مدیرعامل آب منطقه ای استان؛


اجرای سد آبریز نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای سد آبریز کهگیلویه نیازمند بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

اجرای سد آبریز نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان است

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عملیات احداث سد مارون 2 معروف به آبریز با هدف انتقال آب به 20 هزار هکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان استانی بوده که برای اجرای آن نیازمند بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی عنوان کرد: با احداث سد آبریز، آب به صورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار 900 متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو 400 متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزار و 450 متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.

مصلح با اشاره به اینکه مطالعات فاز اول و دوم سد آبریز از سوی منابع آب اجرایی شده است، ابراز کرد: بر اساس تخصیص وزارت نیرو 150 میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه سد آبریز با ارتفاع 150 متر و به صورت آر سی سی اجرا می‌شود، افزود: این سد با توجه به تولید 28 هزار مگاوات برق هم برای دولت و هم برای مردم منطقه سودآوری زیادی خواهد  داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همچنین برای پروژه گندم‌کار 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: واقعیت امر پروژه‌های آبی زیادی در این استان نیمه‌تمام داریم که با تکمیل و بهره برداری شاهد شکوفایی اقتصاد استان خواهیم بود و هم‌اکنون ما باید ادبیاتمان را از مطالبه تخصیص آب و سهم آب به مطالبه اعتبار و تأمین مالی برای این پروژه‌های آبی تغییر دهیم.

مصلح تصریح کرد: اگر این پروژه‌های آبی در دست اجرا، تکمیل شوند سهم آب مردم مناطق مختلف را در منازل، مزارع و در صنایعمان خواهیم داشت و سهم آب ما اکنون در رودخانه‌ها جاری بوده زیرا پروژه‌هایمان تکمیل نشده است.

وی بیان کرد: برای اینکه این تخصیص و سهم آب که دغدغه همه مردم و مسئولان است گرفته شود باید این پروژه‌ها تکمیل شوند و سهم خود را از رودخانه‌ها به خانه‌هایمان، مزارع و کارخانه‌ها بیاوریم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها