یادداشت
گفتگو و گزارش

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در نشست با رسانه ها؛


در مدیریت نگاه جغرافیایی نداریم/ امیدوارم بتوانیم برای مسکن فرهنگیان قدمی برداریم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰ برنامه به مناسبت هفته معلم در مناطق ۱۳ گانه این استان پیش‌بینی شده و برگزار می‌شود.

در مدیریت  نگاه جغرافیایی نداریم/ امیدوارم بتوانیم برای مسکن فرهنگیان قدمی برداریم

ا«محمد جمالی آرند» روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته معلم با بیان اینکه شعار امسال به مناسبت بزرگداشت روز معلم «همه مدیون توییم»است، افزود: زیرساختها و توسعه هر جامعه‌ای مدیون معلمان آن است که معماران جامعه هستند.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته معلم ۴۰۰ برنامه در مناطق ۱۳ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده و برگزار می شود، اظهار کرد: زنگ «سپاس» در بیش از سه هزار آموزشگاه این استان نواخته شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم یک معلم استان بعنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شد، ۸ معلم استانی و ۹۴ معلمان نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم خدمت ماندگاری به آموزش و پرورش شد، این خدمت رتبه‌بندی معلمان بوده که ۱۲ سال به تاخیر افتاد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده ۵۸۱ نفر معلم در آموزش و پرورش این استان استخدام خواهد شد.

جمالی آرند تاکید کرد: برنامه محوری و قانون دو اولویت ما در آموزش و پرورش است که می‌تواند تغییر و تحول ایجاد کند و شعار ما در مدیریت جدید است.

وی در خصوص دو ناحیه شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: دو ناحیه شدن آموزش و پرورش این شهرستان را در حال پیگیری هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتقاد داریم که باید از نیروهای توانمند و شایسته در آموزش و پرورش استفاده شود و نگاه قومیتی و جغرافیایی به آموزش و پرورش نخواهیم داشت بلکه از شایستگان استفاده خواهیم کرد. 

جمالی آرند افزود: قطعاً نگاه ما به آموزش و پرورش جدید و نو است و از ظرفیت صاحب‌نظران و شایستگان بدون در نظر گرفتن نگاه جغرافیایی استفاده خواهیم کرد.

 وی در رابطه با مشکل مسکن معلمان افزود: امیدوارم بتوانیم قدمی در زمینه مسکن فرهنگیان برداریم البته رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی در این زمینه داشته‌ایم.

جمالی آرند در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: در دوره مدیریتی ما آنچه که باید برجسته باشد دو گزاره مهم است اول اینکه برنامه محور هستیم و دوم اینکه قانون مدار خواهیم بود و با این دو اصل مهم و سیاست کاری مدیریت جدید آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همراه خواهد شد.

وی در ادامه اظهارات خود در پاسخ به سوال یک خبرنگار که آیا از فرهنگیان اصلاح طلب هم در مدیریت‌ها استفاده خواهید کرد گفت: از صاحب نظران متعهد و متخصص استفاده می‌کنیم از همه افراد و نیروهای توانمند و متعهد که شایستگی دارند در آموزش و پرورش استان استفاده می‌کنیم نگاه ما شایسته سالاری است نگاه قومیتی به آموزش و پرورش استان نداریم.

وی افزود: درب آموزش و پرورش کهکیلویه و بویراحمد به روی همه باز است از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد نگاه جغرافیایی هم نخواهیم داشت.جمالی در ادامه در پاسخ به سوالی که چگونه می‌توان در آموزش و پرورش استان تحول ایجاد کرد گفت: قرارگاه تحولی را در آموزش و پرورش راه می‌اندازیم پنجشنبه‌های طلایی را نیز یکی از راهکارهای خود برای تحول قرار داده‌ایم که هم اکنون در شهرستان‌ها در حال تدارک است.وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر دانش آموزان استان شده گفت: دانش آموزان ۶ تا ۸ ساعت در روز در اختیار ما هستند بقیه در اختیار جامعه و خانواده است آنها هم باید نهایت همکاری را داشته باشند به آنها توصیه می‌کنیم که بچه‌ها در فضای مجازی بیشتر با سامانه شاد همراه باشند زیرا مطالب تربیتی و اثرگذار خوبی دارد

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چه راهکاری برای مشق زدایی در مدارس استان دارید چرا که همانند گذشته‌ها بیش از اندازه به دانش‌آموزان مشق گفته می‌شود تصریح کرد: طرح بام را در استان به عنوان یک طرح بومی اجرایی می‌کنیم که یکی از اهداف آن کم کردن مشق دانش آموزان است.وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که آیا می‌خواهید همان راه گذشته را بپیمایید یا اینکه تغییری در روش مدیریتی در این دوره خواهید داشت گفت: شک نکنید روش جدیدی را در آموزش و پرورش استان پیش خواهیم گرفت.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 فرهنگی بازنشسته 1403/2/11 19:44:46

    اموزش پرورش پوکیده .....هیچ کاری نمیتوانیذ بکنید ...اموزش پرورش در بدترین شرایط ممکن ..جمالی ارند معاون اداره کل بود دوسال چه کاری کرد در پست معاونت ..ب لطف موحد سرپرست شده ...دکتر تاج گردون ودکتر بهرامی به داد اموزش پرورش استان برسید ...بود ونبود موحد در مجلس .......ایشان پیر ودنبال رانت هستند ...

    پاسخ
    • 1 - 1 بنگرو پاسخ به : فرهنگی بازنشسته 1403/2/14 20:8:40

      نگاه جغرافیایی نداریم...

سایر اخبار
برگزدیدها