یادداشت
گفتگو و گزارش

نمایش انتظار سرخ در اولین اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش به روی صحنه رفت

نمایش انتظار سرخ به نویسندگی فاطمه دشتی وطراحی وکارگردانی مسلم نارکی کاری از گروه تئاتر سفیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران به سفارش کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد به روی صحنه رفت.

نمایش انتظار سرخ در اولین اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش به روی صحنه رفت

اَفتونیوز|به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران،اورنگ نارکی گفت: نمایش انتظار سرخ به نویسندگی فاطمه دشتی وطراحی وکارگردانی مسلم نارکی کاری از گروه تئاتر سفیر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران به سفارش کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد وبا هنرمندی هنرمندان انجمن نمایش بسیج هنرمندان شهرستان گچساران :فاطمه دشتی.ماندانا متولی.سحرناز بهادر صفت.زینب مختاری.فاطمه غلامیان. زهرا پورطهماسب .مبینا قرقانی در دومین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور امیر سید عبدالرحیم موسوی فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی و ودیگرمقامات ومسئولین استانی وشهرستانی به روی صحنه رفت .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران اظهار داشت : برگزاری این برنامه ها در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی ، ایجاد موج و جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور است.

به گفته وی برگزاری اینچنین برنامه هایی فرصتی است مناسب برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس توسط رزمندگان، جانبازان و شهدای گرانقدر شهرستان به نسل آینده خواهد بود.

اورنگ نارکی حرکت در مسیر شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما نیازمند عنایت شهدا هستیم چون شهدا ناظر و شاهدان الهی هستند و مقام فوق العاده ای دارند .

وی با تاکید بر لزوم تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا گفت: مقام معظم رهبری فرمود که یاد و خاطره شهدا باید با ساخت و تولید آثار فرهنگی و هنری تداوم داشته باشد.

نارکی شهیدان را زنده، ناظر و شاهد خواند و ادامه داد: این قرابت فیزیکی مسولیت ما را در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه مضاعف کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت امیدواریم با تاسی از شهدای عزیزمان خادمان شایسته ای برای ارتقا فرهنگی کشور باشیم و به مدد حضور قدسی شهیدان والا مقام در سطح شهرستان، اعتلاء  و ارتقای فعالیت‌های هنری را شاهد باشیم.

 

این نمایش روایت زندگی مادری است که سال های سال در انتظار برگشت فرزندش که در دوران دفاع مقدس مفقودالاثر گردیده حکایت می کند که در انتها مادر تصمیم میگرد شخصا برای یافتن فرزندش راهی شود و پیکر فرزند شهیدش را می یابد. 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها