یادداشت
گفتگو و گزارش

افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲.۷ درصدی ثبت ولادت در سال قبل در این استان خبر داد.

افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته

علی پرهیزگار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۷۵ واقعه ولادت در سال ۱۴۰۲ در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید، بیان کرد: از این تعداد، ۵۳ درصد تولدها در مناطق شهری و ۴۷ درصد در مناطق روستایی بودند و به‌طور متوسط در هر ماه ۸۴۸ تولد و در هر شبانه‌روز ۲۸ تولد به ثبت رسیده است. از مجموع این ولادت‌ها، ۵۲ درصد پسر و ۴۸ درصد دختر بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۲.۷ درصدی میزان ولادت در استان بودیم. 

وی اظهار کرد: برابر آمارهای ثبت‌شده بیشتر نوزادان در سال ۱۴۰۲ از مادران بین ۳۰ تا ۳۴ سال متولد شده‌اند (۳۰۹۷ تولد) و از مجموع تولدهای ثبت‌شده ۱۹۶ مورد دوقلو، دو مورد سه‌قلو و سه مورد چهارقلو بودند.

پرهیزگار گفت: در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۰ درصد شاهد رشد تولد در جمعیت روستایی و با کاهش ۲.۹ درصدی تولد در جمعیت شهری مواجه بودیم. 

او ادامه داد: پارسال ۳۰۳۵ واقعه فوت در استان به ثبت رسید که از مجموع این تعداد، ۱۸۴۹ مورد مربوط به مناطق شهری با ۶۱ درصد و تعداد ۱۱۸۶ مورد با ۳۹ درصد به مناطق روستایی اختصاص داشت. 

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد درباره شاخص سن افراد فوت‌شده، بیان کرد: بیشترین وفات‌ها مربوط به سنین بالاتر از ۷۵ سال با ۱۲۰۴ واقعه و کمترین وفات‌ها بین سن ۵ تا ۹ سال با ۲۳ واقعه بود. 

پرهیزگار درباره کارت هوشمند ملی، اظهار کرد: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی ( بالای ۱۵ سال) در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۳۵ هزار نفر هستند که تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۱۳ هزار و ۷۶۴ درخواست معادل ۹۷ درصد از واجدان شرایط اخذ و از این تعداد درخواست، ۵۴۳ هزار و ۷۱۶ فقره معادل ۸۹ درصد منجر به صدور کارت هوشمند ملی شده که ۵۲۷ هزار و ۶۵۹ فقره از این تعداد کارت به متقاضیان تحویل شده است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۷ فقره کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان دولت و اداره‌های ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل به صاحبان این کارت‌هاست. 

او بیان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ از مجموع افراد واجد شرایط برای صدور کارت هوشمند ملی ۲۱ هزار و ۲۳۶ نفر برای دریافت این کارت هیچ اقدامی انجام ندادند که با توجه به کاربردی بودن کارت هوشمند ملی، از هم‌استانی‌ها تقاضا می‌شود برای دسترسی آسان به خدمات اجتماعی و محروم نشدن از این خدمات، نسبت به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی خود با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد ثبت احوال مراجعه کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها