در گفت و گوی اختصاصی با اَفتونیوز مطرح شد؛


توضیحات جدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص «سد آبریز» و «محور دهدشت - خیرآباد»

جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار اَفتونیوز توضیحاتی را در خصوص دو پروژه مهم شهرستان کهگیلویه سد آبریز و محور دهدشت - خیرآباد ارائه داد.

توضیحات جدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص «سد آبریز» و «محور دهدشت - خیرآباد»

اَفتونیوز| جهانگیر شاهینی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار اَفتونیوز توضیحاتی را در خصوص دو پروژه مهم شهرستان کهگیلویه «سد آبریز» و «محور دهدشت - خیرآباد » ارائه داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت؛ از نظر من «سد آبریز» یک مطالبه جدی و حق حقوقی، شرعی و عرفی مردم کهگیلویه  است و ما تمام توان خود را برای نهایی شدن این پروژه بکار می‌گیریم.

شاهینی با اشاره به اهمیت پروژه‌های آبی در استان تاکید کرد، اگر ۱۳ سد مدنظر ما در استان احداث شود چیزی در حدود  ۶۵۰۰۰ هکتار از اراضی ما زیر کشت می‌رود و در نهایت بالای ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ شغل بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند و ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود، سد آبریز از سال‌های  ۹۲ و ۹۳ مطالعات آن شروع به کار کرده است اما متاسفانه بعد از  سالهای ۹۵ و ۹۶ هیچ فردی به دنبال ماده تخصصی آن نرفته و صرفا در پیوست اضافه شده است.

وی ادامه داد، هر گاه پیوست‌ها به همراه خود کمیسیون ماده ۲۳ را نداشته باشند، عملا پولی برای آن نمی‌تواند جذب شود.

شاهینی در ادامه گفت، در صورتی که مراحل مجوز ماده ۲۳ طی نشود عملا سازمان مدیریت نمی‌تواند پولی برای آن در نظر بگیرد، چرا که در این صورت  دیوان محاسبات در این خصوص از سازمان مدیریت انتظار پاسخگویی قانونی دارد.

این مدیر ارشد استانی بیان داشت، ناراحت کننده است که چرا این پروژه مهم  ۷ الی ۱۰ سال گذشته نتوانسته از مانع  کمیسیون ماده ۲۳ عبور کند.

وی در ادامه تاکید کرد، برای سرانجام رسیدن سد آبریز می‌بایست نمایندگان محترم استان، دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها  با نگاه همدلانه در این زمینه تعامل مثبت داشته باشند و این امر همت دسته جمعی کلیه مسئولان استانی از نمایندگان تا مدیران را می‌طلبد.

شاهینی با اشاره به اینکه سد آبریز امروز یک مطالبه کاملا جدی است، گفت: ما هم اکنون برای مرحله «گمانه‌زنی» با شرکت آب نیرو در تهران در حال رایزنی هستیم و انشاالله هر چه زودتر شرکت پیمانکار، گمانه‌زنی‌ها را به سرانجام برساند، تا مدارک اولیه آماده شده و  کمیسیون ماده ۲۳ آن برگزار شود.

شاهینی گفت، ما طی نامه‌نگاری با شرکت آب نیرو متعهد شدیم ۵۰ درصد هزینه  گمانه‌زنی‌ها را با وجود کمبود منابع مالی برعهده بگیریم و آنها نیز  ۵۰ درصد دیگر را بر عهده بگیرند.

این مدیر در ادامه تصریح کرد؛  ما در مرحله آماده‌سازی مدارک پیش از برگزاری کمیسیون هستیم تا با همکاری نماینده‌های استان زودتر به سرانجام برسد.

شاهینی در خصوص محور دهدشت - خیرآباد گفت؛ این پروژه بخش دوم بابامیدان - گچساران - بهبهان - دهدشت است که تاکنون اولویت در بخش اول بوده و امسال تلاش می‌کنیم با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه، کار در این محور نیز آغاز کنیم.

وی در خصوص محور گچساران - گناوه نیز گفت؛ متاسفانه  این پروژه نیز، به خاطر کمیسیون ماده ۲۳ معطل مانده بود و خوشبختانه دو هفته پیش کمیسیون تخصصی گرفته شد و هم اکنون صرفا منتظر کمیسیون اصلی هستیم که جنبه رسمی و اداری دارد و مشکلی برای اخذ مجوز نخواهد بود.

وی در پایان گفت، پارسال ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به خاطر کمیسیون ماده ۲۳ برای مطالعه این پروژه هزینه شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 بردیا لنده 1403/3/12 19:38:12

    اقای موحد و پیمانکاران خوزستانی ک موحد مدیون انهاست نمیزارن سد ابریز احداث شود اقای موحد با پول های پیمانکاران خوزستانی هفت دوره برصندلی مجلس جلوس داده و برای خودش تاخت وتاز میکند ....مردم برای اهداف خود ک همان رفاه بهتر وابادانی کهگیلویه بود نه بزرک ب موحد گفتند ک با رانت وبا همکاری نیروهای برگزار کننده افتضاحات ک شخص استاندار درراس بود باز ب مجلس را یافت .....مردم کهگیلویه روز ب روز با بی برنامه گی موحد ونیروهای ضعیفش فقیرتر میشوند..‌‌....عجب صبری خدا دارد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها