یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


شهرک صنعتی چرام؛ خانه مردگان یا محل نگهداری پرندگان! (+تصاویر)

بنا بود با تسهیلات صنعت، شغل، سرمایه گذاری و صادرات رونق بگیرد اما عده ای بواسطه نزدیکی به اصحاب قدرت از مزایا برخوردار شده اند و از این شهرک چیزی به جز یک قبرستان و محل نگهداری پرندگان باقی نمانده است. تصاویر را ببینید بیشتر ملک‌های نیمه‌کاره و سوله‌های راه‌اندازی‌نشده، شهرک بزرگ صنعتی را به قبرستان سوله تبدیل کرده است!

شهرک صنعتی چرام؛ خانه مردگان یا محل نگهداری پرندگان! (+تصاویر)

اَفتونیوز| اینجا شهرک صنعتی چرام است، از ابتدای ورود به این شهرک احساس کرختی به شما دست میدهد، عده ای از قِبل این این شهرک تسهیلاتی قابل توجهی را کسب کرده و بصورت نیم بند کارگاهی را راه انداخته و آنرا به امان خدا رها کرده و از اینجا رفته اند.

بنا بود با  تسهیلات صنعت، شغل، سرمایه گذاری و صادرات رونق بگیرد اما عده ای بواسطه نزدیکی به اصحاب قدرت از مزایا برخوردار شده اند و از این شهرک چیزی به جز یک قبرستان و  محل نگهداری پرندگان باقی نمانده است.

سرنوشت شوم کهگیلویه در همه ابعاد آن قابل مشاهده است، ایده ای مانند شهرک صنعتی قرار بود با ایجاد صنابع سبک تحول ایجاد کند اما نه تنها زمین های زیادی را تصرف کرد  کارایی خاصی نیز نداشته است.

یکی از مخاطبان این پایگاه خبری اخیرا میگفت: قصد دارد بصورت واقعی( نه صوری) کارگاه تیرچه بلوکی راه اندازی کند اما هیچ همکاری با وی صورت نمی گیرد.

افرادی هم که اقدام به سرمایه‌گذاری در این نقاط صنعتی می‌کنند، با سرنوشتی نامعلوم و ورشکستگی مواجه می‌شوند. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تکان‌دهنده از زمین‌خواری در شهرک‌های صنعتی پرده برداشت و اعلام کرد: در شهرک‌های صنعتی در حال حاضر، زمین به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، نه کالای مصرفی و در این وضعیت صنعتگر یا هر فرد دیگر با هدف صرف خرید زمین و کسب سود آتی از فروش زمین، اقدام می‌کند و نه با انگیزه تولید، به ویژه آنکه در حال حاضر در ایران می‌توان بدون پرداخت مالیات یا عوارض، زمین‌ها را در شهرک صنعتی با اهداف سوداگرانه احتکار کرد و به فروش رساند. به این ترتیب، خرید زمین در شهرک‌های صنعتی در موارد بسیاری، با هدف سوداگری زمین و نه تولید صورت گرفته است. 

تصاویر را ببینید بیشتر ملک‌های نیمه‌کاره و سوله‌های راه‌اندازی‌نشده، شهرک بزرگ صنعتی را به قبرستان سوله تبدیل کرده است!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 بردیان چرام 1403/3/20 9:18:56

    در شهرک فقط فقط خط باند موحد با نفوذ از جمله اقای ....... ک عرضه کننده بذر وخرید وفروش در انحصار دارذ با کمک موحد وسارمان کشاورزی از رانت های دولتی و پول های بلاعوض استفاده میکند و چند روزی هم راننده اقای موحد هست وبا ماشینش وی را ب نقاط کهگیلویه میبرد ..اخ وبخت کهگیلویه بزرگ ....

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها