رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشریح کرد؛


جزئیات اعتبارات و تخصیص های دو سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد

جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز جزئیات اعتبارات و تخصص های دو سفر ریاست جمهوری به استان را به تفکیک تشریح کرد.

جزئیات اعتبارات و تخصیص های دو سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز جزئیات اعتبارات و تخصص های دو سفر ریاست جمهوری به استان را به تفکیک تشریح کرد.

شاهینی گفت؛ در سفر اول ۶۶۵۶ میلیارد مصوب شده بود که سهم سازمان برنامه بودجه و  سهم وزارت نفت از این مقدار، عددی در حدود  ۳۳۰۰ یا ۳۴۰۰ میلیارد بوده است.

وی در ادامه گفت، سازمان  برنامه و  بودجه  و وزارت نفت کل پول خود را تخصیص دادند.

این مدیر بودجه ای اظهار داشت؛ دستگاه های اجرایی متاسفانه ۲۰ یا ۲۵ درصد سهم خود را ندادند و ما از  مدیران کل استان میخواهیم که در  دستگاه هایشان برنامه طراحی کنند و و به وزارت خانه مطالبه گر باشند تا پول هایشان تخصص بگیرد.

مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی با گلایه از برخی دستگاه ها عنوان کرد، یک سری اعتبارات تعیین شده و در دستگاه وزارتخانه هاست و مدیرکل مربوطه از ما می‌خواهد آن پول را آزاد کنیم.

  وی با ذکر یک مثال عنوان می کند، برای یک اداره کل در  برنامه بودجه اعتباراتی را تعیین کردیم که نه در سفر بوده و نه ردیف های ملی و استانی و نه پیوست قانون داشته‌ است اما ما جدا از این اعتبارات، پول را به حساب وزارت خانه واریز کرده اما این پول به هر دلیلی توسط دستگاه مربوطه جذب نشده است.

در سفر دوم سفر ریاست جمهوری سر جمع  بیش از ۱۳۰۰  میلیارد بود.

  سازمان برنامه بودجه  پارسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان به وزارت خونه ها بابت پروژه ها دادیم که از این مقدار ۱۰۰۰ میلیارد مربوط به سفر اول و ۱۱۰۰ میلیارد مربوط به سفر دوم بود یعنی ما تخصیص بودجه سفر دوم را از پارسال آغاز کردیم‌.

سهم سازمان برنامه بودجه در سفر دوم ۵۳۰۰ میلیارد است.

و در ادامه گفت، پیش بینی می کنم امسال تا ۲۰۰۰ ،۳۰۰۰ میلیارد دیگه  تخصیص پیدا کند و سازمان  برنامه و بودجه و وزارت  نفت در این زمینه همکاری مطلوبی داشتند اما مشکل ما با دستگاه های اجرایی است.

وی در ادامه گفت، نفت ۳۰۰۰ میلیارد و خرده ای و برنامه بودجه ۵۳۰۰ میلیارد و  مجموعا در سفر دوم برنامه  ۸۵۰۰ میلیارد سهم نفت و برنامه بودجه است.

شاهینی گفت قبل از سفر دوم با طراحی  جدول پیش بینی پروژه های استان کهگیلویه و بویراحمد همه آنها  در فصل و برنامه  به تفکیک دستگاه کد دار شدند تا بعدا روشن باشد که پروژه ها کدام یک  ردیف اعتباری دارند

در سفر اول اشتباهی یکسری مصوباتی داشتیم که چون دستگاه های اجرایی دقت نکرده بودند به پروژه هایی تعلق گرفته بود که ردیف ملی و استانی نداشتند و هر پروژه ای که ردیف ملی یا استانی نداشته باشد مطابق قانون نمی توانند پولی بابت آن پرداخت کنند.

این مدیر استانی گفت، در سفر دوم ریاست جمهوری ما بیشترین سهم اعتبارات را  به سمت  سازمات برنامه بودجه و نفت جهت دادیم چرا که اعتبارات این دو سازمان  نقد تر  است.

وی  در ادامه عنوان کرد، در سفر اول ۴۳ یا ۴۴ درصد سهم برنامه بودجه و وزارت نفت بود  اما در سفر دوم این سهم به  بالاتر از ۶۵ تا ۷۰ درصد رسید  و به مدد همین اقدام ما قبل از آغاز سال ۱۴۰۳ شروع به تخصیص کردیم.

این مدیر ارشد استانی در ادامه تاکید کرد، وزارت خانه ها برای سفر دوم تا به حال یک ریال ندادند، همانگونه که همچنان اعتبارات  سفر اول آنها نیز مانده است و  به بهانه های مختلف از آنها سرباز می زنند.

او در ادامه تبیین کرد که  مانده اعتبارات هر وزارت خانه از سفر اول را  مشخص کرده و  سهم دستگاه ها را  در سفر دوم نیز  مشخص کردیم و  از آنها  برنامه خواسته ایم تا به ما اعلام کنند چه زمانی میخواهند این پول را به استان تحویل بدهند و  با امضای استاندار برای تک تک وزارت خانه ها ارسال خواهیم کرد.

شاهینی با اشاره به کم کاری برخی دستگاه ها در این زمینه گفت؛ این موضوع جز  این وظایف تعیین شده ما نیست  اما به دلیلی کم تجربگی و کم کاری برخی دستگاه ها به این قضیه ورود  پیدا کردیم.

این مدیر خاطر نشان کرد که اگر مبلغ  ۸۵۰۰ میلیارد را هم طی ۲یا ۳ سال تخصیص شود کمک شایانی به استان شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها