دهم صداقت و اخلاق مداری را قربانی سیاست های کثیف نخواهم کرد وعده دروغ نخواهم داد با شما صادق خواهم ماند  

اگر تا دیروز تفنگ نماد شجاعت و قدرت ایل بهمئی بود امروز تحصیل کردگان دانشگاهی و جوانان اندیشمند نماد فرهنگ و قدرت ایل اند.

وی عنوان کرد :امروز جوانان خوش فکر و مستعد و دگر اندیش بهمئی حرف های زیادی برای گفتن دارند قطعا به یاری خداوند اگر توفیقی حاصل شد زمینه رشد و ارتقاء آنها فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد :این منطقه علیرغم ظرفیت ها و منابع خدادادی حال و روز خوبی ندارد و متاسفانه از محرومیت به شدت رنج می برد.

بحث شهرستان شدن دیشموک و قلعه رئیسی امروز به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و متاسفانه علیرغم شعار ها و وعده های دم انتخاباتی تا کنون اتفاقی نیافتاده است معتقدم با شهرستان شدن دیشموک و مستقر شدن ادارات و نهاد های دولتی بسیاری از جوانان بیکار تحصل کرده مشغول خواهند شد و همین عامل باعث می شود بسیاری از معضلات اجتماعی جوانان حل شود.

مژدهی تصریح کرد :اگر شهرستان شدن دیشموک مصوب و اجرایی شود روستاهای بزرگ اسفندان و درغک نیز به بخش تبدیل خواهند شد و علاوه بر اشتغال زایی خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر را در پی خواهد داشت.  

وی عنوان کرد:موضوع دیگر اینکه معدن نیترات لیراب که به گواه کارشناسان جزء چهار معدن برتر در جهان است متاسفانه تا کنون بلا استفاده مانده است راه اندازی این معدن به تنهایی می تواند مشکل بیکاری جوانان را در این منطقه محروم مرتفع نماید.  

وی عنوان کرد:کیفیت آب شرب دیشموک و روستا های همجوار به شدت نگران کننده و آبستن حوادث تلخی است که ممکن است سلامت عمومی را با چالش جدی مواجه بکند این مشکل را می توان از طریق پروژه آبرسانی از رودخانه گندمکار حل کرد.

وی با اشاره به ظرفیت منطقه دیشموک گفت: می توان زمین های حاصلخیز منطقه را از طریق پمپاژ آب رود سمه سیراب و توسعه کشاورزی و اشتغال زایی مولد را به مردم این منطقه هدیه کرد.  

جاده دیشموک به خوزستان می تواند این منطقه را از بن بست خارج نماید و توسعه و پیشرفت منطقه به واسطه این ارتباط سرعت بیشتری خواهد گرفت.  

وی با اشاره به وضعیت راه‌های ارتباطی دیشموک خاطر نشان کرد:متاسفانه راه های ارتباطی این منطقه به دلیل سهل انگاری ها و کم کاری ها به شدت خطرناک و می تواند موجب خسارت های جبران ناپذیری گردد.  

وی تاکید کرد :آمار خودکشی و ترک تحصیل جوانان و نوجوانان این منطقه وجدان هر انسان آزاده ای را  به درد می آورد.

وی با اشاره به قانون اساسی افزود :همه ما تحت لوای یک پرچم در این کشور زندگی می کنیم بر اساس قانون اساسی مردم از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و زبان باعث امتیاز نخواهد بود اما امروز تبعیض در حد اعلای آن در این منطقه بیداد می کند.

مژدهی خاطرنشان کرد :عزیزان من  

من از شما سوال می کنم چه تفاوتی بین جوانان استان فارس، اصفهان، بوشهر و استان های همجوار با استان ما وجود دارد و جوانان دیمشوک چه تفاوتی با جوانان مرکز استان دارند؟

وی با اشاره به تبعیض‌های در استان عنوان کرد : حتی در استان شاهدیم که تفاوت های بسیاری بین شهرستانهای استان وجود دارد و دیشموک نیز از این قاعده مستثنی نیست و حجم عقب افتادگی در این دیار از سایر نقاط استان ملموس تر است.

وی تصریح کرد : روستا زاده ای هستم که طعم فقر و نداری را به خوبی چشیده‌ام و امروز بیش از هر کس دیگری میدانم و می فهمم که شرایط اقتصادی فعلی عرصه را بر مردم به شدت تنگ کرده است.  

این کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :آمده ام تا آبروی و اعتبار چندین ساله‌ام را که به واسطه ی دعای خیر شما مردم به دست آورده‌ام هزینه رفع محرومیت مزمن و اسفناک کهگیلویه بزرگ نمایم.  

آمده ام تا جوانان و نوجوانان نا امید از آینده را به زندگی امیدوار کنم.

وی ادامه داد :عزیران من  

تفرقه افکنی و جداسازی قومیت ها اسم رمزی است که سال‌ها با هدف تفرقه بیفکن و حکومت کن دشمنی ها و اختلافات قومی و قبیله ای را دوچندان کرد.  

وی با اشاره به رواج قوم‌گرایی در بعضی نقاط تصریح کرد :همینجا اعلام می کنم طایفه گرایی و قوم گرایی در نگاه من و تفکر من جایگاهی ندارد و کسانی که به این تفکر غلط دامن می زنند هیچ جایگاهی در افکار و اردوگاه من نخواهند داشت.  

مژدهی گفت:چتری خواهم بود برای همه نگاه‌ها و اندیشه ها و تمام ایلات و طوایف  

من تکیه گاهی خواهم بود برای تمام افکار و اندیشه‌ها  

وی با اشاره با عهدی که با خداوند بسته عنوان کرد :من با خدای خود عهد بستم تا با کمک مردمان دیارم  

از دیشموک عزیز تا لیکک قهرمان  

از لنده پر‌افتخار تا چرام و سرفاریاب دل انگیز  

از سوق و دهدشت همه را با یک چشم و یک عینک ببینم و با استفاده از ظرفیت های انسانی همه اقوام و طوایف به جنگ محرومیت، قوم گرایی و واپس گرایی رفته و رخت کهنه را از اندام زیبای کهگیلویه بزرگ بردارم و لباس زیبای

توسعه و آبادانی بپوشانم  لذا از تمام کسانی که در فضای مجازی و حقیقی در حال فعالیت برای من هستند خواهش میکنم در مقابل بد اخلاقی‌ها و توهین‌ها سکوت کنند و صرفاً به معرفی من و برنامه هایم بپردازند چون بنده با دست پر به میدان آماده‌ام.

وی گفت :من به نسل جوان و آریوبرزنی کهگیلویه بزرگ باور دارم

نسلی که با آگاهی شور و شعور عبور از تکرار را فریاد زدند.

وی تاکید کرد : این نسل باورمند و معتقد به تغییرند و محرومیت ها و توسعه نیافتگی های مزمن کهگیلویه بزرگ را با صدای بلند فریاد می زنند  

وی خاطرنشان کرد :به جوانان برومند دیشموک اطمینان خواهم داد که آرزوها و رویاهای بزرگتان دست یافتنی است و به حول و قوه الهی به کمک فکر و اندیشه پاکتان و اراده استوارتان چهره غبارگرفته دیشموک مظلوم را زیبا و دلنشین خواهیم کرد.

وی گفت :عزیزان من فتح و ظفر و پیروزی نزدیک است.

من  دستگاه های دولتی در ۴ شهرستان توصیه میکنم: دین خود را برای دنیای دیگران نفروشید،اقدامات شما رصد می شود و دستگاه‌های امنیتی نظارت دقیق و لحظه‌‌ای دارند .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها