یادداشت
گفتگو و گزارش

یاسوج فاقد المان‌هایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است

مسلم بادام فیروز از مخاطبین این پایگاه خبری یادداشتی به شرح زیر در اختیار این‌ پایگاه خبری قرار داده است:

یاسوج فاقد المان‌هایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است

مسلم بادام فیروز از مخاطبین این پایگاه خبری یادداشتی به شرح زیر در اختیار این‌ پایگاه خبری قرار داده است:

المان، نماد یا نشانه یک شهر می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است. المان های شهری موضوعی است که متاسفانه در یاسوج کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

تفاوت اصلی مجسمه با المان در نگاه انتزاعی و غیر مستقیم المان ها به یک موضوع است. نگاهی که ذهن انسان را به عنوان یک موجود متفکر درگیر خود می کند.

 

درباره اهمیت و کاربرد المان شهری میتوان گفت لقمه ای آماده نیست که در دهان انسان گذارده شود! فکر و اندیشه و تامل انسان را در برخورد با خود میطلبد، در حرکت انسان مکث و تامل ایجاد می کند و همین ویژگی باعث ماندگاری آن می شود، چرا که آنچه موجب درگیری ذهن شود در اذهان باقی میماند.

 

یاسوج فاقد المان هایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است و این مهم در جای جای این شهر احساس میشود، ضعف در نورپردازی شهری و هچنین ایجاد المان های هویتی در این شهر کاملا مشهود است.

شهرداری یاسوج از نعمت خدادادی همچون رودخانه بشار؛ آبشار یاسوج؛ پارک جنگلی و ... بی بهره است، بطوری که در بحث استفاده موضوعی از این مهم به طور کلی آنگونه اقدام شایسته ای از این نعمت نشده است.

مسلم بادام فیروز

فعال اجتماعی و مسائل شهری



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 یک دوست 1403/2/14 14:51:52

    المان ف هنگی ادبی هنری؟دلت خوشه حاجی.ما بنز میزنیم برای متوفیان با عرض ۴ و طول ۷ و عکس متوفی با تفنگ رو نصب میکنیم در معابر مهم شهر،بعد دنبال فرهنگ هستی توی استان خودمون؟تا زمانیکه دعوا و جنگ و کچک و برنو ارزش هستن،دنبال فرهنگ نباش

    پاسخ
  • 2 تت 1403/2/10 0:34:21

    تو که بلدی طرح بده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها