یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


ماجراهای اداره کل ورزش و جوانان استان؛ این قسمت؛ هیئت ورزشی والیبال/ آیا مهندسی انتخابات در شرف وقوع است؟

هئیت ورزشی والیبال بیش از یک سال است که عملا مسول و متولی ندارد، طبق قانون هر هئیت ورزشی بیش ۶ ماه نمی‌تواند با سرپرست اداره شود اما ماجرای این هیئت عجیب تر از این است.

ماجراهای اداره کل ورزش و جوانان استان؛ این قسمت؛ هیئت ورزشی والیبال/ آیا مهندسی انتخابات در شرف وقوع است؟

اَفتونیوز| ماجراهای هیئت های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تمامی ندارد، طی روزهای اخیر به برخی پرداخت های قجری به هئیت های ورزشی پرداختیم و به صورت مبسوط نوشتیم که در پوشش و پشت   هئیت کم نام و نشان کبدی چه ماجراهای نهفته است.

اما هیئت ورزشی والیبال استان نیز دست کمی از کبدی ندارد.

هیئت ورزشی والیبال بیش از یک سال است که عملا مسول و متولی ندارد، طبق قانون هر هئیت ورزشی بیش ۶ ماه نمی‌تواند با سرپرست اداره شود اما ماجرای این هئیت در استان عجیب‌تر از این است.

گفته می شود یک سال و اندی قبل، بنا بود که انتخابات این هیئت برگزار شود اما به هر دلیلی این اقدام صورت نگرفت، طبق قانون برای برگزاری انتخابات می بایست آگهی ثبت نام منتشر شود و اگر تا ۴۵ روز بعد از این آگهی انتخابات برگزار نشد، ضروری است که مجدد آگهی ثبت نام داده شود اما اداره کل ورزش و جوانان در اقدامی خلاف ضوابط این وزارتخانه  قصد دارد به استناد آگهی تاریخ( ۲۲/۲/ ۱۴۰۲) یعنی  یک سال و اندی پیش این انتخابات را برگزار کنند.

 

طبق قانون،  برای برگزاری انتخابات، هر هیئت ورزشی الزاما باید حداقل دارای یک سرپرست باشد اما از تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ این هئیت ورزشی عملا مسئول ندارد!

طبق قانون، اداره کل باید شرایط و مقدمات  برگزاری انتخابات را تسهیل کند و براساس آیین نامه اقدام به تشکیل مجمع کند.

اما اعضای مجمع علاوه بر، رئیس، نائب رئیس و سرپرست دارای نماینده شهرداری، نماینده های بسیج کارگری، دانش آموزی، دانشجویی، ۵ باشگاه ورزشی، ۲ داور مرد، ۲داور خانم، ۲ ورزشکار مرد و ۲ ورزشکار خانم، ۲ مربی مرد و ۲ مرد مربی خانم است.

طبق آنچه در دستورالعمل آمده است نماینده داوران می بایست  باید بالاترین سطوح را در مقایسه با سایر داوران آن استان را گذارنده باشد اما از آنجایی که فرد مذکور احتمالا دارای سلایق سیاسی متفاوتی بود بصورت غیرقانونی حذف شده و خلاف ضوابط، شخص دیگری جایگزین وی شد.

در بحث نماینده مربیان نیز اتفاقی مشابه رخ داده و  فردی که دارای بالاترین سطح مربی گری(سطح ۲)،  مدرس فدارسیون و عضو هئیت علمی دانشگاه حذف شده و شخص دیگری با درجه پایین مربی گری جانشین وی شده است.

در زمینه مربی گری و داوری بانوان نیز شرایط نیز به همین منوال پیش رفته و افرادی که قانونا می بایست انتخاب می‌شدند خط خورده و دیگرانی که احتمالا مطیع و حرف گوش کن بوده انتخاب شده اند.

در زمینه باشگاه باید شرایط حضور باشگاه ها باید  بالاترین  آمار بیمه کنندگان را دارا باشند و در لیگ پویا باشند اما به نظر میرسد در این زمینه نیز کوتاهی صورت گرفته است.

در واقع با این روند عملا مهندسی انتخابات در شرف وقوع است.

در حقیقت با حمایت مدیرکل و معاون ورزش بازهم خلاف آیین نامه اشخاص مورد نظر تاییدصلاحیت و بعنوان کاندیدا معرفی شده اند(مستندات موجود است)

 هئیت والیبال بویراحمد  مساله‌دارتر از این است چرا که سن رئیس هئیت شهرستان بویراحمد ( قریب ۷۰ درصد ورزشکاران در این شهرستان حضور دارند)  بالای ۶۰ سال است و این موضوع نیز خلاف مقررات و ضوابط وزارت ورزش است و عملا مبالغی که به حساب این هئیت ریخته شده بصورت غیرقانونی انجام گرفته است.

موارد بالا بخشی از مسائل و شبهات یکی از هئیت های ورزشی این اداره کل بود در مطالب آینده بصورت مبسوط و ویژه تر به افشای برخی دیگر از مسائل خواهیم پرداخت.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 دهدشت 1403/3/13 13:31:44

    پاسخ ب افتخاری ....اقای ارام خبرنگار مردمی خیلی مهربان وارام و دلسوز هست ...تو بسوز.....اونجات سوخته بخاطر دهقان ک هم خودت هم دهقان ..نوچه موحد هستبد ..برو بمیر نوچه

    پاسخ
  • 2 افتخاری 1403/3/12 12:18:37

    [جناب آرام ... آرام باش خیلی دسپاچه شده ای یه بار میگی پول برگشت خورد یه بار می گی چرا پول را خرج کردی ؟ جالبه. بوی سوز می آید

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها