یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل منابع طبیعی


۷ گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در معرض انقراض قرار دارند

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از خطر انقراض ۷ گونه گیاهی در این استان خبر داد.

 ۷ گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در معرض انقراض قرار دارند

«سعید جاویدبخت» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: گیاهانی از جمله «بیلهر»، «تره»، «جاشیر» خوراکی، «کرفس» کوهی، «آنغوزه» و «باریجه» گیاهان در حال انقراض هستند.

وی اظهارکرد: مسدود کردن جاده‌های فرعی منتهی به مراتع، فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های جمعی و سازماندهی و سوق دادن نیروها به سمت مناطق بحرانی از حیث تخریب گیاهان مرتعی از مهمترین اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از ریشه کنی گیاهان کوهی و در حال انقراض استان است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مرتع‌داران دارای پروانه به صورت بهینه از منطقه «گُرگو»، «دلی گردو» و «میان تنگان» و همچنین برخورد قانونی لازم جهت عبرت آموزی سایرین از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بودند.

جاویدبخت با بیان اینکه درخصوص ریشه کنی گیاهان در حال انقراض مردم استان را به مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی دعوت می کنیم، بیان کرد: آموزش مردم و جوامع محلی درباره زمان و میزان بهره‌برداری از گیاهان مرتعی، فرهنگ سازی اساسی و اصولی مرتبط با بقای منابع طبیعی برای آیندگان و اطلاع رسانی عواقب قانونی و میزان جرایم ریشه‌کنی گیاهان مراتع، اقداماتی هستند که برای دعوت مردم به همکاری در زمینه ریشه کنی گیاهان درحال انقراض انجام داده ایم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها