یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیک‌های غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان

فقدان آیین نامه های نظارتی و مشکلات هویتی در فضای مجازی باعث آزادی عمل تبلیغات توسط این موسسات غیر مجاز شده است و آنان با هویت های چندگانه و تقلبی از جاذبه تخفیفهای قیمتی در فضای مجازی استفاده کرده و مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب می کنند.

کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیک‌های غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان

اَفتونیوز| تمایل برخی افراد به انجام عمل‌های زیبایی در مراکز غیرمجاز، قابلیت آن را دارد که به یک معضل بزرگ اجتماعی بدل شود. در سال‌های اخیر اغلب آدم‌ها، حتی افرادی با بنیه مالی ضعیف به سمت عمل‌های زیبایی سوق پیدا کرده‌اند و بیش از هر زمان دیگری،  باهدف کسب اعتبار و منزلت اجتماعی تلاش کرده به این مراکز مراجعه کنند  و با تن دادن به آن در هر شرایطی، سلامتی خود را به خطر می‌اندازند. 

افرادی بدون داشتن تخصص و مهارت و حتی مدرک تحصیلی مرتبط، اقدام به ارائه خدمات زیبایی، در مراکز فاقد مجوز می‌کنند که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

از سویی دیگر، گروهی فرصت طلب و فاقد تحصص به دلیل درآمد قابل توجه آن  به سمت این حرفه آمده و با تاسیس مراکز غیر مجاز و زیرزمینی سعی در جذب مشتریان خود دارند، مراکز غیر مجازی که از طریق فضای مجازی و کانال های تلگرامی و اینستاگرام با هویت های جعلی و تبلیغات واهی مشتریان خود را جذب کرده و بدون داشتن مجوز و تخصص پزشکی در امور درمانی مداخله می کنند که برای سلامت افراد جامعه مخاطرات زیادی به دنبال دارد.

متاسفانه فقدان آیین نامه های نظارتی و مشکلات هویتی در فضای مجازی باعث آزادی عمل تبلیغات توسط این موسسات غیر مجاز شده است و آنان با هویت های چندگانه و تقلبی از جاذبه تخفیف های قیمتی در فضای مجازی استفاده کرده و مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب می کنند.

 یکی از متخصصین رسمی این حوزه در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز اظهار داشت؛ این مراکز غیررسمی بدون‌ بزرگنمایی مثل قارچ هم دارن رشد میکنند، حتی پزشکایی که قبلا سالم کار میکردن مجبور شدن  گاها به  کارهای غیرمجاز ورود کنند.

وی در ادامه گفت، ماجرا وخیم تر از این است و تقریبا در همه شهرها شاهد این اتفاقات هستیم و منحصر به شهر ما نیست، متاسفانه  شهرهای بزرگ هم مراجعه کنید  وضعیت فاجعه بار تر از این است.

وی در ادامه تشریح کرد، یک مرکز معروف غیر مجاز در همین شهر وجود دارد که خیلی هم مشهور است و سال گذشته یکی دو مرحله پلمپ شد ولی زود بازگشایی می شوند و تاکنون شکایت و اعتراض پزشکان نتیجه ای نداشته است.

این پایگاه خبری به دلیل اهمیت سلامت جامعه بزودی در پرونده ای مفصل به بحث کلنیک های زیبایی غیر مجاز در شهر یاسوج ورود پیدا کرده و گزارشی را  در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ثریا 1403/2/16 2:13:19

    در کل کشور وجود داره و اگر مشکلی داشت وزارتخونه برخورد میکرد.. یه عده زیادی دارند نون میخورند اگر متقاضی خودش به این اماکن مراجعه میکنه شما چرا داری کاسه از آش داغتر میشی؟ اگه میتونی اول برو به وزیر بگو اینهمه کلینیک زیبایی در تهران و مشهد و شیراز و..... رو تعطیل کنه بعد بیا برای یاسوج هم داد و بیداد کن.. ول کن افتو تو هم... حالا یه عده پزشک بیسواد لابد اومدن بهت کارت هدیه دادن بلکه سیاهنمایی کنی تا مشتری اون پزشکان بیسواد بیشتر از اون کلنیکها بشه.. والله همون کلینکهای غیر تخصصی تجربه و کارشون از خیلی از پزشکان بیسواد بهتر و هزینشون هم مناسبتره بخاطر همینه که مردم اونهارو ترجیح میدن.

    پاسخ
  • 2 پزشک فعال 1403/2/15 12:41:26

    تنها نیروی فعال معاونت درمان در مبارزه با افراد فاقد صلاحیت و پزشکان متخلف مسیحی هست به افتونیوز پیشنهاد میدم سراغ ایشون برید

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها