یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


محیط زیست استان ناتوان در جذب یک بودجه مصوب/ آقای استاندار؛ مدیرکل را توبیخ کنید!

اما بر اساس اخبار رسیده از منابع موثق معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بودجه‌ای که خدود ۹ تا ۱۰ میلیاردتومان برآورد می‌شود را جهت ساخت فیلم سینمایی برای محیط زیست استان اختصاص داده بود اما بنا به هر دلیلی - که بر ما پوشیده است - این اعتبار توسط مدیران استانی محیط زیست به هر دلیلی جذب نشده است.

محیط زیست استان ناتوان در جذب یک بودجه مصوب/ آقای استاندار؛ مدیرکل را توبیخ کنید!

اَفتونیوز| عدم تخصیص اعتبارات و بازگشت بودجه از جمله آسیب های بروکراسی اداری استان است که طی سال‌های اخیر در استان ما رخ داده است.

برای  نمونه بازگشت اعتبارات در دوره استانداری سید مسعود حسینی یا نمونه متاخرتر برگشت ۵۹ میلیارد از اعتبارات مشاغل خانگی اداره کار استان از جمله این موارد بوده است.

اما بر اساس اخبار رسیده از منابع موثق معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بودجه‌ای که خدود ۹ تا ۱۰ میلیاردتومان برآورد می‌شود را جهت ساخت فیلم سینمایی برای محیط زیست استان اختصاص داده بود اما بنا به هر دلیلی  که بر ما پوشیده است این اعتبار توسط مدیران استانی محیط زیست  جذب نشده است.

این منبع آگاه در ادامه گفت، کارگران این فیلم سینمایی آقای فریدون نجفی از کارگردانان مطرح  کشور تعیین شد و قرار بود فیلمی با حضور بازیگران مطرح کشوری نیز ساخته شود.

ساخت یک فیلم سینمایی در حوزه محیط زیست با تکیه بر عناصر و الگوهای بومی این منطقه می‌توانست تحولی ماندگار برای حفظ و نگهداری محیط زیست استان محسوب شود و آورده هنری و فرهنگی برای محیط زیست استان و فرهنگ‌سازی بهتر و مطلوب‌تر برای مردم و جامعه به همراه داشته باشد.

اینکه به چه دلیل مدیرکل از پذیرش این اعتبار سر باز زده خود محل پرسش است و می‌بایست به افکار عمومی پاسخگو باشد.

با توجه به اینکه پیش از این  استاندار هشدار داده بود با مدیرانی که اعتبارات شان مساله ساز شود حتما برخورد خواهد کرد لذا از آقای احمدزاده نیز انتظار می‌رود در این زمینه ورود پیدا کرده و موضوع را به صورت جدی پیگیری و بررسی کند.

لازم به ذکر است سال گذشت استاندار،  مدیرکل سابق اداره کار استان را به دلیل برگشت اعتبارات مشاغل خانگی عزل کرد.

[ این پایگاه خبری آماده انتشار جوابیه سازمان محیط زیست استان و سایر مسولان زیربط می باشد.] 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 عقاب 1403/1/26 11:0:1

    دوران مدیریت خاله خرزویی تمام شد. دوران جدید کارامدی وتعهد رسیده ،شجاعت وجسارت شرط است نه ترسویی ومطیع بودن.جمع کن بساطت را قبل ازاینکه صاحب برحقش بیاد وبساط شما وتیم ناکارامدت را چمع کند.

    پاسخ
  • 2 همیار 1403/1/26 10:55:19

    یک سوال از اقای جاودان خرد دارم: خداوکیل بینی وبین الله در طول این مدت خدمت یک انتصاب که خواسته ونظر خودت بوده بدون تحمیل وتطمیع همین جا جواب بده؟ یا یک اقدام مدیریتی اثربخش ونتیجه آن رابرای محیط زیست استان نام ببر با آن همه ادعا ومنم منم که داشتید؟ حال شما قضاوت کنید مدیری که نه قدرت انتصاب دارد ونه توان یک اقدام مفید واثربخش ،بود ونبودش چه فرقی دارد؟

    پاسخ
  • 3 همای سعادت 1403/1/26 10:50:24

    مدیریت خوب نیازمند علم مدیریت،تجربه ،تخصص وازهمه مهمتر شجاعت وتعهدبه وظایف است. متاسفانه مدیریتی که اساس آن طایفه ورابطه بوده و دلایل دیگر وازمدیریت فقط کت وشلوار ویک برگ مدرک بوده ،نتیجه همین است. مدیر بی تجربه وبی اختیار چکارکنه؟ نماینده دیکته میکرد ومعاون اجرا ،ایشان هم تماشاگر؟

    پاسخ
  • 4 کارشناس 1403/1/25 20:3:51

    دلیلش مشخصه : چطور اعتبارات عمرانی که گاها تشریفات مناقصه یا حسن اجرای کار نیاز به حداقل ۶ماه تا یکسال زمان دارد ،طی یک ماه جذب وهزینه میشه ولو با سند سازی صوری اما ،ساخت فیلم که تنها یک تفاهم نامه وقرارداد که در یک روز بسته می شود انجام نشده ، چون منافعی برای ذینفعان نداره 😃😃

    پاسخ
  • 5 ,, 1403/1/25 18:59:48

    بیایید ببینید منابع طبیعی اجرای آبخیز داری در بویراحمد کجا اجرا شده ۳ سال هم موافقتنامه جهت اجرا در منطقه ابنهر کاکان بسته می شود شما بروید ببینید حتی یک متر نساخته و هرسال خسارات زیادی به باغات منطقه بوجود اورده

    پاسخ
  • 6 علي 1403/1/25 17:49:2

    محيط زيست نابود مردي اقاي بيسواد خودت زحمتو كم كن

    پاسخ
  • 7 بهمني 1403/1/25 17:46:23

    اين جاودان نخرد راه را اشتباه اومده محيط زيست را به نابودي كشاند ايشان در حد همان كارشناس هم خيلي ضعيف بود

    پاسخ
  • 8 دنا کپیری 1403/1/25 17:16:8

    مدیر کل سرپوش هم بر روی بعضی تخلفات زیست محیطی میزنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها